Kenelle sopii?
Kun haluat näkyvyyttä paikallisesti omalla alueellasi
Alma Kattava ja Alma Upea ovat tehokkaita ratkaisuja silloin, kun haluat tavoittaa mahdollisimman kattavasti ja kustannustehokkaasti oman alueen yleisön. Näillä mainosratkaisuilla herättää huomiota, saat helposti lisää tunnettuutta ja luot kysyntää tuotteillesi.
Alueellista näkyvyyttä koko Alman verkostossa
Näillä mainosratkaisuilla tavoitat asiakkaasi läpi Alman kattavan verkoston, erityisesti silloin, kun tavoitteena on tunnettuuden kasvattaminen ja huomion herättäminen paikallisesti.
Alueellisesti kohdennettuna saat laajan näkyvyyden juuri omalla alueellasi, ja tavoitat alueen yleisön kustannustehokkaasti laadukkaassa mediaympäristössä eli Alman medioissa ja palveluissa.
- Paljon toistoa, toimii kaikilla laitteilla.
- Alueellista näkyvyyttä Alman medioissa ja palveluissa.
- Varmistamme bränditurvallisuuden eli mainoksesi näkyy turvallisessa ympäristössä.
- Tavoitat asiakkaat juuri niissä medioissa, joissa he päivittäin liikkuvat.
Tiesitkö tätä: Miksi tunnettuuden saaminen on yritykselle tärkeää?
Katso vinkit: Näin teet huomattavan digikampanjan
Mikä Alma-verkosto?
Alma-verkostoon kuuluu monipuolisia verkkopalveluita: uutismedioita, päättäjämedioita, kuluttajapalveluita ja markkinapaikkoja. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com, Nettiauto sekä Nettimoto. Vain muutamia mainitaksemme!
Älä piilottele brändiäsi
Ota yhteyttä niin tehdään yrityksellesi näyttävää digimarkkinointia!
Onko toiveenasi kasvattaa tunnettuutta, vauhdittaa myyntisesonkia ja saada lisää asiakkaita? Kaikkea ei tarvitse eikä kannata tehdä itse, meiltä saat digimarkkinointia yksinkertaisesti. Kun tulet asiakkaaksemme nyt, saat vaikuttavia etuja.
Miksi kannattaa hankkia mainontaa Almalta?
Yli 3 miljoonaa suomalaista viettää aikaansa medioidemme parissa viikoittain*. Siksi sinun kannattaa mainostaa siellä, missä asiakkaasi jo ovat.
Me pidämme huolen bränditurvallisuudestasi eli varmistamme, että mainoksesi näkyy turvallisessa ympäristössä ja ohjaamme mainontaa asiayhteydeltään olennaiseen ympäristöön.
Lähde: FIAM (+16-vuotiaat internetin käyttäjät). Alman digiverkosto 2023 (1-8)
Kiinnostaako alueellinen mainoskampanja?
Kaikkea ei kannata tehdä itse. Meiltä saat aina henkilökohtaista palvelua, ja asiantuntijamme auttavat sinua löytämään oikeat ratkaisut kattavasta tarjonnastamme. Kerro meille vain tavoitteesi ja budjettisi, niin näet, kuinka helposti kaikki käy.
Usein kysytyt kysymykset
Millainen on hyvä bannerimainos?
Bannerimainonnalle kannattaa ensin määritellä tavoite ja kohderyhmä. Jo nämä asiat määrittävät pitkälti, miten ja ketä bannerin pitäisi puhutella. Lisäksi hyvä kehote aktivoi klikkaamaan!
- Hyvä bannerimainos huomataan ja se tukee tavoitteitasi.
- Hyvä bannerimainos on kaupallisesti toimiva ja saa aikaan tuloksia.
- Bannerin viesti tukee tavoitetta ja ohjaa toimintaan.
- Banneri on visuaalisesti selkeä ja vastaa brändiä.
- Banneri on teknisesti toimiva.
Lisää hyvän bannerimainoksen ominaisuuksista löydät ladattavasta oppaastamme.
Lataa opas (pdf): Millainen on hyvä bannerimainos?
Miksi kannattaa mainostaa?
Mainostaminen on tapa hankkia lisää asiakkaita, muistuttaa nykyasiakkaita olemassaolostasi, herättää huomiota, vauhdittaa myyntikampanjoita, lanseerata uusia tuotteita ja tasata sesonkien välisiä hiljaisia hetkiä. Mainonta on yksi tehokkaimmista tavoista kasvattaa yrityksesi liikevaihtoa.
Mitä pienempi yritys ja brändi on, sen isompi rooli mainonnalla on, sillä yritys ei tee tulosta ilman asiakkaita.
