Kohdennettu mainonta

Kenelle sopii?

Sinulle mainostaja, kun haluat löytää sopivan yleisön

Mitä on kohdennettu mainonta? Kohdentamalla mainontaa tavoitat oikean, tavoitteesi mukaisen ja tuotteistasi kiinnostuneen yleisön. Mainonnan kohdentaminen parantaa kampanjan tehokkuutta.

Kohdennettu display-mainonta ​- kohdenna viestisi halutulle kohderyhmälle

Bannerimainonta on erinomainen tapa kohdentaa näkyvyyttä vaikkapa tietylle alueelle, tiettyyn mediaan kuten Iltalehteen, tietystä aiheesta kiinnostuneelle yleisölle tai käyttää apuna dataa. Tällä sivulla voit tutustua kohdennettuun display- eli bannerimainontaan mainosformaattina Boksi.​

Miksi kannattaa kohdentaa: Kohdentaminen on digimainonnan A ja O

Alma-verkosto on turvallinen ja laadukas mediaympäristö

Ei ole yhdentekevää, millaisessa ympäristössä mainoksesi näkyy. Alma-verkostossa tavoitat yleisön, joka tekee yhä enemmän osto- ja kulutuspäätöksiä verkossa. Verkostossamme liikkuu niin kuluttajia kuin B2B-päättäjiäkin.

Parhaat keinot mainonnan kohdentamiseen

Kohdennuskeino kannattaa valita aina kampanjan tavoitteiden mukaan ja kohderyhmä huomioiden. Mainontaa voi kohdentaa esimerkiksi Alman omista medioista ja palveluista kerätyn datan mukaan, perustuen muun muassa yleisön käyttäytymiseen. Katso alta esimerkkejä, millaisia yleisöjä sinäkin voit tavoittaa hyödyntämällä erilaisia kohdennusmahdollisuuksia!

Kohdenna mainontaa datalla

Alma Datan avulla voit kohdentaa mainontaa

  • auton hankinta-aikeissa oleville Nettiauton ja Autotalli.comin käyttäjille
  • työkoneita ja -laitteita Nettikoneesta etsiville
  • autoilijoille tai autonhuoltoa etsiville
  • eri koulutusasteiden opiskelijoille tai vaikka 18–29-vuotiaille valitsemallasi alueella
  • tontin tai asunnon ostoaikeissa oleville
  • tai muulle sinulle tärkeälle kohderyhmälle halutulla alueella.

Yhdistele myös muita kohdentamisen keinoja, jotta löydät asiakkaita

Mainonnan kohdentamisen keinot
Esimerkkejä keinoista, joita voi käyttää mainonnan kohdentamiseen.

Erilaisia kohdentamisen keinoja voi myös yhdistellä, jotta löydät juuri sinun kampanjallesi ja tavoitteisiisi sopivan yleisön.

Yllä mainitun Alma Datan lisäksi voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi kontekstin eli asiayhteyden mukaan, mikä perustuu käyttäjän ajankohtaiseen kiinnostukseen ja kuluttamiin sisältöihin. Mainontaa voi kohdentaa sijainnin mukaan tietylle alueelle kaupunki- tai maakuntatasolla.

Retargetointia eli uudelleenkohdentamista voi hyödyntää käyttäjille, jotka ovat jo vierailleet verkkosivullasi, lukeneet sisältömarkkinointiasi tai klikanneet mainostasi. Retargetointi toimii hyvin muistuttavana mainontana. Lisäksi kohdentamisessa voi hyödyntää mainostajan eli sinun omaa dataasi, jolloin mainontaa kohdennetaan asiakasrekisterissä löytyville käyttäjille tai samankaltaisille yleisöille.

Joillekin toimialoille voi sopia mainiosti myös sään mukaan kohdentaminen, sillä esimerkiksi nähtävyydet ja ulkoilmatapahtumat saavat varmasti erilaista tunnelmaa sääilmiöiden mukaan.

Sinua saattaa kiinnostaa myös: Viisi keinoa löytää ostavia asiakkaita

Oikea yleisö löytyy aina meiltä, Alman digiverkostosta. Miksi?

Koska digiverkostomme tavoittaa viikoittain yli 3 miljoonaa suomalaista*, ja voit kohdentaa mainontaa sinulle tärkeälle kohderyhmälle halutulla alueella.

Kysy lisää kohdentamisesta!

Alma Aitio

Alk. 500 eur

  • Valtakunnallinen näkyvyys tai alueellinen kohdennus
  • Kohdentaminen mahdollista kontekstin tai datan mukaan
  • Läpi Alma-verkoston tai Businessverkoston
  • Näyttävä mainosratkaisu, toteutamme Alma Visuals -työkalun avulla
  • Hintoihin lisätään alv.

