Iltalehti on Suomen suurin digitaalinen uutismedia

Iltalehti on FIAM-mittauksen mukaan Suomen suurimman digitaalisen yleisön tavoittava media.

Iltalehti.fi tavoittaa viikoittain lähes kolme miljoonaa suomalaista, mikä on enemmän kuin millään muulla suomalaismedialla.*

Suomalaisen digitaalisen median virallisena tavoittavuusmittarina toimii kaikilta merkittäviltä julkaisijoilta käyttödataa keräävä Finnish Internet Audience Measurement eli FIAM. Tavoittavuusmittaus perustuu ihmisten todelliseen käyttöön ja on siten luotettavampi kuin erilaiset kyselytutkimukset. Iltalehti on pitänyt mittauksen kärkipaikkaa jo useiden viikkojen ajan.

Mittauksessa on mukana myös Ilta-Sanomat, joka ei kuitenkaan ole antanut lupaa omien lukujensa julkaisuun. Koko julkisen FIAM-listauksen näet tästä.

Iltalehti ei vain tavoita suurta yleisöä, vaan sitä myös luetaan paljon. Sivulatauksilla mitattuna Iltalehteä luettiin edellisen neljän viikon tarkastelujaksolla huomattavasti enemmän kuin Yleä, MTV:tä, Helsingin Sanomia ja Seiskaa yhteensä.

Jos tavoittavuuteen lasketaan mukaan myös printtilehti, silloin Iltalehden tavoittavuus on yli kolme miljoonaa suomalaista viikossa. Edellisen KMT-mittauksen mukaan Iltalehti tavoitti noin 3,1 miljoonaa suomalaista joka viikko.

Mainostajan kannalta Iltalehti.fi on tehokas kanava suomalaisten tavoittamiseksi, sillä suuren yleisön lisäksi mainostaja voi hyödyntää kampanjoissaan Alma Median monipuolisia mainonnan ja kohdentamisen ratkaisuja ja tavoittaa sitoutuneet lukijat niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin. Myös sisältömarkkinoinnilla tavoitetaan suomalaiset Iltalehti.fi:ssä.

Iltalehden vastaava päätoimittaja Perttu Kauppinen on riemuissaan FIAM-mittauksen tuloksista.

– Iltalehti on viime vuosien aikana käynyt läpi muutoksen, jossa nopean verkkouutisoinnin rinnalle on tuotu laajempaa ja syvempää journalismia – yhtä lailla yhteiskunnallista päätöksentekoa taustoittavia analyysejä ja koskettavia tarinoita erilaisista ihmiskohtaloista, Kauppinen kertoo.

– Lukijamäärän kasvun lisäksi ilahduttaa se, että lukijat viihtyvät yhä pidempään Iltalehden juttujen parissa. Iltalehden kasvu ja nykyinen johtava asema mediakentässä osoittavat, että ainutlaatuisen monipuolinen ja moniääninen laatusisältö innostaa suomalaisia.

Kauppinen nostaa lisäksi esiin Iltalehti Plus -palvelun, johon otettiin ilmaisia tutustumisjaksoja yli 110 000 kappaletta ja joka on muutamissa viikoissa kerännyt myös noin 10 000 maksullista tilaajaa.

– Olen hyvin iloinen ja ylpeä myös siitä, miten keväällä lanseerattu Iltalehti Plus on menestynyt. Plussan kasvutahti on ylittänyt kaikki odotuksemme.

Ota yhteyttä mediamyyntiin ja varaa oma kampanjasi Iltalehdessä.





*FIAM-mittauksen mukaan Iltalehti on Suomen suurimman digitaalisen yleisön tavoittava media, kun mukana mittauksessa on median verkkosivu ja yksi mediakohtainen sovellus. Iltalehden tapauksessa tämä tarkoittaa iltalehti.fi ja IL-sovellus, mittauksessa eivät ole mukana Paras Sää tai Telkku.com -sovellukset.

Lue seuraavaksi:

Poliittisen mainonnan pelisääntöihin päivitys – Mitä mainostajan on hyvä tietää?

EU:n uusi poliittisen mainonnan avoimuusasetus astuu voimaan lokakuussa. Poliittinen mainonta ei jatkossakaan ole kiellettyä, mutta sen […]

Näin mittaat lyhytvideomainonnan onnistumista – kolme kriittistä mittaria

Videomainonta kasvaa vauhdilla, mutta miten voimme varmistua, että investointi tuottaa tulosta? Alma Median Miika Luoma […]

May I have your attention, please!

Huomion saaminen on oleellinen asia missä tahansa kontekstissa, kun halutaan saada jokin viesti läpi. Huomion […]

Brand Talk 2025: Tässä ovat Suomen arvostetuimmat brändit

Brand Talk  2025 järjestettiin 28.8. Alma-talolla, jossa yli sata brändeistä kiinnostunutta ammattilaista kerääntyi kuulemaan kiinnostavia […]

B2B Pulssi kertoo: Näin suomalaisissa yrityksissä ajatellaan tekoälystä  

Suomalaisyritysten IT- ja digivastuulliset päättäjät näkevät tekoälyssä valtavan liiketoimintapotentiaalin, mutta sen hyödyntäminen on monilla vasta […]

Talous koskettaa kaikkia – Siksi vastuullisen median on kerrottava siitä ymmärrettävästi

Kun maailma muuttuu nopeasti ja taloudellinen epävarmuus kasvaa, luotettavan taloustiedon merkitys korostuu. Kauppalehden päätoimittaja Riina […]

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]