Mainostajan omat yleisöt

    Alma Media > Mainostajat > Kohdentaminen > Mainostajan omat yleisöt


Kohdenna mainontaa tehokkaasti ja ymmärrä asiakkaitasi paremmin – Mainostajan omat yleisöt -palvelu

Digitaalisen mainonnan maailma on keskellä suurta muutosta – ja se vaikuttaa kaikkiin mainostajiin. Esimerkiksi kolmannen osapuolen evästeet ovat kohta historiaa, ja mainonnan kohdentamiseen annetaan suostumus yhä harvemmin. Jotta digimainonta rullaa tehokkaasti ja liiketoiminta kasvaa jatkossakin, muutokseen on reagoitava. Mutta miten?  

Alman Mainostajan omat yleisöt -palvelulla voit hyödyntää omia asiakastietojasi mainonnan kohdentamisessa Alman medioissa ilman kolmannen osapuolen evästeitä. Palvelu sovittaa yhteen ja vertaa mainostajan asiakasdataa Alman Data Cleanroom -käyttöliittymässä olevaan, mittavaan tietoon suomalaisista.

Palvelulla laitat oman asiakasdatasi töihin tehokkaasti ja tietoturvallisesti. Alman tuottaman tiedon avulla voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa tehokkaasti jo olemassa oleville asiakkaillesi tai löytää uusia asiakkaita samankaltaisista yleisöistä Alman digiverkossa.

Lisäksi palvelu auttaa ymmärtämään asiakkaitasi ja heidän mediankäyttöään paremmin – näin pääset kehittämään mainontasi viestejä juuri omaan yleisöösi purevaksi ja päättämään, missä medioissa mainostaminen kannattaa.

Hyvä tietää:

Digimainonnan maailma muutoksessa

Kolmannen osapuolen evästeiden rapautuminen muuttaa digimainonnan kokonaisuutta – käyttäjien profilointi, kohdentaminen ja mainonnan mittaaminen ovat hankalampaa tulevaisuudessa.

Digimarkkinointi tarvitseekin tulevaisuudessa uudenlaisia työkaluja ja ensimmäisen osapuolen dataan pohjautuvan strategian. Alman Mainostajan omat yleisöt -palvelu on yksi toimiva ratkaisu oman datan täysimääräiseen hyödyntämiseen ja digimarkkinoinnin kehittämiseen ensimmäisen osapuolen datan avulla.

Ratkaisu kohdentamiseen evästeettömässä maailmassa

Hyödynnä oma asiakastietosi

Mainostajan ensimmäisen osapuolen data, esimerkiksi asiakasrekisteridata, on toimiva ratkaisu kohdentamiseen ilman kolmannen osapuolen evästeitä.

Vertaa tietoja Alman mittavaan dataan suomalaisista

Mainostajan omat yleisöt yhteensovittaa mainostajan asiakastietorekisterin Alman rekisteriin turvallisesti data cleanroom käyttöliittymässä

Aktivoi yleisöjäsi ja lisää asiakasymmärrystä

Kasvata asiakasymmärrystä sekä kohdenna mainontaa asiakkaillesi tai löydä uusia asiakkaita samankaltaisista yleisöistä Alman digiverkostossa.

Alman Mainostajan omat yleisöt -palvelu auttaa sinua​:

Ymmärtämään asiakaskuntaasi paremmin

  • Opi tuntemaan, millaisia mieltymyksiä asiakaskunnassasi ja sen eri segmenteissä on.
  • Tehosta markkinointiviestinnän suunnittelua hyödyllisen taustatiedon avulla.
  • Tee parempia mediavalintoja ja kehitä mainontasi sisältöä.
  • Hyödynnä tietoa asiakaskunnasta liiketoiminnan tukena.

Jokaiseen palvelun tilaukseen sisältyy kattava insight-raportti. Se kertoo esimerkiksi, mitä Alman digimedioita asiakkaasi käyttävät eniten, mitä demografioita ja kiinnostusalueita asiakkaillasi on ja mitä konteksteja he kuluttavat. Raportti avaa myös asiakkaiden käyttäytymistä verkossa.

