Myyntijohtaja Anne Eklund, Alma Businessmediat

Miten luottavaisesti talouteen suhtaudutaan 2023? Näin yleisö vastasi

Kysyimme Alma Talentin digiyleisöltä, mitä he miettivät Suomen, yrityksen tai omasta taloudellisesta näkymästä vuoden 2023 alussa. Alma Businessmedioiden myyntijohtaja Anne Eklund kertoo, mihin juuri nyt kannattaa panostaa.

Vuoden 2023 alussa tehdyn tutkimuksen vastaajina oli johtajia, ylempiä toimihenkilöitä sekä yrittäjiä ja yrityksen omistajia.

Tutkimuksesta käy ilmi, että valtion tilanne huolettaa enemmän kuin yrityksen tai oma taloudellinen tilanne. Haastavista ajoista huolimatta suurin osa suhtautuu luottavaisin mielin omaan, työnantajansa tai yrityksensä taloudelliseen tilanteeseen vuonna 2023. Entä mitkä asiat mietityttävät yrityspäättäjiä eniten? Miten suhtaudutaan sijoitusmarkkinaan?

Kuinka luottavaisesti suhtaudut omaan taloudelliseen tilanteeseen vuonna 2023?

Suhtautuminen omaan taloustilanteeseen 2023

Nyt on tiedolle tarvetta

Huomionarvoista on se, että noin 80 % vastaajista on sitä mieltä, että sijoittamiseen liittyvälle tiedolle ja analyysille on entistäkin suurempi tarve.

Yrityspäättäjien haasteita liiketoiminnalle ja kasvulle ovat muun muassa rekrytoinnin haasteet eli miten saada sopivaa osaamista yritykseen. Lisäksi haasteena koetaan kilpailutilanteen muutokset, ja miten niihin pitäisi reagoida.

Anne, pitääkö olla huolissaan?

”Tämän kyselyn perusteella yrityspäättäjät suhtautuvat kuitenkin edelleen kohtuullisen luottavaisesti talouden tilanteeseen. Nyt on mielestäni juuri oikea hetki keskittyä markkinoinnin avulla luomaan hyvää pohjaa tulevia aikoja varten. Brändistä ja siihen liittyvistä mielikuvista kannattaa pitää hyvää huolta ja viestiä näistä asioista – on sitten kyse työnantajamielikuvasta, uusasiakashankinnasta tai nykyisten asiakkaiden palvelemisesta.

Kilpailutilanteen muutokset ja niihin reagoiminen nostettiin kyselyssä ykkössijalle tämän vuoden haasteiden taklaamisessa. Tämän avuksi yrityksissä tarvitaan hyviä kumppaneita ja hyödyllistä tietoa vaikkapa liiketoiminnan digitalisaation vauhdittamisesta. Me voimme olla teille se hyvä kumppani ja auttaa teitä rakentamaan parhaita ratkaisuja juuri teidän markkinoinnin ja mainonnan tarpeisiinne. Ja kyllä se parempi keli sijoitusrintamallakin sieltä vielä tulee!”

Anne Eklund
myyntijohtaja, Alma Businessmediat

Haluatko tutustua tarkemmin tutkimuksen tuloksiin?

Laita viestiä, niin buukataan lyhyt aika tutkimuksen läpikäynnille:

Kampanjan kuvaus

Haluan tavoittaa:(Pakollinen)

Alustava budjettini on noin:(Pakollinen)

Yhteystiedot

Nimi:(Pakollinen)
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojaseloste.

Lue seuraavaksi:

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]