Tavoita asiakkaat kesälläkin

Kannattaako kesällä mainostaa?

Ajatteletko sinäkin, että kesällä mainoskampanjat eivät kannata, koska ”kaikki ovat lomalla”. Kesä on erinomaista aikaa saada näkyvyyttä ja tunnettuutta brändillesi juuri silloin, kun ihmisillä on aikaa suunnitella tulevia hankintoja.

Kesäkysely 2023 -tulokset kertovat, miten suomalaiset aikovat käyttää lomabudjettiaan ja mitä he odottavat kesälomaltaan. Kyselyn tulokset vinkkaavat, minkä aktiviteettien ääreltä löydät suomalaiset kesällä. Tilaa tulokset sähköpostiisi artikkelin lopusta.

Kesä on ihmisen ja mainostajan parasta aikaa

Kesäaika ei aina tarkoita mökille vetäytymistä ja täydellistä mediapimennossa oloa, päinvastoin. Osan potentiaalisista asiakkaistasi voit tavoittaa parhaiten hektisen arjen ulkopuolella juuri silloin, kun on enemmän vapaa-aikaa. Nyt on otollinen aika aloittaa kesän mainoskampanjat, ja antaa ideoita kesäänsä suunnitteleville suomalaisille.

Kannattaa pysyä asiakkaan mielessä kesälläkin ja sesonkiajan ulkopuolella

Joillain toimialoilla kesä on yrityksille vuoden kiireisintä aikaa, kun taas toiset saavat rauhassa latailla omia akkujaan ja valmistautua myöhemmin syksyllä alkavaan sesonkiin. Mikäli kesä ei ole varsinaista sesonkiaikaasi, se voikin olla erinomainen tilaisuus aloittaa näyttävät mainoskampanjat, rakentaa tunnettuutta, tehdä erottuvaa brändimainontaa ja päästä ihmisten ajatuksiin – top of mindiin – syksyä varten.

Tilaa Kesäkyselyn tulokset sähköpostiisi:

"*" näyttää pakolliset kentät

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Latauksen yhteydessä kerättyjä tietoja käytetään tilaamasi sisällön toimittamiseen ja markkinointiviestintään tietosuojaselosteemme mukaisesti. Voit muokata tilaamiasi sisältöjä tai peruuttaa markkinointiviestit milloin tahansa.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Vauhtia kesän mainoskampanjoihin!

Aloita kesän ja syksyn mainoskampanjat nyt! Autamme sinua löytämään sopivat mainosratkaisut esimerkiksi digin, printin, videomainonnan tai sisältömarkkinoinnin ratkaisuista, joiden avulla tavoitat kesälomaansa suunnittelevat ja viettävät suomalaiset.

Lue seuraavaksi:

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]

Outstream-video vakuuttaa numeroin: Alman ohjelmallisen VTR jopa 60 %

Videomainonta on tehokas tapa vangita yleisön huomio ja outstream-video on noussut vahvaksi vaihtoehdoksi mainostajan keinovalikoimassa […]

Näin Suomi Bidaa: Evästeettömyyskeskustelu hiipuu, tuudittuuko markkina virheellisesti kolmannen osapuolen evästeiden riittävyyteen?

Suuri osa digimainonnasta ostetaan kanavista ja selaimista, joita kolmannen osapuolen evästeet eivät tue. Googlen Chrome-selain […]

Näin Suomi Bidaa: Ostajien markkinapaikat jakavat ostajien mielipiteet, onko sittenkin kyseessä vain mediatoimistojen uusi ansaintalogiikka?

Yksi digimainonnan ja ohjelmallisen ostamisen suurimmista buzzwordeista 2024 ja edelleen 2025 on ollut ostajien omat […]

Alma Spotlight – Roni Harju, Omnicom Media Group: Kuratoidun markkinapaikan avulla pystymme jakamaan tarkempaa tietoa mainosinventaarin toimivuudesta niin mainostajille kuin julkaisijoille

Alma Spotlightin vuoden viimeiseen asiantuntijahaastatteluun saimme vieraaksi Roni Harjun OMG:ltä. Roni toimii Omnicom Media Groupilla […]

Mihin asioihin auton valinnassa kiinnitetään huomiota? Katso suosituimmat hintaluokat ja käyttövoimat

Millä perusteella auto valitaan ja millaisia autoja suomalaiset harkitsevat? Alma Businessmedioiden yleisöille toteutettu autotutkimus valaisee […]