Alman yleisöistä löydät niin arjen sisustusratkaisuista kiinnostuneet, kuin laatu- ja merkkitietoiset kohderyhmät.
Lue alta miten helposti tavoitat asiakkaasi tehokkailla mainosratkaisuilla:
Löydä sisustamisesta kiinnostuneet kuluttajat
47 %
Iltalehti.fi/asuminen kävijöistä:
”Etsin jatkuvasti uusia ideoita kotini sisustamiseksi” (väestö 29 %)
37 %
Etuovi.comin kävijöistä
vaihtaa kodin tekstiilejä useamman kerran vuodessa
38 %
Kauppalehti Option lukijoista:
”Sisustaminen on minulle harrastus” (väestö 19 %)
61 %
Kauppalehti Option lukijoista:
”Haluan panostaa kotiini ja asumiseen entistä enemmän”
47 %
Alma Businessmedioiden digiverkoston kävijöistä:
”Haluan panostaa kotiini ja asumiseen entistä enemmän”
Lähde: Kantar Mind 2020, Kauppalehti Option kuluttajatutkimus 2021. Alma Asumisen tutkimus 2019. Profiililukuja.
Alman medioiden ja palveluiden yleisössä on ostovoimaisia kuluttajia, niin arjen sisustusratkaisuista kiinnostuneita kuin laatutietoisia ja merkkiuskollisiakin kohderyhmiä
Sisustamiseen käytetään selkeästi keskimääräistä enemmän rahaa
Lukijoiden / kävijöiden rahankäyttö vuodessa vrt. väestö
Iltalehti.fi/asuminen
+ 39 %
huonekalut
Kauppalehti Optio
+ 109 %
kodinkoneet
Etuovi.com
38 %
sisustustekstiilit
Myös Alman digiverkoston ja Alma Businessmedioiden digiverkoston lukijat käyttävät rahaa huonekaluihin, kodinkoneisiin ja sisustustekstiileihin väestön keskiarvoa enemmän.
Lähde: Kantar Mind 2020
Tunnista sisällöt, joita sisustamisesta kiinnostuneet kuluttavat
Videomainonta herättää tunteita ja kasvattaa tutkitusti brändin tunnettuutta.
Pidemmät sisällöt sopivat tarinankerrontaan ja lyhyemmät mainosvideot taktisiin, muistuttaviin kampanjoihin.
Iltalehden preroll-ratkaisut tavoittavat yli 1.4 milj. päätelaitetta viikossa ja saavat yli 6 miljoonaa videon käynnistystä
Celtra-työkalun avulla innovatiivisimmatkin videoratkaisut display-paikoilla ovat mahdollisia koko Alman verkostossa
Alma verkoston Outstream-ratkaisuilla saat kustannustehokasta peittoa kampanjallesi
Lähde: Warc 2021 & Iltalehti GA 2021
Life-hack videoilla vinkkejä sisustamiseen
Iltalehden Life-hack videot ovat arjen ongelmia ratkovia, uudella twistillä tehtyjä sisältöjä.
Toimituksellisilla Life-hack videoilla on ollut jopa yli 1 milj. katselukertaa.
Mainostajan omat Life-hackit julkaistaan Iltalehden sisältömarkkinointiartikkelissa halutussa osiossa esim. asuminen ja ne näyttävät toimitukselliselta sisällöltä.
Esimerkkejä:
DIY-vinkkejä sisustamiseen: Näin tuunaat xx tuotteen
Näillä nikseillä vaihdat kotisi ilmettä helposti
Näin käytät porakonetta
Digitaaliset ratkaisut painettujen formaattien rinnalle
Painettujen kuvastojen, esitteiden ja liitteiden tapaan myös digiratkaisut tarjoavat paljon mahdollisuuksia mainostaa useampaa tuotetta kerralla.
Tuo useampi tuote samaan mainokseen näyttävästi ja kuluttajaa kiinnostavalla tavalla.
Näyttävät isoa pintaa hyödyntävät digiratkaisut herättävät tehokkaasti sisustajien huomion.
Hyödynnä digikuvaston fullscreen-mahdollisuutta ja lukijaystävällistä käyttökokemusta.
Digikokosivu ja digietusivut ovat printin kaltaisia näyttäviä formaatteja, joilla saavutat lukijan huomion tehokkaasti
Digikokosivukaruselli on näyttävä formaatti, johon on mahdollista tuoda painettu kuvasto, esite tai liite digitaaliseen muotoon
Tuotekaruselliin voi tuoda useamman tuotteen kerralla. Tuotekarusellin voi yhdistää myös videoon, jolloin saa näkyvyyttä sekä brändille että tuotteiden ominaisuuksille.
Perinteinen kokosivun ja aukeaman ilmoitus Option printissä tavoittaa kuluttajat jotka ovat valmiita panostamaan sisustamiseen, designiin ja uniikki-tuotteisiin.
61 %
Kauppalehti Option lukijoista:
”Haluan panostaa kotiini ja asumiseen entistä enemmän”2
Sisältömarkkinoinnilla näkyvyyttä jatkuvasti ja laajasti sisustamisen teeman ympärillä
Sisältömarkkinointi herättää kiinnostuksen uusissa asiakkaissa ja sitouttaa olemassa olevia. Se auttaa asiakkaita hyödyllisin, opastavin ja näkökulmia tarjoavin sisällöin.
Toimituksellista sisältöä sisustamisesta löytyy esimerkiksi Iltalehden asumisesta, Etuovesta sekä Kauppalehden Optiosta. Mainostaja voi ostaa joko yksittäisen artikkelin tai artikkelisarjan. Hinnoittelu perustuu julkaisujen määrään.
Parhaat tulokset saavutetaan ammattilaisen kirjoittamalla sisällöllä: Alma Brand Studiossa työskentelevät tuottajat rakentavat sisällöt niin, että ne sopivat haluttuun mediaan ja sisustamisen-kontekstiin, ja että ne kiinnostavat ja vaikuttavat lukijoihin
Alman tehokkailla mainosratkaisuilla tavoitat sisustamisesta kiinnostuneet ja vaikutat ostopäätöksiin niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin.
Jos haluat kuulla lisää sisustamisesta kiinnostuneiden kuluttajien tavoittamisesta, niin ota yhteyttä:
Lähde: 1. Kantar Mind 2020: kr.”etsin jatkuvasti uusia ideoita kotini sisustamiseksi”, tavoittavuus 980 000, Alman digiverkosto + IL printti + Kauppalehti Optio printti 2. IROResearch 2021, Kauppalehti Option kuluttajatutkimus 2021