Ajankohtaista autokaupasta -webinaaritallenne: Alkuvuoden käytettyjen autojen kauppa ennätystahdissa

Alman jo toista kertaa järjestetty ja suuren suosion saanut Ajankohtaista autokaupasta -webinaari pidettiin 15.5.2024.

Tilaisuuden juontajana toimi Iltalehden autotoimituksen Mikko Räsänen ja asiantuntijana Nettiauton liiketoimintapäällikkö Erno Kalalahti.


Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaarin tallenne

Nyt Nettiautossa on menossa myynnillisesti kaikkien aikojen paras käytettyjen autojen kauppavuosi. Katso webinaarin tallenne ja ota selvää, millaisen harppauksen etenkin hybridiautojen myynti on ottanut. Entä miten sähköautoistaan tunnetun Teslan myynti on kehittynyt ja mitkä tekijät taustalla ovat vaikuttaneet myyntilukuihin?

Kuulet myös, miten autojournalismi seuraa aikaansa ja mikä on koeajojuttujen tulevaisuus. Entä millä tavoin autonostajan ostopolku on muuttunut yhä digitaalisemmaksi?


Kattavaa dataa johtavilta autoilun markkinapaikoilta ja suurimmasta digitaalisesta automediasta

Webinaarissa esitelty tieto perustuu muun muassa Suomen johtaviin autoilun markkinapaikkapaikkojen Nettiauton ja Autotalli.comin dataan. Palvelut tavoittavat yhteensä noin miljoona kävijää viikossa (lähde: Google Analytics). Nettiauton kautta jopa noin 600 000 autoa vaihtaa omistajaa joka vuosi.

Lisäksi tällä kertaa tarkastelemme suomalaisten autonostajien käyttäytymistä juuri valmistuneen Euroopan kattavimman vähittäiskaupan tutkimuksen Retail Buying Studyn datan valossa. Sekä kuulemme, miten autojournalismia tehdään Suomen suurimmassa digitaalisessa automediassa Iltalehdessä.

Katso myös helmikuussa pidetyn ensimmäisen webinaarin tallenne, jossa esiteltiin muun muassa vuoden 2023 autokaupan tilannetta >>

Lue seuraavaksi:

“Jos jokainen asiakas pitää hakea mainonnan kautta, brändiä ei ole vielä rakennettu” – Näin syntyy vahva brändi

Suomalaiset yritykset kilpailevat yhtä aikaa halpatuonnin ja globaalien premium‑brändien kanssa. Jos tuotteesi ei ole aidosti […]

Alma Spotlight videocast: Kontekstin voima ja algoritmien rajat – Suunnittelijan opit ostajalle

Alma Spotlight siirtyi videostudioon ja sai vieraaksi Kinesson Senior Addressable Planner Pekka Kotilaisen kertomaan, miten […]

Kuka osui oikeaan? Näin toteutuivat ohjelmallisen mainonnan ennusteet 2025

Vuoden 2025 alussa Näin Suomi Bidaa -tutkimuksessa esitettiin rohkeita väitteitä siitä, mitä ohjelmallisen mainonnan kentällä […]

Tältä digimarkkinointi näyttää vuonna 2026 – Trendit ja vinkit markkinointipäättäjälle

Vuosi 2026 jatkaa digimarkkinoinnin saralla jo käynnissä olevia muutoksia: tekoälystä tulee yhä vahvemmin osa arkea, […]

Ajankohtaista autokaupasta: Sähköautot valtaavat markkinaa, mutta pelot jarruttavat yhä kuluttajia

Sähköautojen suosio kasvaa vauhdilla, mutta osa suomalaisista suhtautuu yhä varauksella uuden käyttövoiman yleistymiseen, selviää Alman […]

Kun julkaisija kuratoi, mainostaja hyötyy: Tukholman Programmatic Summit korosti polkua kohti laadukkaampaa inventaaria

Syyskuussa 2025 järjestetty Stockholm Programmatic Summit kokosi yhteen ohjelmallisen mainonnan ekosysteemin keskeisiä toimijoita ensisijaisesti Ruotsin […]

Ohjelmallinen ostaminen Suomessa 2025: optimismia, tekoälyä ja uusia kasvun kanavia 

IAB Finlandin 12.11.2025 julkaistu Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2025 -tutkimus paljastaa, että vaikka ohjelmallisen […]

Suomalaisten mediankäyttö nyt – Olemme edelleen uutiskansaa, myös digissä

Uutismedian kulutus jatkaa digitalisoitumistaan ja suomalaiset ovat sitoutuneita journalistisiin uutissisältöihin. Suomalaisten mediankäyttö on muuttunut pysyvästi […]

Poliittinen mainonta – Mitä mainostajan tulee tietää? 

EU:n uusi poliittisen mainonnan avoimuusasetus (EU 2024/900), englanniksi Transparency and Targeting of Political Advertising Regulation (TTPA), tiukentaa poliittisen […]

Tekoäly on parhaimmillaan hyvä työkaveri – Näin sen käyttö toimitustyössä hyödyttää myös mainostajaa

Alma Media on kehittänyt yli 30 tekoälytyökalua, jotka tehostavat toimitustyötä ja parantavat journalismin laatua. Mainostajille […]

Näin hyödynnät dataa oikein: Vältä yleisimmät virheet ja onnistu digimarkkinoinnissa

Digitaalisen median kasvu on muuttanut markkinoinnin pelisääntöjä. Data ja sen hyödyntäminen ovat nousseet keskiöön, mutta […]

Käytetty auto kiinnostaa, kuluttajien hintatietoisuus korkealla 

Suomalaiset ovat jälleen aktiivisesti autokaupoilla, ja suurin kiinnostus kohdistuu käytettyihin autoihin. Hintatietoisuus ja talouden epävarmuus […]