“Testaa oletko…” – Sitouta asiakkaasi osallistavalla testillä tai kyselyllä

Haluatko saada asiakkaasi viettämään pidemmän tovin brändisi parissa? Osallistavan kyselyn tai testin avulla ohjaat ihmisiä pohtimaan juuri niitä aiheita, joihin brändisi tarjoaa ratkaisuja. Samalla voit kerätä
arvokasta dataa siitä, mitä asiakas tietää, ajattelee tai pitää tärkeänä kyseiseen aiheeseen liittyen.

Alma tarjoaa mainostajille mahdollisuuden toteuttaa erilaisia kyselyitä ja testejä osana muita sisältömarkkinoinnin ratkaisuja. Esimerkiksi Vattenfall osallisti potentiaalisia asiakkaitaan energiafiksuutta testaavalla kyselyllä:

Vattenfallin testi tarjoaa lukijalle paljon hyödyllistä tietoa mielenkiintoisessa ja tiiviissä paketissa. Testin tehtyään lukija osaa paitsi arvioida omaa energiankulutustaan, saa myös vinkkejä tehostaakseen sitä.

Haasta oma energiatehokkuutesi ja tee Vattenfallin testi tästä.

Testit ovat myös oivallinen keino hupailla ja viihdyttää yleisojä mainostajan sisältöjen parissa. Näin teki esimerkiksi TPS, joka testautti ihmisten kiekkotietäjyyttä:

Testin tehtyään kiekkofani saa vielä aimo annoksen kisafiiliksen nostatusta TPS:n videon parissa.

Testaa oletko ilmaveivin arvoinen kiekkotuntija.

Almalla tuotetun testin saat aina yrityksesi brändi-ilmeen mukaisena. Voit myös ohjata testin tehneen lukijan omien sisältöjesi pariin ja kerätä näin suoria liidejä. Halutessasi voit myös kerätä lukijoiden yhteystietoja testin yhteydessä. Tällöin Alman sisällöntuottajat huolehtivat GDPR-lausekkeen testin yhteyteen.

Mitä asioita sinä haluaisit potentiaalisilla asiakkaillasi testauttaa? Ideointiapua saat mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi tai suoraan sisältömarkkinointitiimistämme.

Lue seuraavaksi:

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]