Asiakkaan maailma elää sanavalinnoissa ja näkökulmassa
Kiinnostava artikkeli ei kerro tuotteista, vaan asiakkaan maailmasta
Onnistunut natiivimainonta vaatii taakseen paljon ymmärrystä yleisöstä, vankasti dataa juuri tällä alustalla toimivista sisällöistä, tietynlaisen puhuttelutavan hallitsemisen, ympäristöön sopivan otsikoinnin ja ennen kaikkea vahvaa näkemystä siitä, mikä toimii juuri tässä mediassa.
Kiinnostava artikkeli ei kerro tuotteista, vaan asiakkaan maailmasta ja tilanteista käyttää tuotetta tai palvelua. Tässäkin mediaympäristö vaikuttaa. Harvaa Iltalehden lifestyle-osion lukijaa kiinnostaa, että laitteessa on 865-prosessori ja FF, F2.2, 0.8μm -kamera. Se kiinnostaa, että uutuuspuhelimella saa upeita selfieitä.
Sen sijaan vaikkapa Tivin lukijat syttyvät siitä, että laitteen versiossa on tietty prosessori tai järjestelmäpiiri. Teknologia on jutun ydin ja lukijat hakevat it-alan ammattilaisille tehtyä sisältöä. Puhelimesta voi siis kertoa hyvin monella tavalla, ja yksi sisältö ei toimi kaikkialla. Se on natiivimainonnan ydin.
Minulle ja monelle tuntemalleni autonostajalle tuottaa tuskaa lukea, että 182 hv A6 ST-Line AWD. Haluan tietää, että autossa on neliveto ja pääsen mökkimäen pihaan asti talvellakin. Kohderyhmä ja konteksti vaikuttavat todella paljon siihen, millainen sisältö toimii.
Sitoutuneita lukijoita, olkaa hyvät
Mainonta pushaa, sisällöt imevät. Sisällöt täytyy kuitenkin viedä oikean kohderyhmän luokse. Mediassa sisällölle on yleisö valmiina, joka on jo päättänyt käyttää aikaansa lukemiseen tai videon katsomiseen, varannut ajan sisältöjen äärelle. Siksi natiivimainonta on tehokasta.
Mediatalon sisältöstudiossa, kuten meillä Alma Brand Studiossa, yhdistyy markkinoinnillinen ja toimituksellinen osaaminen. Mediatalona osaamme rakentaa yleisösuhdetta ja kiinnostavia sisältöjä, ja tarjoilla niitä oikeaan aikaan, oikeasta näkökulmasta. Tämän yleisösuhteen tuomme myös yritysten käyttöön.
Arvostamme yleisöä ja lukijoitamme, joten luodaan yhdessä juttusarja, joka saa myös lukijat arvostamaan yritystäsi.
Ole yhteydessä niin jutellaan lisää hanna.repo@almamedia.fi
Lue natiivimainonnan perusoppimäärä blogista Natiivin voittokulku jatkuu.
Hanna Repo
Alma Brand Studio