Alma Media > Mainostajat > Tavoita liiketoiminnan digitalisaatiosta päättävät

Alman tehokkailla ratkaisuilla tavoitat yritysten liiketoiminnan digitalisaatiosta päättävät ja päätöksiin vaikuttavat

Yrityksillä on tutkitusti tarve löytää ratkaisuja digihaasteisiin1,2

Yrityksissä todetut haasteet TOP 5

  1. Digiosaamisen ja resurssien puute 
  2. Asiakkaiden ja sidosryhmien valmius digitalisoitua
  3. Kalliit projektit/rahoitus
  4. Henkilöstön muutosvastarinta
  5. Näkemyksen puute digitalisoinnin liiketoimintahyödyistä

Liiketoiminnan trendien painopisteet TOP 3

  1. Digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin keskittyminen 
  2. Liiketoimintojen organisointi ja sopeuttaminen digitaaliseen aikaan
  3. Uusien digitaalisten mahdollisuuksien kehittäminen asiakkaille
Inspiraation lähteet hankinnoissa:

43 %

Ammatti- ja businessmediat (painetut- ja verkkomediat)

69 %

Hakukoneet

60 %

Yritysten omat verkkosivut


Hankintapäätöksiä tekevät muutkin kuin johtajat

Suomessa on 220 000 tietotekniikkahankinnoista päättävää ja päätöksiä valmistelevaa ammattilaista.

Tutkimuksen mukaan tietotekniikkahankinnoista vastaavien henkilöiden organisaatioasema vaihtelee yrityksissä paljon, minkä vuoksi päätöksiä tehdään monissa yrityksissä usein myös johtoryhmien ulkopuolella.

Tietotekniikkahankintojen valintaan osallistuvasta päättäjästä ja valmistelijasta hieman yli puolet työskentelee alle 50 henkilön yrityksessä.

Kyselyn mukaan 63 % päätöksiin osallistuvista on keskijohtoa, 27 % asiantuntijoita ja vain 10 % ylintä johtoa. 49 % on mukana yrityksen johtoryhmässä.

Päättäjien ja päätöksiä valmistelevien keskeisimmät tehtäväalueet

Alman ratkaisuilla tavoitat oikean yleisön –
mainonnan kohdentamisen mahdollisuudet

Alma Data

 Käyttäytymiseen pohjautuva kohdentaminen. Tavoita oikea yleisö missä tahansa Alman verkostossa.


Alma tarjoaa kohdennus-mahdollisuuksia moneen tarpeeseen

Konteksti

Kohdennus tietyn aihepiirin sisältöihin. Tavoita oikea yleisö oikean sisällön yhteydessä.

Maantieteellinen

GPS- ja IP-sijaintiin perustuva kohdentaminen. Tavoita oikea yleisö oikeassa lokaatiossa.

Tekniset kohdennukset

 Esim. aika-, selain- ja laitekohdennus.

Retargeting

Uudelleenkohdennus mainoksen aiemmin nähneille / klikanneille.

Miksi kohdentaa mainontaa?

Kohdentamalla mainontaa tavoitat oikean, tuotteellesi ja tavoitteillesi relevantin yleisön.

Mainonnan kohdentaminen vähentää hukkakontaktien määrää ja parantaa kampanjan tehokkuutta.


Business-demografiat

Yrityskoko (henkilömäärä), Ammattiasema ja Yrittäjyys.

Kiinnostuksen kohteet

Automaatio, Digitalisaatio, Markkinointi, IT, Insinööritaito, Taloushallinto ja rahoitus, Talous, HR, Logistiikka, Myynti ja asiakaspalvelu..

Erilaiset kohderyhmät

Päättäjät, Päätöksentekoon vaikuttajat.

Mediat ja kontekstit

Kauppalehti, Talouselämä, TiVi, Tekniikka & Talous, jne.

Alma tavoittaa
3,3 milj.
suomalaista
viikossa
4




Alma Businessmediat –
Suomen vaurain ja vaikuttavin miljoonayleisö



verkko, mobiili ja printti tavoittavat

n. 1 350 000

lukijaa /kävijää viikon aikana1 5 6

Alman tuotteilla tuloksiin –
vakuuta heidät, joilla on merkitystä yrityksellesi

Digitalisaatiopalveluja tarvitsevan ostopolku:

Tietoisuus:
Ei tunnista tarvetta digitalisaation kehittämiselle.

