Laadukas sisältö + laajasti tavoittava media + samaistuttava vaikuttaja = lyömätön yhtälö

Sisältömarkkinointi ja vaikuttajamarkkinointi ovat tämän hetken kuumimpia markkinointiviestinnän trendejä. Molempien vaikuttavuus nojaa vahvasti tarinallisuuteen ja samaistuttavuuteen. Sisältömarkkinointi kertoo yrityksen tarinan vastaanottajaa auttavasta tai viihdyttävästä näkökulmasta. Vaikuttajamarkkinoinnissa henkilö, kuten bloggaaja tai tubettaja, tuo yrityksen tuotteen tai palvelun tutuksi yleisölleen omien kokemustensa kautta. Yksinäänkin nämä markkinoinnin keinot ovat hyvin toteutettuina erittäin tehokkaita, mutta millaisia mahdollisuuksia saadaankaan yhdistämällä nämä kaksi?

Näin mainostaja hyötyy sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistämisestä Alma Median avulla

Vaikuttajien kanssa toteutetussa sisältömarkkinoinnissa yhdistyvät Alma Median laajat yleisöt ja ammattitaito tehdä mielenkiintoisia, lukijoihin vetoavia sisältöjä, sekä vaikuttajien uskottavuus, kiinnostavuus ja brändiarvo. Etsimme asiakkaan kampanjaan sopivan vaikuttajan verkostostamme, jolloin tämä oman aihepiirinsä asiantuntija sopii paitsi asiakkaan sisältöihin, on myös aito ja uskottava.

Miten vaikuttajamarkkinointia tekevä mainostaja hyötyy median lisäämisestä yhteistyöhön?

  • Vaikuttajan sisältö saa median kautta uusia lukijoita tai katsojia.
  • Lukijat saavat uudenlaisia elämyksiä, jolloin mainostajan brändi erottuu ja jää paremmin mieleen.
  • Alman sisältömarkkinoinnin ammattilaiset tuntevat medioidensa yleisöt ja auttavat vaikuttajaa kiinnostavan sisällön luomisessa, huolehtien samalla vaikuttajan uskottavuuden ja aitouden säilymisestä.

Miten sisältömarkkinointia tekevä mainostaja hyötyy vaikuttajan lisäämisestä yhteistyöhön?

  • Vaikuttaja tuo sisältöön uuden näkökulman sekä luo yleisöön vetoavia, samaistuttavia kokemuksia.
  • Vaikuttaja tuo omasta verkostostaan uudenlaisia yleisöjä mainostajan sisällölle.
  • Sisältömarkkinoinnin ja vaikuttajayhteistyön yhdistäminen on tehty mainostajalle helpoksi. Alma hoitaa asiakkaan puolesta kaiken aina sisältöjen ideoimisesta yhteydenpitoon ja käytännön asioista sopimiseen vaikuttajan kanssa.

Haluatko kuulla lisää vinkkejä aiheesta? Ota yhteys mediamyyntiimme. 

Lue seuraavaksi:

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]

Outstream-video vakuuttaa numeroin: Alman ohjelmallisen VTR jopa 60 %

Videomainonta on tehokas tapa vangita yleisön huomio ja outstream-video on noussut vahvaksi vaihtoehdoksi mainostajan keinovalikoimassa […]