Mainostamiseen pätee hyvin toteamus ”poissa silmistä, poissa mielestä”. Jos yleisö ei altistu mainonnalle, muistijälki voi hiipua ja yrityksesi voi unohtua asiakkaiden mielestä kokonaan. Ilman mainontaa voit menettää nykyisetkin asiakkaat kilpailijalle, joka mainostaa tehokkaasti.
Joku voi ajatella, että ”yritykselläni on tarvittava asiakaskunta nyt enkä tarvitse lisää asiakkaita”. Entä kun asiakaskunta vaihtuu; löytyy parempi tai halvempi tuote ja asiakkaat siirtyvät kilpailijalle; ihmiset muuttavat eivätkä käytä enää vanhan alueen palveluita; jossain on saatavilla parempaa palvelua ja kanta-asiakkuus siirtyy muualle. Asiakkaan tekemää ostopäätöstä kannattaa vahvistaa, että hän on tehnyt hyvän päätöksen valitessaan juuri sinun yrityksesi. Ja esimerkiksi jatkuvalla mainonnalla olet asiakkaan mielessä jatkossakin. Omaa markkina-asemaansa kannattaa pitää yllä, jotta sitä ei menetä kilpailijalle.
Mainontaa voi tehdä kaikenkokoisilla budjeteilla moneen eri tarpeeseen tavoitteista riippuen. Brändimainonnalla voit vaikuttaa mielikuviin, joita ihmisillä on yrityksestäsi. Mainonnalla voit myös ohjata aktiivisesti liikennettä sivustollesi, verkkokauppaan tai fyysiseen myymälään ostoksille. Voit myös tehdä pitkäntähtäimen kasvua ja bränditunnettuutta jatkuvalla mainonnalla. Jos taas haluat yrityksesi löytyvän verkosta helpommin, mainonnalla saa nopeasti apua löydettävyyteen.
Lataa vinkit ja muistilistat talteen: Joka yrityksen markkinointiopas
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä oman alueesi asiantuntijaan ja kysy lisää!
Minulla ei ole mainosmateriaalia – miten toimin?
Ei huolta! Me tiedämme, millainen sisältö ja viesti uppoaa havittelemaasi kohderyhmään. Anna siis meidän auttaa mainoksesi suunnittelussa ja toteutuksessa: saat meiltä esimerkiksi mainosbannerit, videot tai sisältömarkkinoinnin artikkelit laadukkaasti toteutettuna. Jo pienellä budjetilla pääset alkuun!
Voit tuottaa mainosmateriaalin halutessasi itse, mutta voit myös tilata suunnittelun ja aineiston valmistuksen meiltä. Meiltä saat mainosratkaisuja sekä digimarkkinointia kaikenkokoisiin tarpeisiin.
Mistä aloitan, jos en vielä tiedä, mitä tarvitsen?
Videomainos tekstisisältöjen yhteydessä – laajaa näkyvyyttä kustannustehokkaasti
Outstream-videomainonta sopii erityisesti silloin, kun tavoitteena on sitouttaa ja tavoittaa yleisöä. Outstream-mainonta on kustannustehokasta, ja sen etuna on laaja tavoittavuus.
Outstreamissa voi hyödyntää samoja materiaaleja kuin esimerkiksi somekanavissa.
Mainosvideoiden tuotanto voidaan tehdä myös kevyesti – yksinkertaisimmillaan tuomalla pieni liike muuten staattiseen aineistoon.
Outstream-videomainonnalla videomainoksesi näkyy toimituksellisten tekstisisältöjen, kuten artikkelien ja uutisten yhteydessä.
Outstream-videomainonnalla tavoitat tehokkaasti suuren yleisön koko Alman kattavassa verkostossa tai valitsemassasi mediassa.
Videomainonta laadukkaassa mediaympäristössä lisää tutkitusti brändihakuja 23 % ja sivustolle siirtymisiä jopa 153 %.
Lähde: Warc (2021)
Puuttuuko yritykseltäsi oikeanlainen video?
Kun haluat tehdä digitaalista mainontaa videon keinoin, Alma Brand Studion videotiimi hoitaa videotuotannot aina ideasta julkaisuun asti. Myös valmiiden videoiden editointi onnistuu. Sinun ei tarvitse pohtia yksin, millaisia mainonnan ratkaisuja yrityksesi kannattaisi hyödyntää. Ota yhteyttä lähimpään asiantuntijaamme, selvitetään yhdessä yrityksesi tarpeisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.
Usein kysytyt kysymykset
Me olemme täällä sinua varten. Ota yhteyttä asiantuntijaamme, voitte yhdessä kartoittaa yrityksesi tilanteen ja löytää sopivimmat digimainonnan ratkaisut.
Kun otat yhteyttä oman alueesi yhteyshenkilöön, hän tuntee parhaiten, mikä juuri sinun alueellasi toimii ja puhuttelee kohderyhmää, jota tavoittelet.
Kannattaa myös tutustua näihin: