PRINTTIMAINONTA

Tunne painetun median mahdollisuudet

Printtimainonta vaikuttaa ja vakuuttaa

Painetuilla uutismedioilla on vakiintunut ja vahva lukijakuntansa. Kun tuttu lehti otetaan luettavaksi, sen äärelle pysähdytään. Painettu lehti takaa mainokselle rauhallisen, vakaan mediaympäristön. Uutismedioissa näkyvät kampanjat tuottavat 74 %​ suuremmalla todennäköisyydellä mainostajan markkinaosuuden kasvua.

Lähde: IPA Databank study 2021, Newsworks & Peter Field

Hyvä asiakastuntemus auttaa printtimainonnan suunnittelussa.

Ennen mainonnan aloittamista kannattaa käyttää aikaa kohderyhmän määrittelyyn. Kun tiedät, millaisia medioita asiakkaasi käyttävät eniten, millaisten sisältöjen parissa he viihtyvät, kuinka he tyypillisesti tekevät ostoksia, saat hieman osviittaa siitä, millaista mainontaa he haluaisivat nähdä. Ja minkälainen mainonta tekee vaikutuksen, olipa se printissä tai digikanavissa.

Voit perehtyä Alman medioihin ja niiden kohderyhmiin tarkemmin täältä. Löydät kunkin median tavoittavuudet ja käyttäjäprofiilit näiden omilta sivuiltaan. Tutustu esimerkiksi Iltalehteen tai Alma Businessmedioihin.

MONIKANAVAISET

Monikanavainen kokosivu

Sisältää kokosivun printissä, sekä printtimainoksesta muokatun version desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.

Aineisto-ohjeet

Pyydä tarjous

MONIKANAVAISET

Monikanavainen kokosivu

MONIKANAVAISET

Monikanavainen aukeama

Sisältää aukeaman printissä, sekä printtimainoksesta muokatun version desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.

Aineisto-ohjeet

Pyydä tarjous

MONIKANAVAISET

Monikanavainen aukeama

MONIKANAVAISET

Monikanavainen etusivu

Näyttävä tapa ottaa koko media haltuun yhdeksi päiväksi!

Koko- tai etusivu printissä, ja printtimainoksesta muokattu versio desktopissa, mobiilissa sekä tabletissa.

Aineisto-ohjeet

Pyydä tarjous

MONIKANAVAISET

Monikanavainen etusivu

MONIKANAVAISET

Monikanavainen puolikas

Sisältää puolikkaan printissä, sekä printtimainoksesta muokatun version desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.

Aineisto-ohjeet

Pyydä tarjous

MONIKANAVAISET

Monikanavainen puolikas

Monikanavaisen printtimainonnan hinnat

Media1/1 sivu1/2 sivuAukeama
Arvopaperi3750 €2262 €5258 €
Kauppalehti8142 €4901 €10251 €
Kauppalehti Viikonvaihde8142 €4901 € 
Mikrobitti3383 €2038 €3791 €
Talouselämä8142 €4901 €10251 €
Tekniikka ja Talous5625 €3383 €7887 €
Tivi3750 €2262 €5258 €

Määräpaikat +10 % (esim. takasivu). Ei koske etukansia.

Monikanavainen tarkoittaa, että mainos julkaistaan sekä printtilehdessä että digissä.

Printtimedian mainosmuodot

1/4-sivu

A4-koko

Kauppalehden
1/5-sivu

Etusivu

3×182 / Iso vartti

2/5 sivu

Kauppalehden
Luokiteltu ilmoitus

2/1 aukeama

Takakansi

Ilmoituspaikat Kauppalehden pörssisivuilla

1/2 sivu

Kauppalehden
Raharuutu

1/1 sivu

Printtimainonnan hinnastot

Iltalehti – printtimainonnan hinnat

ArkiViikonvaihde
1/1 sivu Pääkirjoituksen viereinen sivu5941 €6532 €
1/1 sivu Takakansi7632 €
1/1 sivu Teksti5554 €6109 €
1/2 pysty Teksti3322 €3658 €
1/2 sivu Sääsivu4463 €4912 €
1/2 vaaka Teksti3322 €3658 €
1/4 sivu Teksti1865 €2048 €
12 x 100 Teksti3893 €4280 €
2 x 180 Teksti1549 €1702 €
6 x 100 Teksti2211 €2435 €
A4 Teksti4535 €4993 €
Aukeama 1. aukeama12340 €13573 €
Aukeama tekstissä9558 €10516 €
Keskiaukeama9935 €10516 €

Muut ilmoitushinnat ja lisäveloitukset

Ilmoituksen tyyppiHinta / lisäveloitus
Suurpainoksetviikonvaihdehinta + 20 %
Juhannuslisäviikonvaihdehinta + 50 %
Määräpaikkalisä5 %

Iltalehden teemalehti

1/1 sivu3281 €
1/2 sivu2201 €
1/4 sivu1671 €
Aukeama6032 €
Keskiaukeama6226 €
Takakansi3862 €

Liitteet

Kiinteä liite / Painokoneliite

Irtoliite / Sisäänpistoliite

Lisäkansi

Ilmoitussivu / Pisteliimakortti

Puolikansi

Paketit

Alma Businessmediat Läpimurto 4+3

Läpimurto on poikkeuksellisen edullinen paketti, jonka seitsemällä ilmoituksella ja kattavalla peitolla teet tuloksellisen kampanjan.