Pyydä tarjous

Alma Loistava

Alk. 500 eur

  • Iso, näyttävä mainospinta
  • Valtakunnallinen näkyvyys tai alueellinen kohdennus
  • Kohdentaminen mahdollista kontekstin tai datan mukaan
  • Läpi Alma-verkoston tai Businessverkoston
  • Näyttävä mainosratkaisu, toteutamme Alma Visuals -työkalun avulla
  • Hintoihin lisätään alv.

Pyydä tarjous

Valitsemasi mainosmuoto

Alk. 500 eur

  • Voit valita kohdennuksen ja mainosmuodon tarpeesi ja tavoitteesi mukaan
  • Saat näkyvyyttä valitsemassasi mediassa tai läpi Alma-verkoston
  • Lopullinen hinta muodostuu kohdennusten ja mainosmuodon mukaan
  • Hintoihin lisätään alv.

Pyydä tarjous

Lähde: FIAM 2023, Alma Media

Kiinnostuitko?

Kerro meille, mitä haluat saavuttaa, niin asiantuntijamme auttavat sinua löytämään oikeat ratkaisut kattavasta tarjonnastamme.

Usein kysytyt kysymykset

Bannerimainonnalle kannattaa ensin määritellä tavoite ja kohderyhmä. Jo nämä asiat määrittävät pitkälti, miten ja ketä bannerin pitäisi puhutella. Lisäksi hyvä kehote aktivoi klikkaamaan!

  1. Hyvä bannerimainos huomataan ja se tukee tavoitteitasi.
  2. Hyvä bannerimainos on kaupallisesti toimiva ja saa aikaan tuloksia.
  3. Bannerin viesti tukee tavoitetta ja ohjaa toimintaan.
  4. Banneri on visuaalisesti selkeä ja vastaa brändiä.
  5. Banneri on teknisesti toimiva.

Lisää hyvän bannerimainoksen ominaisuuksista löydät ladattavasta oppaastamme.

Siirry artikkeliin: Vinkit onnistuneeseen mainontaan
Lataa opas (pdf): Millainen on hyvä bannerimainos?

Ei huolta! Me tiedämme, millainen sisältö ja viesti uppoaa havittelemaasi kohderyhmään. Anna siis meidän auttaa mainoksesi suunnittelussa ja toteutuksessa: saat meiltä esimerkiksi mainosbannerit, videot tai sisältömarkkinoinnin artikkelit laadukkaasti toteutettuna. Jo pienellä budjetilla pääset alkuun!

Voit tuottaa mainosmateriaalin halutessasi itse, mutta voit myös tilata suunnittelun ja aineiston valmistuksen meiltä. Meiltä saat mainosratkaisuja sekä digimarkkinointia kaikenkokoisiin tarpeisiin.

Varaa vartin virtuaalinen kahvitauko

Kohdentaminen on sitä, että mainosta pyritään näyttämään vain tietylle kohderyhmälle, joka todennäköisimmin ostaisi mainonnan kohteena olevia tuotteita tai palveluita.

Voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa tietylle alueelle, tietystä aihepiiristä kiinnostuneille tai vaikka tiettyyn mediaan, kuten Iltalehteen. Tavoitteistasi riippuen mainoksen voi kohdentaa myös iän, sukupuolen, ammattiryhmän mukaan tai sen mukaan, millä laitteella mainoksen näkee. Näiden lisäksi on lukuisia muita kohdentamisen mahdollisuuksia, näistä voit kysyä meiltä lisää!

Mainonta kannattaa kohdentaa, koska siten tavoitat yrityksellesi oleellisen yleisön eikä mainosnäyttöjä mene hukkaan. Kohdentaminen säästää myös mainosbudjettiasi, kun mainonta on osuvampaa sopivalle yleisölle. Esimerkiksi koiranomistaja kiinnostuu luultavammin enemmän koiranruokamainoksesta kuin kissanhiekkamainoksesta.

Siirry artikkeliin: Kohdentaminen on digimainonnan A ja O

Me olemme täällä sinua varten. Ota yhteyttä asiantuntijaamme, voitte yhdessä kartoittaa yrityksesi tilanteen ja löytää sopivimmat digimainonnan ratkaisut.

Kun otat yhteyttä oman alueesi yhteyshenkilöön, hän tuntee parhaiten, mikä juuri sinun alueellasi toimii ja puhuttelee kohderyhmää, jota tavoittelet.

Kannattaa myös tutustua näihin:

Mihin tarpeeseen etsit ratkaisua?
Markkinoijan artikkelit

Ota yhteyttä

Copyright © 2024