Testiryhmä toi Järvikylän salaattisekoitukset kuluttajien arkeen – myynti kasvoi merkittävästi
Famifarm Oy ja Alma Media toteuttivat sisältömarkkinointikampanjan, joka teki Järvikylän käyttövalmiit salaattisekoitukset tutuksi kuluttajille. Testiryhmä-konsepti toi aitoutta ja samaistuttavuutta – ja tuloksena oli merkittävä myynnin kasvu.
TAVOITE: Alkuvuosi on aikaa, jolloin moni tekee terveyttä tukevia valintoja myös lautasella. Tavoitteena oli tuoda Järvikylän käyttövalmiit Voimakas-, Maukas- ja Raikas- salaattisekoitukset tutuksi laajalle yleisölle. Kampanjassa haluttiin korostaa tuotteiden helppoutta, makua ja arkea helpottavaa käyttöä, sekä houkutella uusia kokeilijoita.

RATKAISU:
Kampanjan ytimeen valittiin Alma Brand Studion testiryhmä‑konsepti, jossa tavalliset suomalaiset kokeilevat tuotteita ja kertovat kokemuksistaan.
Aidoista käyttäjäkommenteista koottu sisältömarkkinointiartikkeli julkaistiin Iltalehden Pippuri‑osiossa, tuoden sanoman valtakunnallisesti suuren yleisön eteen.
- Media: Iltalehti / Pippuri
- Sisältömuoto: Alma Brand Studion tuottama testiryhmä‑konsepti ja sisältöartikkeli
- Lue artikkeli
Pohdimme, miten Järvikylän tuotteille saisi rakennettua jatkuvaa vaikuttavuutta ja brändin läsnäoloa kuluttajien arjessa. Sisältömarkkinointi tuntui parhaalta ratkaisulta: sen avulla voidaan kertoa tuotteista tavalla, joka puhuttelee kuluttajaa.
Johanna Keppo, avainasiakaspäällikkö, Alma Media
TOTEUTUS
1. Testiryhmä keräsi rehellisiä käyttökokemuksia tuotteiden mausta ja helppoudesta.
2. Artikkelissa näytettiin konkreettisesti, mihin hetkiin sekoitukset istuvat ja miten yrtit tuovat makua.
3. Iltalehti mediana tarjosi laajan, eri-ikäisistä kuluttajista koostuvan kohderyhmän ja valtakunnallisen näkyvyyden.
Testiryhmä sopi viestin välittämiseen loistavasti. Sen avulla saimme luontevasti jaettua käyttäjäkokemuksia ja linkitettyä niitä arkielämään samaistuttavalla tavalla.
Kati Kortelahti, Famifarm Oy
TULOKSET & VAIKUTTAVUUS:
artikkelin uniikit lukukerrat, huikea tulos
artikkelin keskimääräinen lukuaika, mikä on ennätyksellinen lukema
artikkelia luettiin yhteensä, mikä on selkeästi yli keskiarvon verrattuna samassa palvelussa julkaistuihin muihin artikkeleihin
Kampanja suunniteltiin ja toteutettiin tiiviissä aikataulussa. Famifarm Oy oli erityisen tyytyväinen Alma Brand Studion tehokkaaseen työskentelyyn.
Kampanja toteutettiin todella vauhdikkaasti. Suuri kiitos Alman tiimille, että kampanja saatiin onnistumaan laadukkaasti nopealla aikataululla.
Kati Kortelahti, Famifarm Oy
Tärkeintä kuitenkin oli, että kampanjalla oli selkeät ja mitattavat vaikutukset. Famifarm Oy:n Järvikylä-salaattituotteiden myynti kasvoi merkittävästi alkuvuoden aikana, mikä osoitti, että viesti tavoitti oikean kohderyhmän oikeaan aikaan. Myös tuotteiden myyntitaso pysyi kampanjan jälkeen selvästi edellisvuotta korkeammalla. Kampanja toimi myös luontevana ja tehokkaana osana Järvikylän laajempia brändin kehittämiseen tähtääviä toimenpiteitä.
Sisältömarkkinointia, joka maistui kuluttajille
Famifarm Oy:n Järvikylä-tuotteiden kampanja on hyvä esimerkki siitä, miten laadukkaasti toteutettu sisältömarkkinointi voi tukea brändin liiketoimintatavoitteita. Testiryhmän avulla viesti kohdennettiin kuluttajille aidosti ja kiinnostavasti, siten, että se näkyi myös kaupan hyllyllä.