Kohdentamaan tehokkaasti mainontaa

  • Kohdenna potentiaalisille uusille, samankaltaisille yleisöille ja saa lisämyyntiä Alman verkostossa.
  • Tavoita omat asiakkaasi tai poissulje ne mainonnasta tavoittaaksesi täysin uusia yleisöjä.
  • Mainosta oikealla asiakasryhmälle juuri oikeassa asiakassuhteen vaiheessa.

Kohdentamalla tavoitat olemassa olevat asiakkaat tai laajennat yleisöjäsi

Kohdentamalla tavoitat olemassa olevat asiakkaat tai laajennat yleisöjäsi

Tavoita: 

Mainontaa omille asiakkaille voi kohdentaa monella tavalla. Löydät potentiaalisimmat asiakassegmentit ja tavoitat heidät mukauttamalla viestejä juuri heille sopiviksi:

  • Tee lisämyyntiä juuri ostaneille asiakkaille​.
  • Aktivoi passiivisia asiakkaitasi.​
  • Pidä kiinni ja sitouta asiakkaita, jotka olet vaarassa menettää. ​
  • Vahvista suhdetta parhaisiin asiakkaisiisi​.
  • Voit myös keskittyä uusien asiakkaiden hankintaan sulkemalla pois nykyiset asiakkaat kampanjastasi.

Laajenna:

Omien yleisöjen laajentamisessa on lukuisia hyötyjä. Uusilla yleisöillä kasvatat liiketoimintaasi, ja nykyisten asiakaskuntasi kaltaisista yleisöistä löydät potentiaalisimmat uudet asiakkaasi.

Voit esimerkiksi hyödyntää parhaat asiakassegmenttisi ja hakea samankaltaisia yleisöjä kuin he, jotka nykyään tuottavat eniten ja ovat kaikista lojaalimpia yrityksellesi. Enää puuttuvat juuri heille räätälöidyt viestit!

Kohdentamalla mainontaa juuri oikeille yleisöille tehostat mainontaasi. Voit tavoittaa potentiaalisimmat asiakasryhmät ja kasvattaa liiketoimintaa uusilla yleisöillä. Omien kanaviesi lisäksi tavoitat omat asiakkaat Alman laajasta verkostosta.

Ota palvelu helposti käyttöösi

Alman Mainostajan omat yleisöt -palvelun käyttöönotto on helppoa ja vaatii vain vähän IT-työtä. Saat pääsyn Alman Data Cleanroom -käyttöliittymään, jonne voit ladata omat asiakastietosi.

Alman ammattilaiset tukevat sinua palvelun käytössä, mutta vain sinä päätät, kenellä on pääsy käyttöliittymään – kukaan ulkopuolinen ei pääse siihen käsiksi. Antamiesi tietojen perusteella koostamme insight-raportin ja rakennamme halutut yleisöt mainonnan kohdentamista varten.

Asiakastietosi ovat turvassa

Mainostaja hallitsee Data Cleanroom -käyttöliittymään ladattua tietoa

Voit koska tahansa muuttaa tai poistaa yleisöjen lisensoinnin Almalle.

Järjestelmä muuttaa ladatun raakadatan tunnistamattomaksi tietoluonnokseksi, jonka jälkeen raakadata poistetaan.

Käyttäjätunnisteet on salattava ennen palveluun lataamista tietoturvan varmistamiseksi. Esimerkiksi sähköpostien hashaus on yksi tapa salaukseen.

Kohdennusyleisöt muodostetaan ilman yksilöiviä ID-tietoja.

Almalla tai kolmansilla osapuolilla ei ole pääsyä alkuperäiseen asiakasdataan.

Kohdennusyleisöt ovat aina mainostajakohtaisia.

Räätälöityjä kohderyhmiä ei hyödynnetä kenenkään muun kampanjoissa.



Kiinnostuitko? Pyydä meiltä palvelun esittely!

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.