Iltalehti on Suomen suurin digitaalinen uutismedia

Iltalehti on FIAM-mittauksen mukaan Suomen suurimman digitaalisen yleisön tavoittava media.

Iltalehti.fi tavoittaa viikoittain lähes kolme miljoonaa suomalaista, mikä on enemmän kuin millään muulla suomalaismedialla.*

Suomalaisen digitaalisen median virallisena tavoittavuusmittarina toimii kaikilta merkittäviltä julkaisijoilta käyttödataa keräävä Finnish Internet Audience Measurement eli FIAM. Tavoittavuusmittaus perustuu ihmisten todelliseen käyttöön ja on siten luotettavampi kuin erilaiset kyselytutkimukset. Iltalehti on pitänyt mittauksen kärkipaikkaa jo useiden viikkojen ajan.

Mittauksessa on mukana myös Ilta-Sanomat, joka ei kuitenkaan ole antanut lupaa omien lukujensa julkaisuun. Koko julkisen FIAM-listauksen näet tästä.

Iltalehti ei vain tavoita suurta yleisöä, vaan sitä myös luetaan paljon. Sivulatauksilla mitattuna Iltalehteä luettiin edellisen neljän viikon tarkastelujaksolla huomattavasti enemmän kuin Yleä, MTV:tä, Helsingin Sanomia ja Seiskaa yhteensä.

Jos tavoittavuuteen lasketaan mukaan myös printtilehti, silloin Iltalehden tavoittavuus on yli kolme miljoonaa suomalaista viikossa. Edellisen KMT-mittauksen mukaan Iltalehti tavoitti noin 3,1 miljoonaa suomalaista joka viikko.

Mainostajan kannalta Iltalehti.fi on tehokas kanava suomalaisten tavoittamiseksi, sillä suuren yleisön lisäksi mainostaja voi hyödyntää kampanjoissaan Alma Median monipuolisia mainonnan ja kohdentamisen ratkaisuja ja tavoittaa sitoutuneet lukijat niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin. Myös sisältömarkkinoinnilla tavoitetaan suomalaiset Iltalehti.fi:ssä.

Iltalehden vastaava päätoimittaja Perttu Kauppinen on riemuissaan FIAM-mittauksen tuloksista.

– Iltalehti on viime vuosien aikana käynyt läpi muutoksen, jossa nopean verkkouutisoinnin rinnalle on tuotu laajempaa ja syvempää journalismia – yhtä lailla yhteiskunnallista päätöksentekoa taustoittavia analyysejä ja koskettavia tarinoita erilaisista ihmiskohtaloista, Kauppinen kertoo.

– Lukijamäärän kasvun lisäksi ilahduttaa se, että lukijat viihtyvät yhä pidempään Iltalehden juttujen parissa. Iltalehden kasvu ja nykyinen johtava asema mediakentässä osoittavat, että ainutlaatuisen monipuolinen ja moniääninen laatusisältö innostaa suomalaisia.

Kauppinen nostaa lisäksi esiin Iltalehti Plus -palvelun, johon otettiin ilmaisia tutustumisjaksoja yli 110 000 kappaletta ja joka on muutamissa viikoissa kerännyt myös noin 10 000 maksullista tilaajaa.

– Olen hyvin iloinen ja ylpeä myös siitä, miten keväällä lanseerattu Iltalehti Plus on menestynyt. Plussan kasvutahti on ylittänyt kaikki odotuksemme.

Ota yhteyttä mediamyyntiin ja varaa oma kampanjasi Iltalehdessä.





*FIAM-mittauksen mukaan Iltalehti on Suomen suurimman digitaalisen yleisön tavoittava media, kun mukana mittauksessa on median verkkosivu ja yksi mediakohtainen sovellus. Iltalehden tapauksessa tämä tarkoittaa iltalehti.fi ja IL-sovellus, mittauksessa eivät ole mukana Paras Sää tai Telkku.com -sovellukset.

Lue seuraavaksi:

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]