RUKA & PYHÄ

Kaksi kohdetta, kaksi lähestymistapaa, yksi vaikuttava kokonaisuus

Ruka & Pyhä halusivat vahvistaa asemaansa talvisen matkailun kärkikohteina ja houkutella laskettelijat ja kotimaan seikkailijat sesongin rinteisiin. Kampanjointi toteutettiin Alma Median kanssa, tuloksena kustannustehokas näkyvyys, kymmeniä tuhansia lukijoita ja poikkeuksellisen pitkä lukuaika.

HAASTE: Pyhä halusi erottua suurten laskettelukeskusten joukosta ja luoda vahvempaa top of mind -tunnettuutta. Se ei kilpaile pohjoisen bilekeskusten kanssa, vaan tarjoaa rauhallisemman ja aidomman Lapin kokemuksen. Haasteena oli tuoda esiin nämä uniikit piirteet sekä aktivoida yleisöä rinteisiin. Rukan osalta puolestaan haluttiin kertoa enemmän kuin perinteinen mainonta mahdollistaa, ja saada yleisö todella kiinnostumaan kohteesta.

RUKA & PYHÄ

Kaksi kohdetta, kaksi lähestymistapaa, yksi vaikuttava kokonaisuus

STRATEGIA

Pyhän kampanjoinnin suunnittelu sai uuden suunnan, kun todettiin, että luova konsepti toimisi poikkeuksellisen hyvin B2B-medioissa ja erityisesti Alma Median päättäjämedioissa. Päättäjäkohderyhmä ymmärtää nopeasti mistä on kyse, ja kampanjan viesti resonoi aidosti. Tämä oivallus muutti kampanjan logiikan ja samalla mediavalinnat. Rukan kohdalla oli jo aiemmin saatu hyviä tuloksia natiivisisältöjen kautta, ja näin päädyttiin jatkamaan toimivalla ratkaisulla.

TULOKSET

Mainonnan oivaltavuus sai kiitosta, ja kohderyhmä kohtasi viestin juuri oikeassa ympäristössä. Huomioarvo oli korkea, ja kampanja osoittautui erittäin kustannustehokkaaksi. Visuaalisuus ja luova toteutus tekivät kokonaisuudesta kiinnostavan ja mieleenpainuvan. Yhdistelmä printtiä ja digitaalisia päättäjämedioita toimi erinomaisesti konseptin näkökulmasta Pyhälle. Natiivi koukutti Rukan kohderyhmät.

YHTEISTYÖ ALMAN KANSSA

Yhteistyö Alman kanssa sujui erittäin hyvin. Alman tiimi tarttui ideaan nopeasti ja toteutti laadukkaan kokonaisuuden.

Alma on suomalaisen päättäjäporukan ymmärryksen ja kontaktoinnin ytimessä. Kuluttajabrändeille, joiden kohderyhmissä on hyvätuloisia kuluttajia, B2B-media tarjoaa tehokkaan tavan syventää viestiä ja erottua.

Annika Räihä, Sunday Brunch Company

TOTEUTUKSET

Pyhälle & Rukalle toteutettiin monimediallinen kampanjakokonaisuus yhteistyössä Alma Median kanssa. Kampanja yhdisti kohdennetut sisällöt, vaikuttavat formaatit ja tarkasti valitut mediaympäristöt.

Rukan kumppaniartikkeli Iltalehdessä kohdennettiin ulkoilma-, laskettelu- ja kotimaanmatkailuyleisöihin. Neljän printin sarja, digikokosivu ja tulospohjainen mainonta varmistivat laajan näkyvyyden huomiotaherättävillä toteutuksilla. Pyhän kampanjassa työelämän termien hyödyntäminen toimi erittäin hyvin Alman B2B-medioissa. Re-targetointi vahvisti muistijälkeä ja tuki kampanjan kaupallista vaikuttavuutta.

Ruka: Kaksi artikkelia sekä orgaanisesti että mainonnassa. Natiivit löytyivät yhdeltä kumppanisivulta, mikä lisäsi artikkeleiden parissa vietettyä aikaa. Display-mainontaa kotimaanmatkailuyleisöihin kohdennettuna. Kanavina: Iltalehti ja Alma Verkosto.

Pyhä: Digikokosivu, tulospohjaista digimainontaa ja 4 ilmoituksen sarja printissä. Kanavina Alman businessmediat: Kauppalehti, Tekniikka & Talous, Talouselämä ja Alman verkosto sekä Optio.

TOTEUTUKSET

0

lukijaa kumppanisisällöissä

0 s.

keskimääräinen lukuaika
artikkelien parissa

0 %

paremmat tulokset kuin vastaavissa kampanjoissa

Kun sisältö resonoi lukijoissa, yleisö viettää huomattavasti enemmän aikaa sen parissa. Näin kampanja jää mieleen ja rakentaa haluttua top of mind -tunnettuutta juuri oikeassa kohderyhmässä.

Halusimme tavoittaa päättäjät, jotka arvostavat aitoutta ja rauhaa. Alman päättäjämediat osoittautuivat täydelliseksi ympäristöksi. Alma ymmärsi konseptin ytimen ja toteutus sai yleisön pysähtymään.

Veera Oiva, markkinointipäällikkö, Rukakeskus Oy & Pyhätunturi Oy

Haluatko tietää, miten sisältömarkkinointi voi kasvattaa tapahtumasi vaikuttavuutta?
Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Lue seuraavaksi:

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin Itämeren aalloilla matkustajia […]

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä […]

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan Mitä ajattelet ensimmäisenä, […]

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case […]

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy […]

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon Supersivu + Digikokosivu olivat nappivalinta Kamuxille. Niiden ansiosta kampanja sai suurta […]

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi […]

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista Kymenlaaksolainen jätealan […]

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden […]

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja Kuopiossa sijaitseva Kauppakeskus Apaja ja Kuopion Pysäköinti […]

Atradius: Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla

Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla Millaista markkinointia tarvitaan, jotta voi rakentaa brändiä, lisätä tunnettuutta […]