Ratkaisu:

  • Sisältömarkkinointi: Liiketoimintahyödyt
  • Liikennettä ohjaava mainonta päättäjille

Kiinnostus:
Tunnistaa tarpeen, mutta ei tiedä, miten pitäisi edetä.

Ratkaisu:

  • Sisältömarkkinointi: Ratkaisut ja palvelut, case-esimerkit
  • Liikennettä ohjaava mainonta päättäjille ja asiantuntijoille
  • Liidien kerääminen
  • Brändimainonta

Harkinta:
Tietää miten pitää edetä, mutta ei tiedä kenen kanssa.

Ratkaisu:

  • Sisältömarkkinointi asiantuntijoille: Case-esimerkit
  • Sisältömarkkinointi päättäjille: Yrityksen tarina
  • Liikennettä ohjaava mainonta päättäjille ja asiantuntijoille
  • Brändimainonta: Yrityksen tekeminen tutuksi päättäjille
  • Liidien kerääminen

Johtaa nopeimmin myyntiin

Sitoutuminen:
Tietää miten pitää edetä ja kenen kanssa.

Ratkaisu:

  • Myyntityö
  • Päätöstä vahvistava suoramarkkinointi ja kannustus suositteluun

Mainonnan ratkaisut Alman monipuolisissa medioissa:

Kumppanisisällöt digissä ja printissä

Kumppanisisältönä voit julkaista myös yksittäisiä artikkeleita ja blogeja osana vakuuttavaa uutismediaa.

Brändätty kumppanisisältö Alman medioissa

Yrityksen ilmeellä tehty oma kumppaniosio artikkeli tai blogisarjoille valitun median yhteyteen.

Liikennettä ohjaavat bannerit

Sisältödisplay, somenostobanneri, laiteriippumaton banneri Alma Business RON tai mediakohtainen ROS.

Tunti livenä


100% näkyvyys median paraatipaikalla tunnin ajan.

Artikkelituotanto + video- ja podcast-sarjat


Mediaan sopivalla tyylillä, asiakkaan tavoitteen mukaan tuotetut laatusisällöt.

Sisältömarkkinointi – vakuuta heidät, joilla on merkitystä yrityksellesi

Digitalisaatiopalveluita myyvän haasteena on vakuuttaa potentiaalinen asiakas niin markkinoitavan palvelun tarpeellisuudesta kuin brändin riittävästä tunnettuudesta.

  • Sisältömarkkinointi on vaikuttavaa ja tuloksellista sisältöä, jonka tarkoituksena on herättää kiinnostusta ja sitouttaa sekä tuottaa arvoa yritykselle tavoitteena esimerkiksi ajatusjohtajuuden rakentaminen tai myynnin kasvattaminen.
  • Kyseessä on toimitettu sisältö, joka kertoo yrityksesi tärkeistä asioista kiinnostavasti ja tavoittaen halutun kohderyhmän. Sisältömarkkinoinnilla saadaan tarinallistettua esim.
    • Tarjottava palvelu: Millaisia ongelmia se ratkaisee, millaisia hyötyjä se tuottaa, millainen sen hankinta/käyttöönottoprojekti on?
    • Tietoa palvelun tarjoajasta: Mikä on sen tarina, millaisia asiakkaita sillä on, missä se on hyvä, miksi se kannattaa valita yhteistyökumppaniksi?

Alma Brand Studio on sisältömarkkinointiin erikoistunut yksikkö, jonka tuottajat rakentavat sisällöt haluttuun mediaan ja kontekstiin sopiviksi. Suunnittelemme myös isommat luovat konseptit ammattitaidolla asiakkaan toiveita ja tavoitteita kuunnellen.

Ratkaisuja kaiken kokoisiin tarpeisiin

Katso alta esimerkkejä mahdollisista kampanjoista

Display: Laiteriippumaton boksi kohdennettuna

HYÖDYT JA EDUT:

ALMA –Verkostossa tavoitat lähes kaikki suomalaiset verkon käyttäjät. Valitsemme  suomalaisista juuri sinun yrityksellesi potentiaalisimmat käyttäjät ja kohdistamme mainonnan vain heille eri kohdennussegmenttien avulla.

KOHDENNUKSET
Kohdennuksen voit valita mm. seuraavista segmenteistä:

  • IT- päättäjät
  • Yrityspäättäjät 
  • Digitalisaatio
  • Yrityskoko

OMINAISUUDET
Tällä ratkaisulla saat valitulle kohderyhmällesi parhaan mahdollisimman toiston koko Alman verkostossa.

