Tässä ovat kauden parhaat digikampanjat

Alma Media nostaa esiin kauden parhaat digikampanjat kaksi kertaa vuodessa. Tunnustuksia jaetaan kolmessa sarjassa: valtakunnallinen, paikallinen ja b2b. Syyskaudella 2019 voiton veivät AJ Tuotteet, Osuuskauppa Arina ja Tammi. Onneksi olkoon! 

B2B-sarjan voittaja: AJ Tuotteet

Kampanja yhdistää taitavasti mielikuvamainonnan taktiseen tarjousmainontaan. Hyvä videon käyttö ja positiivinen ote. Brändinnäköinen toteutus.

Kampanja julkaistiin Alma Talentin verkostossa.

Valtakunnallinen-sarjan voittaja: Tammi

Tammen kampanja toimii selkeänä jatkona aiemmalle Doggerland-lanseeraukselle. Ääni tukee hyvin visuaalista toteutusta. Yksinkertainen ja tehokas! 

Kampanja julkaistiin Iltalehti.fissä.

Paikallinen-sarjan voittaja: Osuuskauppa Arina

Kampanja joka erottuu edukseen. Hyvä ja hauska idea, jonka toteutuksessa on onnistuttu luontevasti. Laadukas toteutus joka jää mieleen.

Kampanja julkaistiin Alma-verkostossa.
Videotuotanto: Kuulu Oy

 

Kilpailun raati koostuu viidestä media- ja markkinointiammattilaisesta. Mukana raadissa ovat Carat Finlandin strateginen johtaja Jukka Veteläinen, markkinointitoimisto Staartin luova johtaja Juuso Kemi sekä
Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri. Alma Mediaa raadissa edustavat Alma Talentin markkinointijohtaja Annika Ruola sekä Markkinointi&Mainonnan uutispäällikkö Jani Niipola.
Mediamyynnin b2b markkinointijohtaja Sampo Koskinen toimii raadin puheenjohtajana.

Raadin check-list digimainontaan: 

  • Aseta tavoite huolella: Valitse yksi tai korkeintaan kaksi selkeää tavoitetta tai viestiä, jotka haluat kampanjallasi tuoda ilmi. Jos yritetään kertoa kaikki kerralla, tulee kampanjasta helposti sekava.
  • Kampanjan tärkein viesti kannattaa etenkin videoissa sijoittaa kärkeen. Älä luota siihen, että katsoja katsoo mainoksen loppuun saakka. 
  • Satsaa mainoksen tuotantoon ja tekniseen toteutukseen. Hyvä oivallus menee helposti hukkaan, mikäli totetus on jätetty puolitiehen. 
  • Muista lisätä mainokseen kehotus tai aktivointi (katso, lue lisää, osallistu tms.)
  • Pyri välttämään liian geneerisiä kuvia ja viestejä. Kuvapankkikuvia käytettäessä kannattaa olla tarkka. Viestin lisäksi myös viestihierarkia kannattaa miettiä tarkkaan.
  • Älä unohda logoasi! Mainostaja on luotettavuuden tae ja asiakas haluaa tietää, mihin päätyy klikatessaan mainosta.

Kevätkauden parhaimmat digikampanjat palkitaan kesällä 2020.

Lue seuraavaksi:

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]