  • Seitsemän ilmoitusta Alman Businessmedioissa neljän hinnalla
  • Mainostajalle kustannustehokas tapa tavoittaa laaja kohderyhmä eri medioissa tai tehostaa viestiä toistolla yhdessä mediassa
  • Hyvä huomioarvo ja valtakunnallinen näkyvyys
  • Pakettiin voidaan yhdistää eri medioita ja eri ilmoituskokoja – edullisimmat veloituksetta.
  • Etu ei koske etusivun, aukeaman, kokosivun ja ½ sivun ilmoituksia, eikä määräpaikkailmoituksia.
  • Ilmoittelun tulee tapahtua kahden kuukauden sisällä
Pyydä tarjous

Monikanavainen Läpimurto 4+3

Tavoita ja vaikuta printissä, saat lisäkontakteja digissä

Poikkeuksellisen edullinen paketti, jonka seitsemällä ilmoituksella ja kattavalla peitolla teet tuloksellisen kampanjan.

  • Neljä monikanavaista ja kolme printtimainosta Alman Businessmedioissa neljän monikanavaisen hinnalla
  • Mainostajalle kustannustehokas tapa tavoittaa
    laaja kohderyhmä eri medioissa tai tehostaa viestiä toistolla yhdessä mediassa
  • Hyvä huomioarvo ja valtakunnallinen näkyvyys
  • Saat lisäkontakteja digissä
  • Pakettiin voidaan yhdistää eri medioita ja eri ilmoituskokoja.
  • Edun piiriin kuuluvat aukeaman, kokosivun ja ½ sivun ilmoitukset
  • Ilmoittelun tulee tapahtua kahden kuukauden sisällä
  • Etu ei koske monikanavaisia etusivuja

Lisäksi myönnetään mediatoimisto- tai suora-asiakasalennus

Pyydä tarjous

Alma Businessmediat Läpimurto 3+2

Läpimurto on edullinen paketti, jonka viidellä ilmoituksella ja kattavalla peitolla teet tuloksellisen kampanjan.

  • Viisi ilmoitusta Alman Businessmedioissa kolmen hinnalla
  • Mainostajalle kustannustehokas tapa tavoittaa- laaja kohderyhmä eri medioissa tai tehostaa viestiä toistolla yhdessä mediassa
  • Hyvä huomioarvo ja valtakunnallinen näkyvyys
  • Pakettiin voidaan yhdistää eri medioita ja eri ilmoituskokoja – edullisimmat veloituksetta.
  • Etu ei koske etusivun, aukeaman, kokosivun ja ½ sivun ilmoituksia, eikä määräpaikkailmoituksia.
  • Ilmoittelun tulee tapahtua yhden kuukauden sisällä
Pyydä tarjous

Monikanavainen Läpimurto 3+2

Edullinen paketti, jonka viidellä ilmoituksella ja kattavalla peitolla teet tuloksellisen kampanjan.

  • Kolme monikanavaista ja kaksi printtimainosta Alman Businessmedioissa kolmen monikanavaisen hinnalla
  • Mainostajalle kustannustehokas tapa tavoittaa
    laaja kohderyhmä eri medioissa tai tehostaa viestiä toistolla yhdessä mediassa
  • Hyvä huomioarvo ja valtakunnallinen näkyvyys
  • Saat lisäkontakteja digissä
  • Pakettiin voidaan yhdistää eri medioita ja eri ilmoituskokoja.
  • Edun piiriin kuuluvat aukeaman, kokosivun ja ½ sivun ilmoitukset.
  • Ilmoittelun tulee tapahtua yhden kuukauden sisällä
  • Etu ei koske monikanavaisia etusivuja

Lisäksi myönnetään mediatoimisto- tai suora-asiakasalennus

Pyydä tarjous

Printin julkaisuaikataulut

Monikanavaisesti printissä ja digissä

Mainospanostukset kannattaa jakaa sopivassa suhteessa printtimainonnan ja digimainonnan kesken. Koska monet asiakkaat käyttävät monikanavaisesti eri medioita, myös mainostajan kannattaa panostaa niihin medioihin, joissa otollinen yleisö viihtyy.

Toisto vahvistaa viestiä – myös printtimainonnassa

Vaikka asiakkaasi kuluttaisivat enemmän digisisältöjä kuin printtisisältöjä, panostukset printtiin eivät suinkaan mene hukkaan. Tunnetusti toisto vahvistaa viestiä, ja kun sama kampanja toistuu eri medioissa, siitä jää pysyvämpi muistijälki, mikä taas tehostaa viestin perillemenoa.

Kysy lisää printtimainonnasta:

Kampanjan kuvaus

Haluan tavoittaa:(Pakollinen)

Alustava budjettini on noin:(Pakollinen)

Yhteystiedot

Nimi:(Pakollinen)
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojaseloste.