Vastuullisuus on Alman liiketoiminnan ytimessä
Edistämme positiivisia vaikutuksia yhteiskunnassa ja vähennämme toimintamme ympäristövaikutuksia.
Meille vastuullisuus ei ole vain velvollisuus. Se on tapa toimia, vaikuttaa ja tehdä parempia valintoja. Kun rakennat kampanjaasi Alma Median kanavissa, toimit kotimaisessa ja luotettavassa mediaympäristössä. Autamme sinua viestimään tehokkaasti ja samalla vähentämään ympäristövaikutuksia.
Henkilöstöstä on suorittanut Code of Conduct – valmennuksen
Vähenemä vuoteen 2030 mennessä (oman toiminnan kasvihuonekaasupäästöt Scope 1 ja 2)
Vähenemä vuoteen 2030 mennessä (alihankintaketjun kasvihuonekaasupäästöt Scope 3)
tietoturvahyökkäystä
Luomme uutta liikevaihtoa vastuullisuudesta
Vähemmän päästöjä, enemmän vaikutusta.
Muutos tapahtuu tekemällä. Haluamme vaikuttaa positiivisesti koko toimialan kehitykseen
- Alma Media on puolittanut oman toimintansa aiheuttamat kasvihuonekaasupäästöt viimeisen seitsemän vuoden aikana ja kiristänyt entisestään ympäristötavoitteitaan.
- Alma Media oli kolmas mediayhtiö maailmassa julkistaessaan hyväksytyt tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet vuonna 2018.
- Alma Median synnyttämistä kasvihuonekaasuista vain neljä prosenttia syntyy yrityksen omasta toiminnasta ja 96 prosenttia alihankintaketjussa.
Ensimmäisenä Suomessa: Alma Hiilimittari kertoo digimainontasi päästöt
Alma Media mahdollistaa digimainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediayhtiönä Suomessa.
Raportoimme mainosverkostossamme julkaistavan mainonnan synnyttämät kasvihuonekaasupäästöt kampanjakohtaisesti osana kampanjoiden raportointia mainostaja-asiakkaillemme.
Tavoitteena on auttaa asiakkaitamme tunnistamaan digimainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen syntyyn vaikuttavat tekijät ja rohkaista mainostajia valitsemaan vähemmän ympäristöä kuormittavia mainonnan ratkaisuja.
Näitä asioita Alma Hiilimittari mittaa
Hiilimittari mittaa kampanjan keskimääräisen hiilijalanjäljen per 1000 mainosnäyttöä, kampanjan kokonaishiilijalanjäljen sekä vertaa sitä keskimääräiseen suomalaisen vuosittaiseen päästömäärään.
Alta näet esimerkkikampanjan raportoituja lukuja:
Kampanjan keskimääräinen hiilijalanjälki per 1000 mainosnäyttöä (grammaa hiilidioksidia per mille).
Kokonaishiilijalanjälkeen lasketaan mukaan kampanjassa jaellut mainosnäytöt.
Vertailuluku kertoo, kuinka monen suomalaisen keskimääräistä hiilijalanjälkeä kampanjan päästöt vastaavat.
LUOVAN AINEISTON JAKELU
Mainosaineiston jakeluun käytettävät teknologiat, sisältäen dataliikenteen ja teknologiat
MEDIAN JAKELU
Kuluttajan käyttämään mediaan ja sen jakeluun liittyvät päästöt
KULUTTAJAN LAITTEEN PÄÄSTÖT
Älylaitteiden, tietokoneiden ja televisioiden päästöt kulutuksen aikana
MAINONNAN JAKELU
Mainonnan ostamiseen käytettävät mainonnan teknologiat ja ostotapa
Näin pienennät digimainonnan hiilijalanjälkeä
-
Aloita mittaamisesta ja pyydä mediakumppaniltasi mainonnan hiilijalanjälki. Tunnista korkeapäästöiset kumppanit, mainosverkostot ja teknologiat.
-
Ohjaa investointisi vähäpäästöisiin ratkaisuihin. Kotimainen mediakumppani on Scope3:n mukaan todistetusti vähäpäästöisempi valinta.
-
Harkitse, mikä osuus ohjelmallisen mainonnan investoinneistasi menee korkeiden hiilipäästöjen sivustoille, erityisesti Open Marketplacessa.
Yhteistyössä Scope 3:n kanssa
Kampanjakohtaisen hiilijalanjäljen laskentamallin tuottaa meille Scope3 -yritys, joka avoimen lähdekoodin päästömallia käyttämällä pystyy mittaamaan mainoksen tuottamisen kaikki päästöt alusta loppuun. Scope3:n tarkka ja yksityiskohtainen verkkosivustojen ja mainosten jakelupäästöjen malli käyttää sekä julkisia että yksityisiä tietolähteitä, mukaan lukien tunnustettuja alan standardeja (mm. ads.txt ja sellers.json.). Menetelmää kehitetään lisäksi jatkuvasti.
Miten voit vaikuttaa digimainontasi hiilijalanjälkeen
Ota yhteyttä mediamyyntiimme, niin jutellaan lisää!
Alma Brand Safety
Luotettava ja kotimainen ympäristö brändillesi
Bränditurvallisuus tarkoittaa meille sitä, että viestisi näkyy aina luotettavassa ja asiayhteyteen sopivassa ympäristössä. Käytämme toimituksellisesti tuotettuja ja laadukkaita sisältöjä, koneoppimista ja estolistoja varmistaaksemme, että mainontasi ei näy sopimattoman sisällön yhteydessä. Sitoudumme vastuulliseen journalismiin ja tarjoamme mainostajille läpinäkyvän ja turvallisen mediaympäristön.