Alma Talk: Kauppalehden päätoimittaja Riina Nevalainen kertoo median roolista ja vastuusta

Ymmärrä asiakastasi, jos haluat markkinoida hänelle paremmin

Asiakasymmärrys ei totta vieköön ole helppoa. Lokakuinen Alma Talk esitteli, miten data, laadukas sisältö, sopiva mediaympäristö ja tekoäly voivat auttaa ymmärryksen kasvattamisessa. Lue juttukooste ja katso inspiroivat esitykset tallenteelta tämän jutun lopusta.

Alma Talk: Asiakasymmärryksellä parempaa B2B-markkinointia

Tuoretta dataa B2B-päättäjien arjesta

PäättäjäMind on tutkimusmatka päättäjien mielenmaisemaan.

Yksi tärkeimmistä lähteistä parempaan asiakasymmärrykseen on data. Millainen data on relevanttia kunkin yrityksen kohdalla ja miten samaa dataa voi hyödyntää täysin erilaisten liiketoimintojen apuna?

PäättäjäMind-tulosten avulla voi saada lisää ymmärrystä siihen, mitä yritysten johdossa tällä hetkellä tapahtuu ja millaisiin asioihin yritykset tulevaisuudessa panoksiaan fokusoivat. Lisäksi luvassa on löydöksiä yritysten digitalisaatiosta, vastuullisuudesta sekä inspiraation ja tiedonhaun lähteistä. Datasta selviää myös mielenkiintoisia huomioita kasvuyrityksistä.

Katsauksen PäättäjäMindiin tarjoilee Alma Mediaratkaisuiden Insight Manager Kati Heinänen-Rautee sekä tutkimuspäällikkö Vesa Siitari.

Sisällöllä on iso merkitys

Laadukas mediaverkosto pakottaa tekemään laadukasta sisältöä.

Liiaksi ei voi korostaa sitä, että laadukas sisältö oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan saa aikaan tuloksia. DNA onnistui tekemään jotain poikkeuksellisen menestyksekästä. Kyberrosvot on tietoturva-asioista kertova podcast-sarja, joka sai monet yritykset pohtimaan omaa tietoturvaansa. Miten se onnistui saamaan yli 25 000 kuuntelijaa ylittäen kaikki odotukset?

Kampanjasta kertoo Elina Mansner, johtaja, yritysmarkkinointi DNA ja Hanna Repo, sisältömarkkinointijohtaja, Alma Mediaratkaisut.

Brändiympäristön ja median merkitys B2B-markkinoinnissa

Median täytyy olla uskottava, ja sen tulee tavoittaa oikeat yleisöt.

Ei riitä, että mediaympäristö tukee, vaan sen tulee edesauttaa brändin lupauksen toteutumista. Oikea mediaympäristö auttaa myös bränditunnettuuden kasvattamisessa. Näin toteaa Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Kaisa Ala-Laurila.

Mediaympäristön valikoituminen ei ole Ilmarisen sisällöille sattumaa, sillä työeläkeala ja sen markkinointi on hyvin säänneltyä, joten markkinoinnin keinot ja kumppanuudet täytyy löytyä tiettyjen raamien mukaan. Se ei kuitenkaan estä kokeilemasta uusia juttuja, kuten huikeaan menestykseen johtaneet natiivisisällöt Uuden Suomen kumppaniblogina osoittivat.

Yleisönä yli miljoona ihmistä

Kauppalehden päätoimittaja Riina Nevalainen kertoo median roolista ja vastuusta, kun Alman digitaalinen business- ja asiantuntijamedioiden verkosto tavoittaa viikoittain yli miljoona ihmistä.

Miten tekoälyä voi hyödyntää liiketoiminnassa?

Tekoälyä livenä.

Alma-talon lavalla Futuricen perustaja ja osakas Tuomas Syrjänen laittaa yleisön lahkeet tutisemaan jos ei silkasta jännityksestä live-esimerkkien toimivuudesta, niin ainakin hämmästyksestä paljastaessaan, mikä on rehellisintä tietoa, jota jokainen yritys antaa ulospäin itsestään ja tulevaisuuden aikeistaan.

Ja tokihan on luvassa vinkkejä, miten tekoälyä ja ulkoista tietoa voi hyödyntää yrityksen liiketoiminnassa. Esimerkiksi uutismassaa tekoälyn avulla analysoimalla voi saada hyvän käsityksen siitä, mitä tapahtuu markkinassa jopa globaalilla tasolla.

Katso Alma Talk -tallenne:

Jäikö jokin asia kutkuttamaan?

Jos haluat kuulla lisää Alma Talkissa esiin tulleista aiheista, jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

Lue seuraavaksi:

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]

Outstream-video vakuuttaa numeroin: Alman ohjelmallisen VTR jopa 60 %

Videomainonta on tehokas tapa vangita yleisön huomio ja outstream-video on noussut vahvaksi vaihtoehdoksi mainostajan keinovalikoimassa […]

Näin Suomi Bidaa: Evästeettömyyskeskustelu hiipuu, tuudittuuko markkina virheellisesti kolmannen osapuolen evästeiden riittävyyteen?

Suuri osa digimainonnasta ostetaan kanavista ja selaimista, joita kolmannen osapuolen evästeet eivät tue. Googlen Chrome-selain […]

Näin Suomi Bidaa: Ostajien markkinapaikat jakavat ostajien mielipiteet, onko sittenkin kyseessä vain mediatoimistojen uusi ansaintalogiikka?

Yksi digimainonnan ja ohjelmallisen ostamisen suurimmista buzzwordeista 2024 ja edelleen 2025 on ollut ostajien omat […]

Alma Spotlight – Roni Harju, Omnicom Media Group: Kuratoidun markkinapaikan avulla pystymme jakamaan tarkempaa tietoa mainosinventaarin toimivuudesta niin mainostajille kuin julkaisijoille

Alma Spotlightin vuoden viimeiseen asiantuntijahaastatteluun saimme vieraaksi Roni Harjun OMG:ltä. Roni toimii Omnicom Media Groupilla […]

Mihin asioihin auton valinnassa kiinnitetään huomiota? Katso suosituimmat hintaluokat ja käyttövoimat

Millä perusteella auto valitaan ja millaisia autoja suomalaiset harkitsevat? Alma Businessmedioiden yleisöille toteutettu autotutkimus valaisee […]