Iltalehti.fi tavoittaa suomalaiset entistä paremmin

Iltalehden verkkosivuston lukijamäärä on kasvanut tasaisesti vuoden 2019 aikana. Iltalehti tavoittaa valtakunnallisesti jo yli 3,8 miljoonaa suomalaista kuukaudessa. Aikuisten eli yli 18-vuotiaiden kohderyhmässä Iltalehti on nyt Suomen suurin digitaalinen uutismedia.

Iltalehden lukeminen on kasvanut vahvasti kaikilla mittareilla tarkasteltuna. Kasvu tulee etenkin mobiilikäytöstä – uutisia luetaan yhä enemmän mobiililaitteilla.

Iltalehden lukijat ovat myös aikaisempaa sitoutuneempia. Lukijat palaavat sisältöjen pariin selkeästi useammin kuin vuosi sitten ja viihtyvät sivustolla merkittävästi pidempään. He myös lukevat useampia juttuja kerrallaan.

Iltalehti on panostanut sisällöissään uutisseurannan ohella myös omiin uutisiin ja puheenaiheisiin sekä pidempiin lukujuttuihin. Tavoitteena on tarjota merkityksellistä sisältöä kaikille suomalaisille.

– Olemme työskennelleet määrätietoisesti Iltalehden juttujen parantamiseksi ja sisällön monipuolistamiseksi, ja tämä työ tuottaa nyt uskomattoman hyviä tuloksia. Sen lisäksi, että lukijoita on enemmän, heidän Iltalehden parissa kerralla viettämänsä aika on merkittävästi kasvanut, Iltalehden vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi sanoo.

– Meille on tärkeää, että lukijat löytävät aina jotain itselleen sopivaa luettavaa. Emme halua, että he vain pyörähtävät sivuillamme ja klikkaavat nopeasti jotain. Siksi seuraamme paitsi kokonaisyleisöä, myös sitoutumista mittaavia lukuja. Iltalehdestä luetaan nyt nopeiden uutisten lisäksi yhä enemmän pitkiä, syventäviä ja viihdyttäviä artikkeleita.

Kuukausitavoittavuuslukuja tarkasteltaessa Iltalehti on noussut tasoihin Ilta-Sanomien verkkosivuston kanssa. Iltalehden kokonaisyleisö oli joulukuussa 2019 3,834 miljoonaa ja Ilta-Sanomilla 3,836 miljoonaa. Paitsi mobiilissa, Iltalehti tavoittaa lukijat tehokkaasti myös desktopissa. Joulukuussa Iltalehden desktopilla oli lähes 1,4 miljoonaa lukijaa, 146 000 lukijaa enemmän kuin Ilta-Sanomilla. Myös täysi-ikäisten yli 18-vuotiaiden kohderyhmässä Iltalehti kiri Ilta-Sanomien verkkosivuston ohi kuukausitavoittavuudessa.

Lähteet: FIAM Comscore MMX MP, MMX ja MoMX 12/2019

Lue seuraavaksi:

May I have your attention, please!

Huomion saaminen on oleellinen asia missä tahansa kontekstissa, kun halutaan saada jokin viesti läpi. Huomion […]

Brand Talk 2025: Tässä ovat Suomen arvostetuimmat brändit

Brand Talk  2025 järjestettiin 28.8. Alma-talolla, jossa yli sata brändeistä kiinnostunutta ammattilaista kerääntyi kuulemaan kiinnostavia […]

B2B Pulssi kertoo: Näin suomalaisissa yrityksissä ajatellaan tekoälystä  

Suomalaisyritysten IT- ja digivastuulliset päättäjät näkevät tekoälyssä valtavan liiketoimintapotentiaalin, mutta sen hyödyntäminen on monilla vasta […]

Talous koskettaa kaikkia – Siksi vastuullisen median on kerrottava siitä ymmärrettävästi

Kun maailma muuttuu nopeasti ja taloudellinen epävarmuus kasvaa, luotettavan taloustiedon merkitys korostuu. Kauppalehden päätoimittaja Riina […]

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]