Pyhä valitsi päättäjämediat ja Ruka luotti sisältöön – molemmat onnistuivat
Pyhä ja Ruka toteuttivat omat kampanjansa Alma Median kanssa, kumpikin omista lähtökohdistaan. Lopputuloksena saavutettiin vaikuttavaa näkyvyyttä ja vahvaa tuloksellisuutta.
HAASTE: Pyhä halusi erottua suurten laskettelukeskusten joukosta ja luoda vahvempaa top of mind -tunnettuutta. Se ei kilpaile pohjoisen bilekeskusten kanssa, vaan tarjoaa rauhallisemman ja aidomman Lapin kokemuksen. Haasteena oli tuoda esiin nämä uniikit piirteet sekä aktivoida yleisöä rinteisiin. Rukan osalta puolestaan haluttiin kertoa enemmän kuin perinteinen mainonta mahdollistaa, ja saada yleisö todella kiinnostumaan kohteesta.
RATKAISU:
STRATEGIA
Pyhän kampanjoinnin suunnittelu sai uuden suunnan, kun todettiin, että luova konsepti toimisi poikkeuksellisen hyvin B2B-medioissa ja erityisesti Alma Median päättäjämedioissa. Päättäjäkohderyhmä ymmärtää nopeasti mistä on kyse, ja kampanjan viesti resonoi aidosti. Tämä oivallus muutti kampanjan logiikan ja samalla mediavalinnat. Rukan kohdalla oli jo aiemmin saatu hyviä tuloksia natiivisisältöjen kautta, ja näin päädyttiin jatkamaan toimivalla ratkaisulla.
TULOKSET
Mainonnan oivaltavuus sai kiitosta, ja kohderyhmä kohtasi viestin juuri oikeassa ympäristössä. Huomioarvo oli korkea, ja kampanja osoittautui erittäin kustannustehokkaaksi. Visuaalisuus ja luova toteutus tekivät kokonaisuudesta kiinnostavan ja mieleenpainuvan. Yhdistelmä printtiä ja digitaalisia päättäjämedioita toimi erinomaisesti konseptin näkökulmasta Pyhälle. Natiivi koukutti Rukan kohderyhmät.
YHTEISTYÖ ALMAN KANSSA
Yhteistyö Alman kanssa sujui erittäin hyvin. Alman tiimi tarttui ideaan nopeasti ja toteutti laadukkaan kokonaisuuden.
Alma on suomalaisen päättäjäporukan ymmärryksen ja kontaktoinnin ytimessä. Kuluttajabrändeille, joiden kohderyhmissä on hyvätuloisia kuluttajia, B2B-media tarjoaa tehokkaan tavan syventää viestiä ja erottua.
Annika Räihä, Sunday Brunch Company
TOTEUTUKSET
Sekä Pyhälle että Rukalle toteutettiin omat monimedialliset kampanjansa, joissa hyödynnettiin Alman eri formaatteja ja kohdennettuja yleisöjä.
Rukan kumppaniartikkeli Iltalehdessä kohdennettiin ulkoilma-, laskettelu- ja kotimaanmatkailuyleisöihin. Neljän printin sarja, digikokosivu ja tulospohjainen mainonta varmistivat laajan näkyvyyden huomiotaherättävillä toteutuksilla. Pyhän kampanjassa työelämän termien hyödyntäminen toimi erittäin hyvin Alman B2B-medioissa. Re-targetointi vahvisti muistijälkeä ja tuki kampanjan kaupallista vaikuttavuutta.
Ruka: Kaksi artikkelia sekä orgaanisesti että mainonnassa. Natiivit löytyivät yhdeltä kumppanisivulta, mikä lisäsi artikkeleiden parissa vietettyä aikaa. Display-mainontaa kotimaanmatkailuyleisöihin kohdennettuna. Kanavina: Iltalehti ja Alma Verkosto.
Pyhä: Digikokosivu, tulospohjaista digimainontaa ja 4 ilmoituksen sarja printissä. Kanavina Alman businessmediat: Kauppalehti, Tekniikka & Talous, Talouselämä ja Alman verkosto sekä Optio.
lukijaa kumppanisisällöissä
keskimääräinen lukuaika
artikkelien parissa
paremmat tulokset kuin vastaavissa kampanjoissa
Kun sisältö resonoi lukijoissa, yleisö viettää huomattavasti enemmän aikaa sen parissa. Näin kampanja jää mieleen ja rakentaa haluttua top of mind -tunnettuutta juuri oikeassa kohderyhmässä.
Halusimme tavoittaa päättäjät, jotka arvostavat aitoutta ja rauhaa. Alman päättäjämediat osoittautuivat täydelliseksi ympäristöksi. Alma ymmärsi konseptin ytimen ja toteutus sai yleisön pysähtymään.
Veera Oiva, markkinointipäällikkö, Rukakeskus Oy & Pyhätunturi Oy
Haluatko tietää, miten sisältömarkkinointi voi kasvattaa tapahtumasi vaikuttavuutta?
Ota yhteyttä asiantuntijaamme