Webinaaritallenne: Digimainonnallakin on hiilijalanjälki

Webinaaritallenne: Digimainonnallakin on hiilijalanjälki

Toukokuussa kerroimme, että Alma Media mahdollistaa ensimmäisenä mediatalona Suomessa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen. Uutinen on suuri sekä meille itsellemme että asiakkaillemme, jotka jatkossa saavat kampanjoidensa yhteydessä hiilijalanjälki-indeksin, jonka avulla voi mitata oman mainonnan kuormittavuutta.  

Rohkaisemme tekemään valintoja

Tavoitteenamme on auttaa omia asiakkaitamme tunnistamaan digimainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen syntyyn vaikuttavat tekijät, ja rohkaista mainostajia valitsemaan vähemmän ympäristöä kuormittavia mainonnan ratkaisuja. Samalla haluamme lisätä keskustelua aiheesta, ja oppia itsekin kehittämään digimainonnan tuotteita vähäpäästöisempiin.


Katso webinaaritallenne (14.6.2023): Digimainonnallakin on hiilijalanjälki

Mistä digitaalisen mainonnan hiilijalanjälki koostuu? Miten digimainonnan jättämä jälki vertautuu ei-digimuotoisen mainonnan jalanjälkiin? Katso tallenteelta.

Tilaisuuden avasi Alma Mediaratkaisuiden markkinointijohtaja Sampo Koskinen. Alman vastuullisuudesta ja matkasta digimainonnan hiilijalanjäljen mittaamiseen kertoi viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen, ja erikoisvieraanamme äänessä oli myös hiilijalanjäljen mittaamiseen erikoistuneen Scope3-yrityksen Head of Customer Success Gui Kfouri.

Katso webinaaritallenne:


Haluatko tietää, miten sinä voit vaikuttaa digimainontasi hiilijalanjälkeen?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme, niin jutellaan lisää!

Katso myös aiempia tilaisuuksiamme. Siirry webinaarikirjastoon tästä

Lue seuraavaksi:

May I have your attention, please!

Huomion saaminen on oleellinen asia missä tahansa kontekstissa, kun halutaan saada jokin viesti läpi. Huomion […]

Brand Talk 2025: Tässä ovat Suomen arvostetuimmat brändit

Brand Talk  2025 järjestettiin 28.8. Alma-talolla, jossa yli sata brändeistä kiinnostunutta ammattilaista kerääntyi kuulemaan kiinnostavia […]

B2B Pulssi kertoo: Näin suomalaisissa yrityksissä ajatellaan tekoälystä  

Suomalaisyritysten IT- ja digivastuulliset päättäjät näkevät tekoälyssä valtavan liiketoimintapotentiaalin, mutta sen hyödyntäminen on monilla vasta […]

Talous koskettaa kaikkia – Siksi vastuullisen median on kerrottava siitä ymmärrettävästi

Kun maailma muuttuu nopeasti ja taloudellinen epävarmuus kasvaa, luotettavan taloustiedon merkitys korostuu. Kauppalehden päätoimittaja Riina […]

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]