Alma Media > Mainostajat > Mainosratkaisut > IL-palat

Koukuta yleisösi IL-paloissa. Tee videomainontaa uniikissa ympäristössä.

IL-palat on uusi tapa kuluttaa uutisia ​

IL-paloihin nostetaan muun muassa kiinnostavimpia videoita ja kuvia, tiivistetään isojen uutisaiheiden tärkeimpiä pointteja, nostetaan puheenaiheista uudenlaisia kulmia ja kiinnostavimpia yksityiskohtia. Sisältö on aina tekstitettyä.​ IL-palojen seuratuimpia sisältöjä ovat politiikka, ulkomaan uutiset ja omat tuotannot.

Iltalehdessä toimii pelkästään IL-paloja tekevä tiimi. Sisältöä tuotetaan nimenomaan kulutettavaksi puhelimella helposti ja nopeasti selaten, samaan tapaan, miten käyttäjät ovat tottuneet selailemaan sisältöjä somekanavissa. Kuluttaessaan IL-paloja lukija on aidosti uppoutunut aiheeseen ja swaippaa aktiivisesti. Sisältö koetaan henkilökohtaisemmaksi, kun toimittaja kertoo ”juuri sinulle”.

Hurja kasvu käyttäjämäärissä

Keväällä 2023 lanseerattu IL-palat tavoittaa jo yli miljoona käyttäjää lähes viikoittain. Vuonna 2024 IL-paloilla on ollut keskimäärin yli neljä miljoonaa sivulatausta viikossa. (Lähde GA)


”IL-palojen suosio kertoo sen nerokkuudesta; nopea, käyttäjäystävällinen ja koukuttava tapa kuluttaa uutisia.
Iskulauseemme on ’Kiinnostavimmat nopeasti’ ja se todellakin pitää paikkaansa.”

– Jenni Smith, Tuottaja, IL-palat

Mainostaja, koukuta yleisösi IL-paloissa

Mainostajille IL-palat tarjoaa mahdollisuuden tehdä videomainontaa uudessa, uniikissa ympäristössä. Voit hyödyntää IL-paloissa somekanavissakin käytettyjä lyhyitä videoaineistoja laadukkaassa mediaympäristössä.

Voit kohdentaa mainontaa halutulle yleisölle, jolloin varmistat kampanjasi tehokkuuden.

IL-paloihin voi ostaa pystymuotoista instream-mainontaa näyttöpohjaisesti. IL-paloissa suositaan erittäin lyhyitä videoita, 6-15 sek.

Tarvitsetko videotuotannon, kysy Brand Studiosta!

Kenelle sopii?

  1. IL-palat sopii erityisen hyvin huomion herättämisen, taktisiin kampanjoihin
  2. Lyhyt videomainonta toimii etenkin silloin, kun brändi / tuote / asia on jo ennestään jollain tavalla tuttu viestin vastaanottajalle.
  3. Lyhyet toimivat erinomaisesti tukena, muistuttavana ja myyntiin ohjaavana.
  4. Voi kohdentaa halutulle yleisölle

Vinkki: Tuo tärkein viesti ja logot ruudulle jo ensimmäisellä sekunnilla.​

IL-palat on palkittu konsepti

IL-palat palkittiin media-alan arvostetussa kansainvälisessä INMA:n (International News Media Association) Global Media Awards –kilpailussa 25.4.2024.

Il-palat voitti hopeaa kategoriassa Best New Digital Product (paras uusi digitaalinen tuote) ja pronssia kategoriassa Best Innovation in Newsroom Transformation (paras innovaatio uutistyön muutoksessa). Lue aiheesta julkaistu artikkeli Iltalehdestä.

Lisäksi IL-palojen työryhmä palkittiin alkuvuodesta 2024 Helsingin Seudun Journalistit ry:n Salli-journalistipalkinnolla ansiokkaasta työstään sanomalehden sosiaalisen median konseptiuudistuksessa. Lue Iltalehdessä julkaistu artikkeli täältä.

Tiesitkö tätä?

IL-paloja tehdään TikTokista tutulla tyylillä ja Iltalehti onkin siellä Suomen suurin media. Mainostajien mainontaa IL-paloissa ei näytetä TikTokissa, mutta suuri suosio ja kasvaneet seuraajamäärät kertovat siitä, että nykyaikaiselle tavalle tehdä uutissisältöjä on kysyntää.

Haluatko tehdä vaikutuksen yleisöösi tässä uniikissa ympäristössä? Ota yhteyttä mediamyyntiin:

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.