Printtimainonta vaikuttaa ja vakuuttaa
Painetuilla uutismedioilla on vakiintunut ja vahva lukijakuntansa. Kun tuttu lehti otetaan luettavaksi, sen äärelle pysähdytään. Painettu lehti takaa mainokselle rauhallisen, vakaan mediaympäristön. Uutismedioissa näkyvät kampanjat tuottavat 74 % suuremmalla todennäköisyydellä mainostajan markkinaosuuden kasvua.
Lähde: IPA Databank study 2021, Newsworks & Peter Field
Hyvä asiakastuntemus auttaa printtimainonnan suunnittelussa.
Ennen mainonnan aloittamista kannattaa käyttää aikaa kohderyhmän määrittelyyn. Kun tiedät, millaisia medioita asiakkaasi käyttävät eniten, millaisten sisältöjen parissa he viihtyvät, kuinka he tyypillisesti tekevät ostoksia, saat hieman osviittaa siitä, millaista mainontaa he haluaisivat nähdä. Ja minkälainen mainonta tekee vaikutuksen, olipa se printissä tai digikanavissa.
Voit perehtyä Alman medioihin ja niiden kohderyhmiin tarkemmin täältä. Löydät kunkin median tavoittavuudet ja käyttäjäprofiilit näiden omilta sivuiltaan. Tutustu esimerkiksi Iltalehteen tai Alma Businessmedioihin.
Monikanavainen kokosivu
Sisältää kokosivun printissä, sekä printtimainoksesta muokatun version desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.
Pyydä tarjous

Monikanavainen aukeama
Sisältää aukeaman printissä, sekä printtimainoksesta muokatun version desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.
Pyydä tarjous

Monikanavainen etusivu
Näyttävä tapa ottaa koko media haltuun yhdeksi päiväksi!
Koko- tai etusivu printissä, ja printtimainoksesta muokattu versio desktopissa, mobiilissa sekä tabletissa.
Pyydä tarjous

Monikanavainen puolikas
Sisältää puolikkaan printissä, sekä printtimainoksesta muokatun version desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.
Pyydä tarjous

Printtimedian mainosmuodot
Printtimainonnan hinnastot
Iltalehti – printtimainonnan hinnat
Arki | Viikonvaihde | |
---|---|---|
1/1 sivu Pääkirjoituksen viereinen sivu | 5941 € | 6532 € |
1/1 sivu Takakansi | 7632 € | |
1/1 sivu Teksti | 5554 € | 6109 € |
1/2 pysty Teksti | 3322 € | 3658 € |
1/2 sivu Sääsivu | 4463 € | 4912 € |
1/2 vaaka Teksti | 3322 € | 3658 € |
1/4 sivu Teksti | 1865 € | 2048 € |
12 x 100 Teksti | 3893 € | 4280 € |
2 x 180 Teksti | 1549 € | 1702 € |
6 x 100 Teksti | 2211 € | 2435 € |
A4 Teksti | 4535 € | 4993 € |
Aukeama 1. aukeama | 12340 € | 13573 € |
Aukeama tekstissä | 9558 € | 10516 € |
Keskiaukeama | 9935 € | 10516 € |
Muut ilmoitushinnat ja lisäveloitukset
Ilmoituksen tyyppi | Hinta / lisäveloitus |
---|---|
Suurpainokset | viikonvaihdehinta + 20 % |
Juhannuslisä | viikonvaihdehinta + 50 % |
Määräpaikkalisä | 5 % |
Iltalehden teemalehti
1/1 sivu | 3281 € |
1/2 sivu | 2201 € |
1/4 sivu | 1671 € |
Aukeama | 6032 € |
Keskiaukeama | 6226 € |
Takakansi | 3862 € |
Liitteet
Paketit
Printin julkaisuaikataulut
Monikanavaisesti printissä ja digissä
Mainospanostukset kannattaa jakaa sopivassa suhteessa printtimainonnan ja digimainonnan kesken. Koska monet asiakkaat käyttävät monikanavaisesti eri medioita, myös mainostajan kannattaa panostaa niihin medioihin, joissa otollinen yleisö viihtyy.
Toisto vahvistaa viestiä – myös printtimainonnassa
Vaikka asiakkaasi kuluttaisivat enemmän digisisältöjä kuin printtisisältöjä, panostukset printtiin eivät suinkaan mene hukkaan. Tunnetusti toisto vahvistaa viestiä, ja kun sama kampanja toistuu eri medioissa, siitä jää pysyvämpi muistijälki, mikä taas tehostaa viestin perillemenoa.
