Alma Media > Mainostajat > Tavoita ostovoimaiset sisustajat

Tavoita ostovoimaiset sisustajat



Alman yleisöistä löydät niin arjen sisustusratkaisuista kiinnostuneet, kuin laatu- ja merkkitietoiset kohderyhmät.

Lue alta miten helposti tavoitat asiakkaasi tehokkailla mainosratkaisuilla:



Löydä sisustamisesta kiinnostuneet kuluttajat

47 %

Iltalehti.fi/asuminen
kävijöistä:

Etsin jatkuvasti uusia ideoita kotini sisustamiseksi”
(väestö 29 %)​

37 %

Etuovi.comin
kävijöistä

vaihtaa kodin tekstiilejä useamman kerran vuodessa

38 %

Kauppalehti Option lukijoista:

Sisustaminen on minulle harrastus”
(väestö 19 %)​

61 %

Kauppalehti Option
lukijoista:

Haluan panostaa kotiini ja asumiseen entistä enemmän”

47 %

Alma Businessmedioiden digiverkoston
kävijöistä:

Haluan panostaa kotiini ja asumiseen entistä enemmän”

Lähde: Kantar Mind 2020, Kauppalehti Option kuluttajatutkimus 2021. Alma Asumisen tutkimus 2019. Profiililukuja.






Alman medioiden ja palveluiden yleisössä on ostovoimaisia kuluttajia,
niin arjen sisustusratkaisuista kiinnostuneita kuin laatutietoisia ja merkkiuskollisiakin kohderyhmiä






Sisustamiseen käytetään selkeästi keskimääräistä enemmän rahaa


Lukijoiden / kävijöiden rahankäyttö vuodessa vrt. väestö

Iltalehti.fi/asuminen

+ 39 %

huonekalut

Kauppalehti Optio

+ 109 %

kodinkoneet

Etuovi.com

38 %

sisustustekstiilit

Myös Alman digiverkoston ja Alma Businessmedioiden digiverkoston lukijat käyttävät rahaa huonekaluihin, kodinkoneisiin ja sisustustekstiileihin väestön keskiarvoa enemmän.


Lähde: Kantar Mind 2020




Tunnista sisällöt, joita sisustamisesta kiinnostuneet kuluttavat

Sisustamisen trendit 2022

  • Vastuullisuus
  • Ajattomuus, sisustukseen etsitään pitkäaikaisia harkittuja ratkaisuja
  • Värit ja nostalgia. 50-, 60- ja 70-lukujen vaikutteet, myös 80-, 90-, ja 2000-luvut nousussa. 
  • Luonnonmateriaalit, erityisesti puu. Keramiikka ja kivipinnat.
  • Pyöreät muodot, kaaret ja kurvit
  • Tyhjät seinät täytetään tauluilla (sekä taidetta että julisteita), ja myös muulla (esim. keramiikka).
  • Uudet ratkaisut työpisteisiin 
  • Tilojen jakaminen, suljettavat huoneet.
  • Hyvinvointiin panostaminen, esim. kylpyhuoneet

Lähteet: Iltalehden Lifestyle-toimitus, toimittaja Liisa Lahti ja Asumisen tuottaja Maija Knuuttila, Alma Brand Studio sisältöpäällikkö Sari Hawkins


Ajankohtaiset sisustamisen teemat näkyvät laajasti Alman sisällöissä

Esimerkkejä sisällöistä:





Sisustamisessa pinnalla myös

  • Lähisisustaminen (paikalliset valmistajat, kotimaisuus)
  • Etätyö näkyy kodeissa (panostetaan kodikkuuteen ja hyvinvointiin, mutta luodaan myös työskentelylle mahdollisimman otolliset puitteet)
  • Kierrätys
  • Edullisuus pitää pintansa (vähittäiskaupan megatrendeistä yksi on halpakaupan suosio, mikä näkyy nyt myös sisustamisen ympärillä)
    • Halutaan yhtä aikaa tehdä edullisia löytöjä, mutta samalla kestävyys ja vastuullisuus näkyvät entistä vahvemmin myös kodeissa
  • Materiaali-innovaatiot lyövät läpi (mm. komposiitti, merestä kerätty muoviroska)

Lähteet: Yle (2021), ), Kauppalehti (2021), Kiinteistönvälitysalan keskusliitto (2021), Aamuset (2020), Yle (2020), HS (2019), Tori.fi (2021), epressi (2021), Tilastokeskus (2020), Kantar (2020), HS (2021)




Tavoita sisustamisesta kiinnostuneet kuluttajat


Alman medioita kuluttaa viikossa lähes

1 miljoona

sisustamisesta kiinnostunutta.

90 %

kohderyhmästä1

Vahva tavoittavuus kohderyhmässä myös alueellisesti:

90 %

PK-Seutu

91 %

Turku

95 %

Tampere

92 %

Oulu




Varmista juuri oikean kohderyhmän tavoittaminen kohdentamalla

Monipuolisia sisustamisen teeman datasegmenttejä ja konteksteja voit hyödyntää läpi Alman verkoston.

Alueellisesti kohdentamalla tavoitat tietyn markkina-alueen kuluttajat tehokkaasti.

