Kuopion Energia toteutti Alman verkostossa alueellisesti kohdennetun display-kampanjan, jolla haluttiin kehittää kaukolämpötuotteen mielikuvaa ja ohjata liikennettä verkkosivuille.

Testi houkutteli liikennettä verkkosivuille

Kampanjan tavoitteena oli kertoa ajankohtaisesta tuoteuudistuksesta ja kehittää kaukolämpötuotteen mielikuvaa ekologisena lämmitysmuotona. Lisäksi haluttiin ohjata liikennettä Kuopion Energian verkkosivuille. Kampanjalla tavoiteltiin sekä nykyisiä että uusia asiakkaita, joita haluttiin aktivoida verkkosivuille lisäämään tietoisuuttaan kaukolämmön hyödyistä ja ekologisuudesta ja testaamaan, mikä uusista kaukolämpötuotteista sopii omaan kotiin parhaiten.

Mainonta kohdennettiin Alma-verkostossa Kuopion alueelle

Tulospohjainen mainonta sopii erinomaisesti silloin, kun tavoitteena on saada liikennettä verkkosivuille ja aktivoitua käyttäjiä toimintaan. Kuopion Energialle toteutettiin tulospohjainen display-kampanja Alman digiverkostossa Kuopion alueelle kohdennettuna, jolloin saatiin laaja näkyvyys juuri omalla alueella ja tavoitettiin paikalliset asiakkaat. Kampanja toi myös brändille tehokkaasti näkyvyyttä alueellisesti.

– Digitaalinen mainonta oli osa monikanavaista markkinointikokonaisuutta. Alma Median kanavissa haluttiin erityisesti kasvattaa tietoisuutta uusista 100 % uusiutuvista kaukolämpötuotteista sekä saavuttaa laaja yleisö. Kampanjan edetessä tuloksista viestittiin avoimesti puolin ja toisin, joka teki yhteistyöstä mielekästä ja loi tunteen, että mennään aidosti kohti yhteistä tavoitetta, kertoo Essi Heikkilä, markkinointipäällikkö, Kuopion Energia.

Kuopion Energian kaukolämpötuotteen uudistus astui voimaan 1.1.2023. Kampanja toteutettiin kahdessa osassa, joulukuussa ennen uudistusta ja helmikuussa uudistuksen astuttua voimaan.


https://www.kuopionenergia.fi/kaukolampotesti/
https://www.kuopionenergia.fi/kotitaloudet/lampoa-kotiisi/valitse-kotiisi-sopivin-kaukolampotuote/

Haluatko houkuttelevan display-kampanjan omalle alueellesi kohdennettuna?

Lue seuraavaksi:

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin Itämeren aalloilla matkustajia […]

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä […]

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan Mitä ajattelet ensimmäisenä, […]

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case […]

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy […]

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon Supersivu + Digikokosivu olivat nappivalinta Kamuxille. Niiden ansiosta kampanja sai suurta […]

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi […]

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista Kymenlaaksolainen jätealan […]

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden […]

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja Kuopiossa sijaitseva Kauppakeskus Apaja ja Kuopion Pysäköinti […]

Atradius: Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla

Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla Millaista markkinointia tarvitaan, jotta voi rakentaa brändiä, lisätä tunnettuutta […]