Autoilun datakatsaus: Iltalehti tavoittaa autoilevat suomalaiset

Iltalehti Autot -osion monipuolinen ja ajankohtainen sisältö kokoaa yhteen autoilevat suomalaiset. Mikä puhuttaa uuden auton ostajia juuri nyt ja miten heidät tavoittaa mainonnalla? Tutustu Iltalehden autotoimituksen näkemyksiin muuttuvasta markkinasta.

Iltalehti on suuri suomalainen uutismedia, joka tavoittaa lukijat valtakunnallisesti. Iltalehden suosituimpia sisältöjä ovat uutissisällöt ja lisäksi suuria yleisöjä tavoitetaan tehokkaasti erilaisten lifestyle- tai muiden sisältöjen kautta.

Iltalehti Autot tarjoaa uutisia, testejä, koeajoja, videoita, mielipiteitä sekä ​puheenaiheita ja vinkkejä automaailmasta ja liikenteestä. Lisäksi sähköautoilun oma osio kokoaa uusimman, kiinnostavan ja monipuolisen tiedon yhteen ja jakaa sähköautoiluun liittyvät sisällöt suomalaisille. ​​

Tavoitteena olla Suomen suosituin digitaalinen automedia

Iltalehti Autot -osion sisällöt on tarkoitettu kaikille autoileville ja autoista kiinnostuneille suomalaisille ja sen tavoitteena on olla maan suosituin digitaalinen automedia.

Autot-osion sisällöistä löytää uutta tietoa niin kovan luokan autointoilijat kuin autoiluun vasta perehtyvät. FIAM-mittauksen mukaan Iltalehden autojuttuja lukee viikossa keskimäärin 600 000 – 700 000 eri lukijaa.

Missä mennään automarkkinalla 2024?

Iltalehden toimituksessa seurataan tiiviisti autotoimialaa ja autonostajien mietteitä. Tässä muutama poiminta trendeistä ja markkinamuutoksista, jotka näkyvät etenkin uusien autojen ostajien pohdinnoissa ja käyttäytymisessä todennäköisesti myös vuonna 2024.

Muuttuvat ja alentuvat hinnat:

Vuonna 2023 nähtiin merkittäviä muutoksia hinnoittelussa. Tulevaisuudessa automerkkien hintamuutokset ja kilpailijoiden reagoiminen niihin saattaa tehdä kuluttajista aiempaa tarkempia heidän odottaessa mahdollisia tulevia alennuksia.

Nollakorkojen paluu:

Markkinalla on jo nähty ensimmäisiä nollakorkotarjouksia autorahoituksessa. Yleisesti korkeiden korkojen ja elinkustannusten nousun aikana korkotarjousten merkitys saattaa olla entistäkin suurempi kuluttajien ostopäätöksissä.

Uudet merkit ja mallit:

Markkinoille on tullut – ja todennäköisesti on vielä tulossa – kokonaan uusia automerkkejä ja malleja. Tämä merkki-disruptio saa kuluttajat harkitsemaan laajemmin uuden autonsa valintaa. Uudet merkit pyrkivät voittamaan markkinaosuutta edullisilla hinnoilla ja pitkillä takuilla, kun taas vanhat merkit voivat puolustaa asemaansa tuttuudella, luotettavuudella ja kattavalla huoltoverkolla.

Tuo brändisi osaksi muuttuvan markkinan puheenaiheita

Iltalehti Autot ja sähköautot-teemaosio tarjoavat mainostajalle mahdollisuuden tavoittaa tehokkaasti autoilusta kiinnostuneet ja auton ostoa suunnittelevat lukijat oikeassa kontekstissa.

Muuttuvassa automarkkinassa pidät oman brändisi kuluttajien mielessä pitkäjänteisellä brändimainonnalla. Taktisemmalla mainonnalla taas tavoitat ostoaikeessa olevat kuluttajat esimerkiksi hinta- tai rahoitustarjouksin.

Auto-osio tarjoaa myös mielenkiintoisia sisältömarkkinointimahdollisuuksia alan toimijoille, sillä osioissa​ julkaistaan myös mainostajakumppaneille tehtyjä sisältöjä. Sisältömarkkinoinnilla otat osaa esimerkiksi kuluttajaa kiinnostavaan käyttövoimakeskusteluun.

Mainostajan tukipaketti

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

Lue seuraavaksi:

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]

Outstream-video vakuuttaa numeroin: Alman ohjelmallisen VTR jopa 60 %

Videomainonta on tehokas tapa vangita yleisön huomio ja outstream-video on noussut vahvaksi vaihtoehdoksi mainostajan keinovalikoimassa […]

Näin Suomi Bidaa: Evästeettömyyskeskustelu hiipuu, tuudittuuko markkina virheellisesti kolmannen osapuolen evästeiden riittävyyteen?

Suuri osa digimainonnasta ostetaan kanavista ja selaimista, joita kolmannen osapuolen evästeet eivät tue. Googlen Chrome-selain […]

Näin Suomi Bidaa: Ostajien markkinapaikat jakavat ostajien mielipiteet, onko sittenkin kyseessä vain mediatoimistojen uusi ansaintalogiikka?

Yksi digimainonnan ja ohjelmallisen ostamisen suurimmista buzzwordeista 2024 ja edelleen 2025 on ollut ostajien omat […]