Hyödyntämällä kohdennusmahdollisuuksia saat laajasti kiinni kaikki sisustamisesta kiinnostuneet ja ne, joilla on jo ostotarve.

Esimerkkejä:

  • Kiinnostusalueet: Sisustaminen, muuttajat, asuminen, rakentaminen
  • Kontekstit: Sisustaminen ja asuminen
  • Asunnon ostoaie ja vuokrausaie



Nappaa sisustamisesta kiinnostuneiden huomio

Vaikuta videomainonnalla sisustajien ostopäätöksiin

Videomainonta herättää tunteita ja kasvattaa tutkitusti brändin tunnettuutta.

Pidemmät sisällöt sopivat tarinankerrontaan ja lyhyemmät mainosvideot taktisiin, muistuttaviin kampanjoihin.

Iltalehden preroll-ratkaisut tavoittavat yli 1.4 milj. päätelaitetta viikossa ja saavat yli 6 miljoonaa videon käynnistystä

Celtra-työkalun avulla innovatiivisimmatkin videoratkaisut display-paikoilla ovat mahdollisia koko Alman verkostossa

Alma verkoston Outstream-ratkaisuilla saat kustannustehokasta peittoa kampanjallesi

Lähde: Warc 2021 & Iltalehti GA 2021

Life-hack videoilla vinkkejä sisustamiseen



Iltalehden Life-hack videot ovat arjen ongelmia ratkovia, uudella twistillä tehtyjä sisältöjä.

Toimituksellisilla Life-hack videoilla on ollut jopa yli 1 milj. katselukertaa.

Mainostajan omat Life-hackit julkaistaan Iltalehden sisältömarkkinointiartikkelissa halutussa osiossa esim. asuminen ja ne näyttävät toimitukselliselta sisällöltä.

Esimerkkejä: 

  • DIY-vinkkejä sisustamiseen: Näin tuunaat xx tuotteen
  • Näillä nikseillä vaihdat kotisi ilmettä helposti​
  • Näin käytät porakonetta

Digitaaliset ratkaisut painettujen formaattien rinnalle

Painettujen kuvastojen, esitteiden ja liitteiden tapaan myös digiratkaisut tarjoavat paljon mahdollisuuksia mainostaa useampaa tuotetta kerralla.

Tuo useampi tuote samaan mainokseen näyttävästi ja kuluttajaa kiinnostavalla tavalla.

Näyttävät isoa pintaa hyödyntävät digiratkaisut herättävät tehokkaasti sisustajien huomion.

  • Hyödynnä digikuvaston fullscreen-mahdollisuutta ja lukijaystävällistä käyttökokemusta.
  • Digikokosivu ja digietusivut ovat printin kaltaisia näyttäviä formaatteja, joilla saavutat lukijan huomion tehokkaasti
  • Digikokosivukaruselli on näyttävä formaatti, johon on mahdollista tuoda painettu kuvasto, esite tai liite digitaaliseen muotoon
  • Tuotekaruselliin voi tuoda useamman tuotteen kerralla. Tuotekarusellin voi yhdistää myös videoon, jolloin saa näkyvyyttä sekä brändille että tuotteiden ominaisuuksille.

Optio tavoittaa sisustamiseen panostavat kuluttajat



Perinteinen kokosivun ja aukeaman ilmoitus Option printissä tavoittaa kuluttajat jotka ovat valmiita panostamaan sisustamiseen, designiin ja uniikki-tuotteisiin.

61 %

Kauppalehti Option lukijoista:

Haluan panostaa kotiini ja asumiseen entistä enemmän” 2

Sisältömarkkinoinnilla näkyvyyttä jatkuvasti ja laajasti sisustamisen teeman ympärillä

Sisältömarkkinointi herättää kiinnostuksen uusissa asiakkaissa ja sitouttaa olemassa olevia. Se auttaa asiakkaita hyödyllisin, opastavin ja näkökulmia tarjoavin sisällöin.

Toimituksellista sisältöä sisustamisesta löytyy esimerkiksi Iltalehden asumisesta, Etuovesta sekä Kauppalehden Optiosta. Mainostaja voi ostaa joko yksittäisen artikkelin tai artikkelisarjan. Hinnoittelu perustuu julkaisujen määrään.

Parhaat tulokset saavutetaan ammattilaisen kirjoittamalla sisällöllä: Alma Brand Studiossa työskentelevät tuottajat rakentavat sisällöt niin, että ne sopivat haluttuun mediaan ja sisustamisen-kontekstiin, ja että ne kiinnostavat ja vaikuttavat lukijoihin



Alman tehokkailla mainosratkaisuilla tavoitat sisustamisesta kiinnostuneet ja vaikutat ostopäätöksiin niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin.



Jos haluat kuulla lisää sisustamisesta kiinnostuneiden kuluttajien tavoittamisesta,
niin ota yhteyttä:

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.





Lähde:
1. Kantar Mind 2020: kr.”etsin jatkuvasti uusia ideoita kotini sisustamiseksi”, tavoittavuus 980 000, Alman digiverkosto + IL printti + Kauppalehti Optio printti
2. IROResearch 2021, Kauppalehti Option kuluttajatutkimus 2021