Sisältömarkkinointi – tarinankerronnalla top of mindiin

Haluatko, että sisältösi yllättää, houkuttaa ja koukuttaa ja jää asiakkaiden mieleen? Haluatko lisätä myyntiä, kasvattaa tunnettuutta ja rakentaa brändiäsi? Hyvä, lue eteenpäin!

Helppo ja tehokas keino saada huomiota

Iltalehti on suosittu media, joka tavoittaa digissä ja printissä 2,8 miljoonaa suomalaista joka viikko*. Tässä joukossa on paljon myös sinulle potentiaalista asiakaskuntaa, johon sisältömarkkinoinnilla voi vaikuttaa. Jo lyhytkestoisellakin kampanjalla voi saada erinomaisia tuloksia aikaan.

*Lähde: KMT 2024

Sisältömarkkinoinnilla tuli tuloksia jo ensimmäisten viikkojen jälkeen | Case Bolt.Works

Asiakkaat ovat liikkeellä 24/7

Sisältömarkkinointi on monikanavaista läsnäoloa siellä, missä asiakaskin on. Verkkosivut ovat hyvä koti perussisällöille, mutta jatkuvaa ja puhuttelevaa sisältöä voi luoda sisältömarkkinoinnin keinoin eri kanaviin. Vinkit, oppaat, videot ja podcastit ovat erinomaista sisältöä, joka viihdyttää ja kiinnostaa.

On kuitenkin mahdotonta olla itse tuottamassa sisältöä kellon ympäri. Kannattaa siis varmistaa, että mainiot sisältösi ovat löydettävissä ja brändisi esillä juuri silloin, kun aiheesta kiinnostuneet ovat liikkeellä, vaikka keskellä yötä.

Löydä uusia asiakkaita sisältömarkkinoinnilla >>

Sisältömarkkinointi kertoo tarinoita sinusta ja brändistäsi

Sinulla on tarina, meidän tehtävämme on kertoa se kiinnostavasti. Ja jaella tarinaasi juuri sellaiselle yleisölle ja sellaisissa kanavissa, joissa tuotteillesi otollinen yleisö liikuskelee.

Mutta millaista on hyvä sisältömarkkinointi ja mistä niitä tarinoita pitäisi ammentaa? Siinä me autamme sinua.

  • Aidot tarinat ovat erinomaista sisältöä, kun haluat saada brändillesi näkyvyyttä.
  • Vaikutuksen tuovat myös ihmiset brändin takana. Oletko valmis astumaan itse estradille vai voisiko joku työntekijöistä antaa brändille kasvot?
  • Kannattaa tuoda esiin tuotteesi ja palvelusi erinomaisuus: aitoa suomalaista käsityötä, luonnon omista raaka-aineista tuotettu, palvelun nopeustakuu, pitkä ammattitaito ja muut tärkeät myyntivaltit kannattaa pukea rehellisesti sanoiksi.
  • Voit myös oivallisesti kertoa tarinaa yrityksesi historiasta ja tuotteiden valmistuksesta.

Parhaimmillaan sisältömarkkinointi vahvistaa ihmisten käsityksiä brändistäsi tai jopa muuttaa negatiiviset mielikuvat positiivisiksi, kunhan sisältö on aitoa ja läpinäkyvää.

Näin erotut kilpailijoistasi >>
Brändin rakentaminen sisältömarkkinoinnin avulla | Case JVA

Sisältömarkkinoinnin avulla:

Millaiseen tarpeeseen etsit ratkaisua?

Haluan lisätä yritykseni tunnettuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa >>
Haluan vaikuttaa mielikuvaan yrityksestäni ja erottua sitä kautta kilpailijoista >>
Haluan kertoa yritykseni ajankohtaisista asioista, kuten tuotteista tai tapahtumista >>
Haluan yritykseni löytyvän helposti verkosta ja verkkopalvelun tuottavan minulle lisää myyntiä >>

Lue seuraavaksi:

B2B Pulssi kertoo: Näin suomalaisissa yrityksissä ajatellaan tekoälystä  

Suomalaisyritysten IT- ja digivastuulliset päättäjät näkevät tekoälyssä valtavan liiketoimintapotentiaalin, mutta sen hyödyntäminen on monilla vasta […]

Talous koskettaa kaikkia – Siksi vastuullisen median on kerrottava siitä ymmärrettävästi

Kun maailma muuttuu nopeasti ja taloudellinen epävarmuus kasvaa, luotettavan taloustiedon merkitys korostuu. Kauppalehden päätoimittaja Riina […]

Brand Talk 2025: Tässä ovat Suomen arvostetuimmat brändit

Brand Talk  2025 järjestettiin 28.8. Alma-talolla, jossa yli sata brändeistä kiinnostunutta ammattilaista kerääntyi kuulemaan kiinnostavia […]

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]