Suosituksia ja näkökulmia automainontaan

Suosituksia ja näkökulmia automainontaan

Automarkkinalla tapahtuu nyt enemmän kuin pitkään aikaan. Muun muassa autojen uudet käyttövoimat ja omistamisen muodot mietityttävät autonostajia. Toisaalta autoala on painiskellut saatavuusongelmien kanssa ja viimeaikainen yleinen taloustilanteen heikkeneminen näkyvät autokaupassa.

Alma Mediaratkaisujen myyntiryhmän päällikkö Henrik Pitkäkoski summaa automarkkinan tunnelmia näin:

Vaikka ajat ovat haastavia, ei markkinointia ja mainontaa kannata lopettaa, Pitkäkoski muistuttaa:

Digitaalinen mainonta vie lähelle ostoaietta

Varsinkin taloudellisesti epävarmoina aikoina digitaalisen mainonnan hyödyt ovat kiistattomat. Mainostaja voi reagoida sen avulla nopeasti ja esimerkiksi aloittaa tai muokata digikampanjoita lyhyellä varoitusajalla.

Digitaalinen mainonta on lisäksi mitattavaa ja tarkasti kohdennettavissa vaikkapa auton ostoaikeissa oleville kuluttajille. Ja ennen kaikkea: koska ne autonostajatkin ovat digitaalisissa kanavissa, kannattaa mainontakin keskittää sinne.

Alma Mediaratkaisujen myyntiryhmän päällikkö Henrik Pitkäkoski muistuttaa digitaalisen mainonnan merkityksestä:

Hyödynnä ajankohtaiset teemat markkinoinnissa

Haastavista ajoista huolimatta automarkkinalla on nyt myös paljon puheenaiheita ja autonostajilla tarve luotettavalle tiedolle. Panostamalla näihin on mahdollista rakentaa brändisi tarinaa pitkäjänteisesti ja pysyä autonostajien mielissä vaikeidenkin aikojen yli.

Muun muassa nämä puhuttavat ja mietityttävät kuluttajia:

Näin tarjoat monipuolista, ajankohtaista ja luotettavaa tietoa kuluttajille:

Ota sisältömarkkinoinnin avulla keskustelu haltuun

  • Parhaat tulokset saavuttaa ammattilaisen kirjoittamalla sisällöllä
  • Alma Brand Studion tuottajat rakentavat sisällöt niin, että ne sopivat autoilun ja liikkumisen sivustoille, kiinnostavat ja vaikuttavat lukijoihin

Hyödynnä myös vaikuttajien ja tavallisten kuluttajien kokemukset

Panosta myös omien kanavien sisältöihin ja ohjaa oikeat yleisöt niiden ääreen

Lähde:
*Mind 2021 viikkotavoittavuus, kr. 18+ Autoilun markkinapaikat, liikkumisen palvelut, Iltalehti.fi Autot, Kauppalehti.fi, IL printti, KL printti.
**Nettiauto ja Autotalli
***FIAM-mittaus, viikot 38-41/2022


Kiinnostuitko Alman autoilun ja liikkumisen palvelujen mainosratkaisuista?

Laita viestiä, niin käydään yhdessä läpi autoalan kuulumiset ja suositukset markkinointiin:

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojaseloste.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue seuraavaksi:

May I have your attention, please!

Huomion saaminen on oleellinen asia missä tahansa kontekstissa, kun halutaan saada jokin viesti läpi. Huomion […]

Brand Talk 2025: Tässä ovat Suomen arvostetuimmat brändit

Brand Talk  2025 järjestettiin 28.8. Alma-talolla, jossa yli sata brändeistä kiinnostunutta ammattilaista kerääntyi kuulemaan kiinnostavia […]

B2B Pulssi kertoo: Näin suomalaisissa yrityksissä ajatellaan tekoälystä  

Suomalaisyritysten IT- ja digivastuulliset päättäjät näkevät tekoälyssä valtavan liiketoimintapotentiaalin, mutta sen hyödyntäminen on monilla vasta […]

Talous koskettaa kaikkia – Siksi vastuullisen median on kerrottava siitä ymmärrettävästi

Kun maailma muuttuu nopeasti ja taloudellinen epävarmuus kasvaa, luotettavan taloustiedon merkitys korostuu. Kauppalehden päätoimittaja Riina […]

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]