VALIO

Valio toteutti kolme sisältönatiivia, jotka sitouttivat kuluttajia yli odotusten 

Miten Valio onnistui houkuttelemaan suomalaiset viettämään aikaa reseptien ja visailun parissa? 

TAVOITE: Valio halusi vahvistaa tuotteidensa näkyvyyttä ja sitouttaa kuluttajia sesonkien ympärille rakentuvalla sisällöllä. Tavoitteena ei ollut suora konversio, vaan ennen kaikkea sisällön parissa vietetty aika ja kiinnostuksen herättäminen laajassa kohderyhmässä. 

“Kampanjan konkreettiset tavoitteet painottuivat brändipreferenssin vahvistamiseen, jolloin brändin parissa vietetty aika on erityisesti tärkeää. Lisäksi tavoitteena oli herättää ostokiinnostusta uutuustuotteille houkuttelevilla resepteillä sekä rakentaa positiivisia mielikuvia ja syventää kuluttajien suhdetta brändiin”, kuvailee Valion Henna Kaijomaa. 

 

VALIO

Valio toteutti kolme sisältönatiivia, jotka sitouttivat kuluttajia yli odotusten 

Kampanja toteutettiin kolmena erillisenä sisältönatiivina Alma Median uutismedioiden ympäristössä. Kanavavalinta perustui laajaan tavoittavuuteen ja aiempiin hyviin kokemuksiin natiivimainonnasta Alma Median uutismedioissa.

1. Appelsiini-suklaajuustokakku

Houkutteleva resepti, joka nousi kampanjan tähdeksi ja keräsi poikkeuksellisen paljon huomiota. 

Lue artikkeli

2. Kesän helpoin menu

Inspiroiva reseptiartikkeli, joka tarjosi helppoja vinkkejä kesän juhlapöytään. 

Lue artikkeli

3. Muistatko nämä legendaariset tuotteet?

Viihteellinen visailu, joka herätti nostalgiaa ja toi Valion klassikot esiin 120-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. 

Lue artikkeli

Sisältömarkkinoinnin rooli on kertoa tuotteista kiinnostavalla tavalla. Haasteena on, että ihmiset hukkuvat sisältöihin – siksi halusimme löytää kuluttajalähtöisen, erottuvan tavan puhutella heitä. Massamedian ympäristö ja laadukas sisältöformaatti olivat meille luonteva valinta.

Mari Ulkuniemi, markkinointitoimisto Dagmar

0 kpl

Appelsiini-suklaajuustokakku-artikkelin uniikit lukukerrat, uskomaton tulos

Lähes 0 min

Kesän helpoin menu -reseptiartikkelin keskimääräinen lukuaika, mikä on huikea lukema

Yli 0 kpl

Muistatko nämä legendaariset tuotteet -visailuartikkelin uniikit lukukerrat, todellinen menestys

Tärkein onnistuminen oli se, että kuluttajat todella pysähtyivät sisällön äärelle, mikä osoittaa, että kuluttajalähtöisesti suunniteltu natiivisisältö toimii. Lisäksi kampanja vahvisti käsitystä siitä, että natiivimainonta on edelleen erittäin tehokas tapa tavoittaa ja sitouttaa laajoja kohderyhmiä.

Henna Kaijomaa, Valio

Kaikki kolme kampanjaa performoivat yli keskiarvon verrattuna samassa palvelussa olleisiin muihin artikkeleihin sekä lukukertojen että lukuajan suhteen.

Parhaiten sisällöistä toimi Appelsiini-suklaajuustokakku-resepti, joka ylitti odotukset niin kiinnostavuudessa kuin sitoutumisessa. Retrovisailu toi kampanjaan viihteellisyyttä ja keräsi runsaasti osallistumisia, mikä vahvisti Valion brändin lähestyttävyyttä. 

Alman kanssa yhteistyö oli sujuvaa ja mutkatonta – he ymmärsivät kampanjan tavoitteet ja toivat lisäarvoa toteutukseen.

Henna Kaijomaa, Valio

Sitouttavat sisältönatiivit

Valion menestynyt kolmen erillisen sisältönatiivikampanja keväällä ja kesällä 2025 todisti, että natiivimainonta on kuluttajalähtöinen tapa puhutella yleisöä. Alma Median uutismediaympäristö tarjosi Valion kampanjalle laajan tavoittavuuden, luotettavan kontekstin ja monipuoliset natiiviformaatit.

“Kokonaisuutena kampanja oli erittäin onnistunut. Sisällöt olivat huolellisesti suunniteltuja, kohderyhmää kiinnostavia ja toimivat loistavasti uutismediaympäristössä. Yhteinen näkemys ja proaktiivinen ote näkyivät lopputuloksessa, joka ylitti odotukset sekä sisällöllisesti että tuloksellisesti”, Dagmarin Mari Ulkuniemi summaa.

Sitouttavat sisältönatiivit

Lue seuraavaksi:

Testiryhmä toi Järvikylän salaattisekoitukset kuluttajien arkeen – myynti kasvoi merkittävästi

Pyhä valitsi päättäjämediat ja Ruka luotti sisältöön – molemmat onnistuivat

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin Itämeren aalloilla matkustajia […]

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä […]

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan Mitä ajattelet ensimmäisenä, […]

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case […]

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy […]

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon Supersivu + Digikokosivu olivat nappivalinta Kamuxille. Niiden ansiosta kampanja sai suurta […]

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi […]

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista Kymenlaaksolainen jätealan […]

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden […]