Brändinrakentaminen NYT – Alma Talk -seminaari 25.3.2025

Miten vastuullisuus tuodaan brändin ytimeen? Miten tarinoilla muutetaan brändimielikuvia? Kuinka luovuutta voidaan hyödyntää tehokkaasti brändityössä? Entä mikä brändin merkitys on tekoälyn aikakaudella ja miten se muuttuu? 

Näihin ja muutamaan muuhunkin markkinointipäättäjiä ja brändityön ammattilaisia askarruttavaan kysymykseen saatiin vastauksia Alma Talk -seminaarissa 25.3.2025 ja nyt voit palata seminaarin tunnelmiin tallenteen avulla. 


Katso Alma Talk -seminaarin tallenne:

Ohjelma:

  • Tervetuloa Alma Talkiin – Susanna Virkkula, Alma Mediaratkaisut 
  • Vastuullisuus Ålandsbankenin ytimessä – Crista Hietala, Ålandsbanken 
  • Brändi on luovuuslaji – Hanna Repo ja Hanna Salo, Alma Brand Studio 
  • Case Finnlines: rahtiyhtiöstä risteilijäksi – Mira Alhonen, Finnlines 
  • Brändin merkitys tekoälyn aikakaudella – Elina Bono, Sherpa 
  • Lopetussanat – Jarmo Kuivaniemi, Alma Mediaratkaisut 

Tutustu puhujiin ja puheenvuoroihin tarkemmin


Vastuullisuus Ålandsbankenin ytimessä

Miksi ja miten vastuullisuus tulisi kytkeä brändin ja liiketoiminnan ytimeen? Voisiko vahvoihin arvoihin pohjautuva vastuullisuus olla juuri se erottautumistekijä, joka luo luottamusta ja uskollisuutta asiakkaiden keskuudessa?

Crista Hietala, Markkinointi- ja Viestintäjohtaja, Ålandsbanken
Crista Hietala vastaa Ålandsbankenin markkinoinnista ja viestinnästä ja johtaa pankin Itämeriprojektia, joka tukee Itämeren tilaa edistäviä hankkeita. Vuonna 2016 Ålandsbanken lanseerasi maailman ensimmäisen maksukortin, joka laskee ostosten hiilijalanjäljen. Itämerikorttiin liitetty hiilijalanjälkilaskuri Åland Index, voitti Suomen ensimmäisen Grand Prix:n yritysvastuusta Cannes Lions festivaalissa ja tavoittaa tänä päivänä yli 850 miljoonaa ihmistä.


Brändi on luovuuslaji

Miten luovuus, data ja tunne yhdistetään vaikuttavalla tavalla, kun brändiä rakennetaan tai vahvistetaan? Oppeja meiltä ja maailmalta.

Hanna Repo, sisältömarkkinointijohtaja, Alma Brand Studio
Hanna Repo on Alma Median sisältömarkkinointijohtaja, ja on työnsä puolesta perehtynyt valtavaan kattaukseen Suomen tunnetuimpia yrityksiä ja siihen, mitä ja miten niistä puhutaan. Hän vetää Alma Brand Studiota – Alman luovaa toimistoa, joka suunnittelee ja toteuttaa luovia konsepteja, kampanjoita ja työpajoja yritysten brändin ja liiketoiminnan kasvun tueksi.

Hanna Salo, sisältöpäällikkö, Alma Brand Studio

Hanna Salo on Alma Brand Studion sisältöpäällikkö, joka uskoo brändäämiseen ja luovuuteen oleellisena kulmakivenä liiketoiminnan kehittämisessä. Hannalla on parinkymmenen vuoden kokemus viestinnän, markkinoinnin ja median aloilta niin suunnittelijana mainostoimistossa, markkinointipäällikkönä kuin toimittajanakin. Brändityöpajojen vetäminen ja strategioiden luominen on hänen mielestään parasta, mitä voi tehdä työhousut jalassa.


Case Finnlines: rahtiyhtiöstä risteilijäksi

Miten brändimielikuva muutetaan rahtiyhtiöstä ylellistä risteilykokemusta tarjoavaksi laivayhtiöksi? Näin aidoilla tarinoilla herätettiin kiinnostusta Finnlinesin uutta risteilytuotetta kohtaan.


Mira Alhonen, markkinointipäällikkö, Finnlines
Finnlinesin matkustajaliikenteen markkinointipäällikkö Mira Alhonen on päässyt työskentelemään rahti- ja matkustajaliikennevarustamon, asuntorakennuttajan ja energiayhtiön brändien kehityksessä. Finnlinesin matkustajaliikenne palkittiin viime vuonna muun muassa Vuoden kuljetusyhtiönä ja Skål Sustainable Tourism Award -palkinnolla.

Brändin merkitys tekoälyn aikakaudella

Onko tekoäly pelkkää hypeä vai elinaikamme suurin mullistus brändimarkkinoinnissa? Eettisiä pohdintoja, juridisia kysymyksiä ja näkökulmia, jotka haastavat ajatteluasi.

Elina Bono, toimitusjohtaja, Sherpa 
Sherpan toimitusjohtaja Elina Bono on pitkän uransa aikana tehnyt brändi- ja performance-markkinointia, PR:ää, tutkimusta ja myyntiä mainostajan, median ja toimiston asiantuntija- ja johtotehtävissä. Hän oli yksi ensimmäisistä, joka ymmärsi generatiivisen tekoälyn vaikutuksen markkinointiviestintään. Sherpa on tehnyt pioneerityötä tekoälyvallankumouksen alusta lähtien, mikä näkyy jo monien markkinoijien arjessa järkevämpänä ajankäyttönä ja parempina tuloksina. 

Lue seuraavaksi:

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]