MAINOSMUODOT
Data kohdennettuna laiteriippumaton boksi (300×300)

Kampanjastasi saat vielä näyttävämmän hyödyntämällä korkean huomioarvon omaavaa videomainosmuotoa Celtraa.

MAINOSPAIKAT
Koko Alman verkosto

Esimerkkikampanja:

Näytöt/kk​:Datakohdennettu:Data + celtra:
50 000​650 €/kk​712,5 €/kk​
100 000​1 300 €/kk​1 425 €/kk​
300 000​3 900 €/kk​4 275 €/kk​

Hinnanmuutokset mahdollisia


Esimerkkikampanja:

Näytöt/kk​6 kk​12 kk​
50 000​525 €/kk​500 €/kk​
100 000​1 050 €/kk​1 000 €/kk​
300 000​3 150 €/kk​3 000 €/kk​

Hinnanmuutokset mahdollisia

Display: BUSINESS VAKIO pitkäkestoinen näkyvyys

HYÖDYT JA EDUT:

Business Vakio on paras ratkaisu yritykselle, joka haluaa tavoittaa ja olla läsnä suomalaisten yrityspäättäjien ja vaikuttajien arjessa pitkäkestoisesti. 

Business-päättäjämediat ovat luotettava ja arvostettu mediaympäristö, jossa B2B-yrityksen on tehokasta rakentaa brändiään. Ammattilaisten ja asiantuntijoiden kohtaamispaikkana tunnettu mediaympäristö tarjoaa yritykselle ainutlaatuisen tilaisuuden löytää uusia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.

KOHDENNUKSET

  • Valtakunnallisena tai Aluekohdennettuna.
    • Aluekohdennuksen lisäksi ei muita kohdennuksia. 
  • Aineistoa voi vaihtaa 1 krt/kk (asiakkaan toimittamana veloituksetta)
  • 6-12 kk

MAINOSMUODOT

Mobiiliparaati (300×300) ja Desktop suurtaulu (160*600)

MAINOSPAIKAT

Näkyy ALMA Business -verkostossa, kaikkialla.


Optimointi: Löydettävyys oston hetkellä

Google-hakukoneoptimointi on paras ratkaisu asiakkaalle, joka haluaa parantaa markkina-asemaansa pitkäjänteisesti.

Optimoinnilla parannamme listasijoituksia orgaanisella hakutuloslistalla. Paremmat sijoitukset takaavat, että yritys tulee huomatuksi, tutkituksi ja mahdollisesti valituksi, kun asiasta kiinnostuneet ihmiset tekevät aiheeseen liittyviä hakuja Googlessa.

  • B2B-ostajista yli 80 % aloittaa ostoprosessin hakukoneista.
  • 80 % merkittävien hankintojen ostoprosesseista alkaa Googlesta vaikka ostos tehtäisiinkin kivijalassa.
  • Yli puolet B2B-yrityksistä kokee, että hakukoneoptimointi (SEO) tuottaa enemmän liidejä kuin mikään muu markkinointi.
  • 75 % Googlen käyttäjistä ei mene hakutulosten etusivua pitemmälle.
  • Hakukoneoptimointi on n. 4-5 kertaa tehokkaampaa kuin pelkkä Google-hakusanamainonta.
  • Kiteytettynä: Hakukoneoptimointi auttaa asiakasta löytämään ja lopulta ostamaan tuotteen juuri sinun yritykseltäsi.​

 Kampanja-aika: 6 ja 12 kk

SEO-hinnasto​:

6 kk​12 kk ​
4200 € (700 €/kk)​7200 € (600 €/kk)​

Hinnanmuutokset mahdollisia

Olemme mainostajan paras kumppani ja tuloksellisten mainosratkaisujen asiantuntija.

 Tehokkailla ja toimivilla mainosratkaisuillamme tavoitat digitalisaatiohankinnoista päättävät, niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin.

Onnistutaan yhdessä!



Hei, haluatko kuulla lisää Alman mahdollisuuksista digitalisaatiopäättäjien tavoittamiseksi?

Jos kyllä, ole rohkeasti yhteydessä:

"*" näyttää pakolliset kentät

Lähteet:
1. Kantar Mind Päättäjä 2020
2. Economic Outlook Study 2022 TIVI 4/2022
3. Kantar Mind Päättäjä 2020
4. Kantar Mind 2021 viikkotavoittavuus, 15–74-vuotiaista, digi + printti. 
5. FIAM Q1/2022 
6. KMT  2021
7. Alma Businessmediat Digi + Printti ja Iltalehti Digi ja Printti