Alma Data Cleanroom
Ota teho irti omasta datasta
Teho irti omasta datasta Alma Data Cleanroomin avulla
Digitaalisen mainonnan ekosysteemi on keskellä suurta muutosta. Muun muassa kolmannen osapuolen evästeiden ja mainonnan kohdentamiseen annettavien suostumusten väheneminen vaikuttavat suuresti kaikkiin mainostajiin.
Alma Data Cleanroom mahdollistaa asiakkaan oman datan tehokkaan ja tietoturvallisen hyödyntämisen mainonnan muuttuvassa ekosysteemissä ja ilman kolmannen osapuolen evästeitä.
Palvelun avulla voit kasvattaa asiakasymmärrystäsi. Lisäksi voit kohdentaa mainontaa asiakkaillesi tai löytää uusia asiakkaita samankaltaisista yleisöistä Alman digiverkostossa.
Hyvä tietää:
Digimainonnan maailma muuttuu
Kolmannen osapuolen evästeiden rapautuminen muuttaa digimainonnan ekosysteemiä – käyttäjien profilointi, kohdentaminen, retargetointi ja mainonnan mittaaminen hankaloituvat tulevaisuudessa
Tulevaisuudessa digimarkkinointi tarvitseekin uuden, ensimmäisen osapuolen dataan pohjautuvan strategian ja työkalut. Alma Data Cleanroom antaa avaimet oman datan täysimääräiseen hyödyntämiseen ja digimarkkinoinnin kehittämiseen ensimmäisen osapuolen datan avulla.
Oma data paremman asiakasymmärryksen ja tehokkaamman kohdentamisen moottorina
Hyödynnä oma asiakasdatasi
Alma Data Cleanroom mahdollistaa asiakasrekisterin hyödyntämisen mainonnan kohdentamiseen mainostajan omien medioiden ulkopuolella
Vertaa tietoja Alman mittavaan dataan suomalaisista
Alma Data Cleanroom yhteensovittaa mainostajan asiakasrekisterin Alman dataan turvallisesti ja ilman kolmannen osapuolen evästeitä
Aktivoi yleisöjäsi ja lisää asiakasymmärrystä
Kasvata asiakasymmärrystä sekä kohdenna mainontaa asiakkaillesi tai löydä uusia asiakkaita samankaltaisista yleisöistä Alman digiverkostossa.
Näin hyödynnät omaa dataa Alma Data Cleanroomin avulla:
1. Ymmärrä asiakaskuntaasi paremmin
- Opi tuntemaan mitä preferenssejä asiakaskunnassasi on
- Suunnittele datan perusteella markkinointiviestintää entistä tehokkaammin
- Hyödynnä dataa liiketoiminnan tukena
Tutustu
Jokaiseen tilaukseen sisältyvä perus-insight sisältää mm. eniten asiakasrekisterissä korostuvat Alman digimediat ja korostuvimmat kiinnostusalueet.
Syvennä
Kattava insight-raportti kertoo tarkasti mistä, ja koska asiakkaasi Alman medioista parhaiten tavoittaa, mitä demografioita ja kiinnostusalueita asiakasrekisteristä löytyy, sekä mitä konteksteja he kuluttavat.
2. Kohdenna mainontaa oikeille yleisöille
- Aktivoi relevantteja yleisöjä Alman digipalveluissa
- Kohdenna mainontaa potentiaalisimmille kohderyhmille
- Tee lisämyyntiä olemassa oleville asiakkaillesi tai kasvata liiketoimintaa uusilla yleisöillä
Tavoita
Kohdenna mainontaa asiakasrekisterissä oleville käyttäjille (tai poissulje ne mainonnasta)
Laajenna
Kohdenna mainontaa samankaltaisille yleisöille
Tehokkaampaa mainontaa kasvaneen asiakasymmärryksen myötä
Alma Data Cleanroomin avulla rikastat omaa asiakasdataa Alman mittavalla ja tarkalla tiedolla kuluttajista ja heidän mediakäytöstään. Kasvatat näin asiakasymmärrystä sekä asiakaskuntasi käyttäytymisen ja motivaatioiden tuntemusta.
Palvelu antaa tutkittua dataa, jota voi hyödyntää markkinoinnin ja liiketoiminnan päätöksenteossa. Markkinoinnin suunnittelun lisäksi muun muassa tuotekehitys, budjetointi sekä liiketoiminnan painopistealueiden määrittely hyötyvät paremmasta ja tarkemmasta asiakasymmärryksestä. Kasvaneen asiakasymmärryksen avulla löydät myös oikeat viestit ja näkökulmat markkinoinnin sisällöiksi eri kohdeyleisöille. Pystyt siis toteuttamaan tehokkaampaa digitaalista markkinointia.