Markkinoijan muistilista – mitä kesän jälkeen?

Markkinoijan muistilista - mitä kesän jälkeen?

Paahteisen mökkilaiturin ja kuumien grillihiilien ääreltä on mukava palata viileään toimistoon – ainakin, jos loppuvuoden suunnitelmat tuli tehtyä keväällä kuntoon. Nyt voit siis onnitella itseäsi ja tiimiäsi kevään rutistuksesta, avata rauhallisin mielin muistiinpanot ja ottaa valmiit suunnitelmat työn alle, kohti joulusesonkiahan tässä mennään kovaa vauhtia!

Näin aloitat syksyn tehokkaasti

Olipa loppuvuoden suunnitelmasi selvät tai eivät, tässä pieni muistilista, jotta työmoodiin pääseminen loman jälkeen sujuisi mukavammin.

  1. Muista sparrailla tiimisi kanssa.

    Mites kesä meni? Tuliko mökkeiltyä ja grillailtua? Tapahtuiko jotain jännittävää? Syntyikö kesän aikana uusia ideoita? Näillä peruskysymyksillä koko tiimi pääsee työmoodiin yhdessä, kun jokainen saa jakaa kokemuksiaan ja fiiliksiään. Vapaista juttelutuokioista voi syntyä mahtavia ideoita, kunhan antaa ajatusten virrata vapaasti ja uskaltaa heittäytyä.

  2. Muista sparrailla asiakkaan kanssa.

    Nyt on oikein hyvä hetki soitella ”muuten vaan” ja kysellä kuulumisia. Jatkuuko kaikki siitä, mihin ennen lomia jäi vai puhaltaako asiakkaillakin uudet tuulet? Kysele kuulumisia ja tunnustele, mitä uutta asiakkaan päässä on suunnitteilla, niin pääset tarttumaan muutoksiin heti ja ehdottamaan ratkaisuja.

    Mainonnan vaikutus: Asiakkaan ostopolku ja keinosi vaikuttaa ostopäätökseen

  3. Muista suunnitelmallisuus.

    Jos loppuvuoden suunnitelmat on valmiina, voit siis rauhallisin mielin ottaa suunnitelmat työn alle, kohti joulusesonkiahan tässä mennään. Seuraa suunnitelmaa ja aloita seuraavat suunnittelut hyvissä ajoin.

    Markkinoinnin suunnittelu: Aloita markkinointisuunnittelu tästä

  4. Muista seurata trendejä.

    Eikö maailma pysähtynytkään, vaikka sinä olit lomalla? Kaiva esiin markkinoinnin trendikatsauksia meiltä ja maailmalta sekä oman toimialasi uusimmat uutiset, niin pääset kätevästi ajan tasalle. Kannusta myös tiimiäsi perehtymään alan muutoksiin ja pitämään osaamisensa tuoreena. Puheenaiheina ovat varmasti muun muassa vastuullisuus, tekoäly ja videot.

    Vastuullisia uutisia: Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen
    Videomainonnan hyödyt: Vau, vaikuttava liikkuva kuva

  5. Muista olla avoin uusille ideoille.

    Tuttuun ja turvalliseen luottaminen on ymmärrettävää, mutta olisiko sopiva hetki kokeilla jotain uutta? Millaisia tuloksia voisi saavuttaa, jos kokeilisi rohkeasti display-mainonnan näyttävämpiä mahdollisuuksia, herättäisi asiakkaiden huomion uudenlaisella videomainonnalla tai sitouttaisi asiakkaita vaikuttavan sisältömarkkinoinnin keinoin?

    Tutustu: Display-mainonnalla saat tunnettuutta ja huomiota
    Katso myös: Videomainontaa ja tarinankerrontaa
    Ja tämä: Sisältömarkkinoinnilla teet vaikutuksen!
    Vielä tämäkin: Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan

  6. Muista rentoutua.

    Jos loma meni kuitenkin työn merkeissä, kannattaa palautumiseen panostaa pieninä annoksina. Iltaisin ja viikonloppuisin kannattaa tehdä itselleen mieluisia asioita, niin ei tarvitse odottaa koko pitkää vuottaa taas seuraavaa mahdollista lomaa. Paukkuja tarvitaan, vaikka ei sitä maailmaa saada valmiiksi tänäkään vuonna.

Haluatko olla yksi onnistujista?

Tutustu asiakasreferensseihimme ja katso, miten asiakkaamme ovat onnistuneet erilaisilla budjeteilla muun muassa kasvattamaan verkkosivujen liikennettä, kirkastamaan imagoa ja saamaan tunnettuutta. Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat tietää, miten me voimme auttaa sinua markkinoinnin ja mainonnan ratkaisuissa. Tee kanssamme digimarkkinointia yksinkertaisesti!

Lue seuraavaksi

Vinkki mainostajalle: näin suomalaiset panostavat lomanviettoon

Kesäkyselyn tulokset ovat nyt saatavilla. Jos haluat tavoittaa kesälomaansa viettävät suomalaiset kuluttajat ja päättäjät, katso millaisia kesäsuunnitelmia kyselyyn vastanneilla on ja hyödynnä tuloksia mainonnassasi. Kysely […]

Tästä artikkeliin

Milloin on oikea aika mainostaa? Katso vuosikellosta

Tiettyjä hankintoja tehdään tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Mainostajan kannattaa ennakoida ja suunnitella kampanjat niin, että mainos tavoittaa ostopäätöksiään tekevän yleisön juuri oikeaan aikaan. Mistä ja miten, […]

Tästä artikkeliin

Ota yhteyttä

Copyright © 2024