JÄRVIKYLÄ

Testiryhmä toi Järvikylän salaattisekoitukset kuluttajien arkeen – myynti kasvoi merkittävästi

Famifarm Oy ja Alma Media toteuttivat sisältömarkkinointikampanjan, joka teki Järvikylän käyttövalmiit salaattisekoitukset tutuksi kuluttajille. Testiryhmä-konsepti toi aitoutta ja samaistuttavuutta – ja tuloksena oli merkittävä myynnin kasvu.

TAVOITE: Alkuvuosi on aikaa, jolloin moni tekee terveyttä tukevia valintoja myös lautasella. Tavoitteena oli tuoda Järvikylän käyttövalmiit Voimakas-, Maukas- ja Raikas- salaattisekoitukset tutuksi laajalle yleisölle. Kampanjassa haluttiin korostaa tuotteiden helppoutta, makua ja arkea helpottavaa käyttöä, sekä houkutella uusia kokeilijoita.

JÄRVIKYLÄ

Testiryhmä toi Järvikylän salaattisekoitukset kuluttajien arkeen – myynti kasvoi merkittävästi

Kampanjan ytimeen valittiin Alma Brand Studion testiryhmä‑konsepti, jossa tavalliset suomalaiset kokeilevat tuotteita ja kertovat kokemuksistaan.

Aidoista käyttäjäkommenteista koottu sisältömarkkinointiartikkeli julkaistiin Iltalehden Pippuri‑osiossa, tuoden sanoman valtakunnallisesti suuren yleisön eteen.

  • Media: Iltalehti / Pippuri
  • Sisältömuoto: Alma Brand Studion tuottama testiryhmä‑konsepti ja sisältöartikkeli
  • Lue artikkeli

Pohdimme, miten Järvikylän tuotteille saisi rakennettua jatkuvaa vaikuttavuutta ja brändin läsnäoloa kuluttajien arjessa. Sisältömarkkinointi tuntui parhaalta ratkaisulta: sen avulla voidaan kertoa tuotteista tavalla, joka puhuttelee kuluttajaa.

Johanna Keppo, avainasiakaspäällikkö, Alma Media

TOTEUTUS

1. Testiryhmä keräsi rehellisiä käyttökokemuksia tuotteiden mausta ja helppoudesta.

2. Artikkelissa näytettiin konkreettisesti, mihin hetkiin sekoitukset istuvat ja miten yrtit tuovat makua.

3. Iltalehti mediana tarjosi laajan, eri-ikäisistä kuluttajista koostuvan kohderyhmän ja valtakunnallisen näkyvyyden.

TOTEUTUS

Testiryhmä sopi viestin välittämiseen loistavasti. Sen avulla saimme luontevasti jaettua käyttäjäkokemuksia ja linkitettyä niitä arkielämään samaistuttavalla tavalla.

Kati Kortelahti, Famifarm Oy

0 kpl

artikkelin uniikit lukukerrat, huikea tulos

Yli 0 min

artikkelin keskimääräinen lukuaika, mikä on ennätyksellinen lukema

Yli 0 tuntia

artikkelia luettiin yhteensä, mikä on selkeästi yli keskiarvon verrattuna samassa palvelussa julkaistuihin muihin artikkeleihin

Kampanja suunniteltiin ja toteutettiin tiiviissä aikataulussa. Famifarm Oy oli erityisen tyytyväinen Alma Brand Studion tehokkaaseen työskentelyyn.

Kampanja toteutettiin todella vauhdikkaasti. Suuri kiitos Alman tiimille, että kampanja saatiin onnistumaan laadukkaasti nopealla aikataululla.

Kati Kortelahti, Famifarm Oy

Tärkeintä kuitenkin oli, että kampanjalla oli selkeät ja mitattavat vaikutukset. Famifarm Oy:n Järvikylä-salaattituotteiden myynti kasvoi merkittävästi alkuvuoden aikana, mikä osoitti, että viesti tavoitti oikean kohderyhmän oikeaan aikaan. Myös tuotteiden myyntitaso pysyi kampanjan jälkeen selvästi edellisvuotta korkeammalla. Kampanja toimi myös luontevana ja tehokkaana osana Järvikylän laajempia brändin kehittämiseen tähtääviä toimenpiteitä.

Sisältömarkkinointia, joka maistui kuluttajille

Famifarm Oy:n Järvikylä-tuotteiden kampanja on hyvä esimerkki siitä, miten laadukkaasti toteutettu sisältömarkkinointi voi tukea brändin liiketoimintatavoitteita. Testiryhmän avulla viesti kohdennettiin kuluttajille aidosti ja kiinnostavasti, siten, että se näkyi myös kaupan hyllyllä.

Sisältömarkkinointia, joka maistui kuluttajille

Lue seuraavaksi:

Kaksi kohdetta, kaksi lähestymistapaa, yksi vaikuttava kokonaisuus

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin Itämeren aalloilla matkustajia […]

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä […]

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan Mitä ajattelet ensimmäisenä, […]

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case […]

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy […]

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon Supersivu + Digikokosivu olivat nappivalinta Kamuxille. Niiden ansiosta kampanja sai suurta […]

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi […]

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista Kymenlaaksolainen jätealan […]

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden […]

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja Kuopiossa sijaitseva Kauppakeskus Apaja ja Kuopion Pysäköinti […]