Alma Tutkii
Markkina muuttuu nyt nopeammin kuin koskaan. Myös dataa on tarjolla valtavia määriä. Haaste piileekin siinä kuinka hyvin osaamme dataa järjestellä ja hyödyntää omiin erilaisiin tarpeisiin. Almalla panostamme paljon erilaisen datan hyödyntämiseen ja autamme mielellään Sinua tässä erilaisen tutkimustiedon ja insightin soveltamisessa.
Tutkimustieto mainostajan tukena
Alma Media tuottaa mainostajan avuksi tutkimustietoa, jonka avulla voidaan ohjata mainonnan toteutuksia oikeaan suuntaan, kohderyhmä tehokkaasti tavoittaen. Mainonnan suunnittelutyökalujen perustan muodostavat TNS Mind Päättäjä, Mind Kuluttaja ja Kansallinen Mediatutkimus (KMT), joiden avulla päästään kiinni eri medioiden yleisömääriin, erilaisten kohderyhmien käyttäytymiseen sekä suhtautumiseen niin B2B- kuin B2C-mainostajiin. Alma Mediassa tehdään lisäksi useita erilaisia mittauksia, jotka tukevat mainostajaa pääsemään tavoitteisiinsa.
Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä
Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]
Mihin asioihin auton valinnassa kiinnitetään huomiota? Katso suosituimmat hintaluokat ja käyttövoimat
Millä perusteella auto valitaan ja millaisia autoja suomalaiset harkitsevat? Alma Businessmedioiden yleisöille toteutettu autotutkimus valaisee […]
Kysely paljastaa: Näin suomalaiset käyttäytyvät ruokakaupassa
Loppuvuodesta 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan heidän ostoskoreistansa löytyy maukkaita, laadukkaita ja kotimaisia tuotteita, jotka […]
Näin Alma Businessmedioiden yleisöt toimivat autokaupoilla – 6 vinkkiä tehokasta mainontaa varten
Alman Businessmedioiden autotutkimuksen mukaan suomalaiset kääntyvät useimmiten autojen markkinapaikkojen puoleen hakiessaan tietoa tai inspiraatiota auton […]
Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti
Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]
Tuore tutkimus paljastaa: Nämä automerkit kiinnostavat eniten
Alman uusimman Autotutkimuksen mukaan Alma Businessmedioiden yleisöt harkitsevat useamman eri mallin välillä, kun tiedossa on […]
Toimitilatutkimus: päättäjistä 39 % harkitsee uusien tilojen hankkimista
Toimitilat Kauppalehti ja Alma Talentin mediamyynti toteuttivat yhteistyössä Norstat Finlandin kanssa toimitilatutkimuksen. Koko Suomen kattava […]
Finanssitutkimus: Sijoittajayleisö luottaa kotimaisiin talousmedioihin
Alman kotimaiset talousmediat, kuten Kauppalehti, Talouselämä, Arvopaperi ja Optio, ovat vuosivertailussa säilyttäneet ykkössijansa sijoittajien tiedon […]
Kysely paljastaa: suomalainen valitsee lomansa hinta edellä
Loppuvuodesta 2023 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan noin 50 % aikoo matkustaa seuraavan 6 kuukauden aikana […]
Huomioarvotutkimus
Mainonnan huomioarvotutkimuksia tehdään Alman medioissa julkaistuista printti- ja verkkokampanjoista säännöllisesti. Niiden avulla mainostaja saa arvokasta palautetta mainonnastaan suoraan yleisöltä.
Tutustu huomioarvotutkimuksiin
Esitestaus
Mainonnan esitestauksella Alma voi auttaa mainostajaa selvittämään vetoavimman tavan viestiä jo ennen kampanjaan investoimista.
Kysy lisää esitestauksesta
Vaikuttavuustutkimus
Verkkomainonnan vaikutusta brändimielikuvaan on mahdollista selvittää vertaamalla brändimittareita kohderyhmässä, joka on nähnyt mainontaa kampanjan aikana sekä kohderyhmässä, joka ei ole nähnyt mainontaa.
Kysy lisää vaikuttavuustutkimuksesta
Räätälöity tutkimus
Räätälöityjä tutkimusprojekteja voidaan toteuttaa mainostajalle, kun lähtökohtana on jokin muu kuin edellä mainitut tutkimukset. Alma on toteuttanut mm. tutkimuksia, joissa selvitetty tunnettuuden rakentumista tai brändiposition muodostumista Alma Median yleisöissä.
Kysy räätälöidyistä tutkimuksista
Vaikuttajayleisöt
Alma Businessmediat Vaikuttajayhteisö on Alman oma päättäjäpaneeli, joka koostuu Alma Businessmedioiden yleisöistä eli ainutlaatuisesta yhdistelmästä päättäjiä, asiantuntijoita ja vaikuttajia. Alma Businessmediat Vaikuttajayhteisö mahdollistaa poikkeuksellisen suoran yhteyden suoraan päättäjäyleisön ytimeen.
Kysy lisää vaikuttajayleisöistä
Kiinnostuitko? Kysy lisää Alman tutkimuksesta: