Älä unohda brändimainontaa ohjelmallisesta!

Julkaisimme elokuussa Taloustutkimuksen kanssa tehdyn Brändien arvostus -tutkimuksen. Siksipä on hyvä tarkastella brändimainontaa myös ohjelmallisen mainonnan näkökulmasta. Tyypillisesti ohjelmallista mainontaa on hyödynnetty taktiseen tekemiseen, samalla kun brändiä on rakennettu enemmän muilla ostamisen tavoilla ja mediaryhmillä.

Tämä ajattelutapa on kuitenkin muuttumassa – tai jo muuttunut. Ohjelmallista mainontaa käytetään yhä enemmän brändimainontaan ja hyvä niin! Esimerkiksi ohjelmallisen mainonnan ostajille suunnattu ja alkuvuodesta 2022 toteuttamamme kyselytutkimus vahvistaa trendin. Valtaosa tutkimukseen vastaajista toteaa brändillisen tekemisen muodostavan vähintään puolet ostetusta ohjelmallisesta mainonnasta.

Tutustu kyselytutkimuksen tuloksiin pohjautuvaan white paperiin tästä >>

Ohjelmallinen mainonta on siis nykyisin jo varsin merkittävä kanava brändimainontaan. Ja se myös toimii. Eiväthän ammatikseen mainontaa ostavat ohjelmallisen mainonnan asiantuntijat meditoimistoissa tai isojen mainostajien markkinoinnissa muuten sitä nykyisissä määrin hyödyntäisi!

Miksi ohjelmallinen mainonta sitten sopii entistä paremmin myös brändimainonnan työkaluksi?

Syitä on löydettävissä ainakin seuraavat kolme:

  1. Ohjelmallisessa mainonnassa on saatavilla entistä isompia mainospintoja ja monipuolisempia suuren huomioarvon mainosformaatteja.
  2. Ohjelmalliseen mainontaan käytettävää hyvälaatuista inventaaria on aiempaa enemmän
  3. Muun muassa videomainonta ja muut monipuoliset ratkaisut tarjoavat uusia mahdollisuuksia myös brändimainonnan toteuttamiseen.

Oleellista myös brändimainonnassa on löytää oikeat yleisöt. Meiltä Almalta löydät oikeat yleisöt tarpeeseen kuin tarpeeseen. Lisäksi olemme kehittäneet muun muassa kohdentamiseen käytettävää yleisödatan hallintateknologiaa vuoden 2022 aikana. Tämä mahdollistaa käyttäjädatan profiloinnin, segmentoinnin ja aktivoinnin reaaliajassa. Näin ollen mainonnan kohdentamisen nopeus ja tarkkuus sekä yleisöjen tavoitettavuus selain- ja sovellusympäristöissä on kasvanut.

Lue lisää datakyvykkyyksien kehittämisestä >>

Lue seuraavaksi:

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]