Tavoita asiakkaat kesälläkin

Kannattaako kesällä mainostaa?

Ajatteletko sinäkin, että kesällä mainoskampanjat eivät kannata, koska ”kaikki ovat lomalla”. Kesä on erinomaista aikaa saada näkyvyyttä ja tunnettuutta brändillesi juuri silloin, kun ihmisillä on aikaa suunnitella tulevia hankintoja.

Kesäkysely 2023 -tulokset kertovat, miten suomalaiset aikovat käyttää lomabudjettiaan ja mitä he odottavat kesälomaltaan. Kyselyn tulokset vinkkaavat, minkä aktiviteettien ääreltä löydät suomalaiset kesällä. Tilaa tulokset sähköpostiisi artikkelin lopusta.

Kesä on ihmisen ja mainostajan parasta aikaa

Kesäaika ei aina tarkoita mökille vetäytymistä ja täydellistä mediapimennossa oloa, päinvastoin. Osan potentiaalisista asiakkaistasi voit tavoittaa parhaiten hektisen arjen ulkopuolella juuri silloin, kun on enemmän vapaa-aikaa. Nyt on otollinen aika aloittaa kesän mainoskampanjat, ja antaa ideoita kesäänsä suunnitteleville suomalaisille.

Kannattaa pysyä asiakkaan mielessä kesälläkin ja sesonkiajan ulkopuolella

Joillain toimialoilla kesä on yrityksille vuoden kiireisintä aikaa, kun taas toiset saavat rauhassa latailla omia akkujaan ja valmistautua myöhemmin syksyllä alkavaan sesonkiin. Mikäli kesä ei ole varsinaista sesonkiaikaasi, se voikin olla erinomainen tilaisuus aloittaa näyttävät mainoskampanjat, rakentaa tunnettuutta, tehdä erottuvaa brändimainontaa ja päästä ihmisten ajatuksiin – top of mindiin – syksyä varten.

Tilaa Kesäkyselyn tulokset sähköpostiisi:

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Latauksen yhteydessä kerättyjä tietoja käytetään tilaamasi sisällön toimittamiseen ja markkinointiviestintään tietosuojaselosteemme mukaisesti. Voit muokata tilaamiasi sisältöjä tai peruuttaa markkinointiviestit milloin tahansa.

Vauhtia kesän mainoskampanjoihin!

Aloita kesän ja syksyn mainoskampanjat nyt! Autamme sinua löytämään sopivat mainosratkaisut esimerkiksi digin, printin, videomainonnan tai sisältömarkkinoinnin ratkaisuista, joiden avulla tavoitat kesälomaansa suunnittelevat ja viettävät suomalaiset.

Lue seuraavaksi:

Tältä digimarkkinointi näyttää vuonna 2026 – Trendit ja vinkit markkinointipäättäjälle

Vuosi 2026 jatkaa digimarkkinoinnin saralla jo käynnissä olevia muutoksia: tekoälystä tulee yhä vahvemmin osa arkea, […]

Ajankohtaista autokaupasta: Sähköautot valtaavat markkinaa, mutta pelot jarruttavat yhä kuluttajia

Sähköautojen suosio kasvaa vauhdilla, mutta osa suomalaisista suhtautuu yhä varauksella uuden käyttövoiman yleistymiseen, selviää Alman […]

Kun julkaisija kuratoi, mainostaja hyötyy: Tukholman Programmatic Summit korosti polkua kohti laadukkaampaa inventaaria

Syyskuussa 2025 järjestetty Stockholm Programmatic Summit kokosi yhteen ohjelmallisen mainonnan ekosysteemin keskeisiä toimijoita ensisijaisesti Ruotsin […]

Ohjelmallinen ostaminen Suomessa 2025: optimismia, tekoälyä ja uusia kasvun kanavia 

IAB Finlandin 12.11.2025 julkaistu Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2025 -tutkimus paljastaa, että vaikka ohjelmallisen […]

Suomalaisten mediankäyttö nyt – Olemme edelleen uutiskansaa, myös digissä

Uutismedian kulutus jatkaa digitalisoitumistaan ja suomalaiset ovat sitoutuneita journalistisiin uutissisältöihin. Suomalaisten mediankäyttö on muuttunut pysyvästi […]

Poliittinen mainonta – Mitä mainostajan tulee tietää? 

EU:n uusi poliittisen mainonnan avoimuusasetus (EU 2024/900), englanniksi Transparency and Targeting of Political Advertising Regulation (TTPA), tiukentaa poliittisen […]

Tekoäly on parhaimmillaan hyvä työkaveri – Näin sen käyttö toimitustyössä hyödyttää myös mainostajaa

Alma Media on kehittänyt yli 30 tekoälytyökalua, jotka tehostavat toimitustyötä ja parantavat journalismin laatua. Mainostajille […]

Näin hyödynnät dataa oikein: Vältä yleisimmät virheet ja onnistu digimarkkinoinnissa

Digitaalisen median kasvu on muuttanut markkinoinnin pelisääntöjä. Data ja sen hyödyntäminen ovat nousseet keskiöön, mutta […]

Käytetty auto kiinnostaa, kuluttajien hintatietoisuus korkealla 

Suomalaiset ovat jälleen aktiivisesti autokaupoilla, ja suurin kiinnostus kohdistuu käytettyihin autoihin. Hintatietoisuus ja talouden epävarmuus […]

Tulevaisuuden organisaatiot rakentuvat ihmisen ajattelun ja tekoälyn ekosysteemille 

Alma Median ja IAB:n tekoälyaiheisessa seminaarissa teknologiayrittäjä Maria Ritola haastoi ajattelemaan tekoälyä uudella tavalla: menestys […]

Koulutusvalinnat tehdään digissä – Oletko mukana vaikuttamassa? 

Nuorten ja aikuisten koulutusvalinnat tapahtuvat yhä vahvemmin verkossa. Päätöspolku on digitaalinen, ja oikea-aikainen näkyvyys ratkaisee. […]

State of Programmatic: Globaalit trendit ja kasvun ajurit ohjelmallisessa mainonnassa

Ohjelmallinen mainonta jatkaa vahvaa kasvuaan maailmalla, vaikka avoimen internetin kehitys on hidastunut. Uudet kanavat, laadun […]