TENA: ”Piritta ja pinnistäjät”
Sisältömarkkinoinnilla voi auttaa, rohkaista, innostaa ja osallistaa! Tavallisten ihmisten aidot tarinat tarjosivat voimaannuttavaa vertaistukea Iltalehden omille, sitoutuneille lukijoille. TENA toteutti Iltalehdessä sisältömarkkinointikampanjan, jolla saatiin tuotua hankalana pidettyä aihetta lähelle lukijoita ja helposti samaistuttavaksi.
Kampanjalla haluttiin lisätä tietoisuutta naisten lantionpohjan alueen ongelmien aiheuttamista oireista ja niiden hoitamisesta. Haluttiin kertoa TENAn laajasta tuotevalikoimasta, tuoda esille eri ikävaiheessa olevien naisten erilaisia tarpeita ja TENAn tarjoamia ratkaisuja niihin.
Tavoitteena oli saada lämpöä ja tuoreutta vanhaan mielikuvaan TENAsta, tuoda hankalana pidettyä aihetta lähelle lukijoita ja helposti samaistuttavaksi. Kampanjan kohderyhmä oli 35–65-vuotiaat naiset.
Näin kampanjalle saatiin huomiota
LUE INSPIROIVA LANSEERAUSARTIKKELI
Iltalehden lukijat saivat kaivattua vertaistukea
Iltalehti tavoittaa suomalaiset naiset valtakunnallisesti. Hyvä olo -osion lukijat ovat sitoutuneita, he haluavat osallistua ja jakaa omia tarinoitaan auttaakseen ja tukeakseen muita. Muiden lukijoiden tarinat kiinnostavat ja tarjoavat arvokasta vertaistukea.
TENAn kampanjassa ratkaisuksi valittiin sisältömarkkinointi Iltalehden Hyvä olo -osiossa. Sisältömarkkinoinnin keinoin saa kerrottua monipuolisesti hankalammistakin asioista ja tehtyä niistä helposti samaistuttavia. Iltalehdessä toteutetulla sisältömarkkinoinnilla haluttiin kiinnittää lukijoiden huomio, saada heidät viettämään aikaa TENA-brändin parissa ja löytämään ratkaisu omaan vaivaan.
Alma Brand Studion ideoima konsepti tehtiin yhteistyössä vaikuttajan kanssa
Alma Brand Studion ideoima sisältömarkkinointikampanja ”TENA: Piritta ja pinnistäjät” toteutettiin yhteistyössä vaikuttaja Piritta Hagmanin kanssa. Kampanjan lanseerausartikkelissa joulukuun alussa 2022 Iltalehti Hyvä olon naislukijoita pyydettiin liittymään Piritan valmennusryhmään.
Lanseerausartikkeli sai suuren suosion, ja se nousi kuudenneksi Hyvä olon viikon luetuimpien artikkelien joukossa. Naisia houkuteltiin mukaan myös Iltalehden ja Piritan tekemillä Instagram-postauksilla ja -storeilla, joiden viestinä oli ”Tule mukaan valmennusryhmään” ja ”Treenataan yhdessä”.
Aidot tarinat kiinnostivat ja ne saivat huippusuosion!
Saimme yli 100 hakemusta! Hakijat halusivat liittyä mukaan, koska he halusivat omien kokemustensa kautta nostaa tunnettuutta aiheen ympärillä ja kannustaa muita hakemaan apua vaivaansa.
Hakijoiden joukosta valittiin neljä erilaisissa elämäntilanteissa olevaa ja eri ikäistä naista. Heidän tarinoistaan toteutettiin ja julkaistiin natiiviartikkelit Iltalehden Hyvä olo -osiossa alkuvuodesta 2023. Artikkeleita varten kuvattiin myös videot, joissa naiset kertoivat omia tarinoitaan.
Sisällöt todella kiinnostivat lukijoita ja niiden parissa vietettiin aikaa – lukuaika oli lähes kaksinkertainen verrattuna Iltalehdessä julkaistujen natiiviartikkeleiden keskiarvoon. Myös kampanjassa julkaistut Instagram-postaukset keräsivät suuren yleisön.
Sisältömarkkinointikampanjan ideoinnista, konseptista, valmennusryhmän osallistujien rekrytoinneista ja artikkelien sisällöntuotannosta, kuvauksista ja videotuotannoista vastasi Alma Brand Studio.
Tutustu inspiroiviin artikkeleihin Iltalehti Hyvä olossa:
Naiset avautuvat arjesta virtsankarkailun kanssa – pimppi-PT Piritta Hagman: ”Sydämeni särkee se, että niin moni jää ilman apua”
Vaihdevuodet pahensivat Elsin virtsankarkailuoireita, syy paljastui muualta – ”Keho muistaa kokemani trauman”
Mira kärsi virtsankarkailusta vuosia ja häpesi – ”En kertonut edes parhaalle ystävälleni”
Mathilda ja Sari ovat äitejä, kärsivät yleisestä, mutta ikävästä vaivasta – ”Synnyttäneiden oireita vähätellään”
Camilla Hult, Digital Marketing Manager, Intimate Hygiene Region North, Essity Hygiene and Health AB
”Alma Brand Studion tuottaja teki todella hienoa työtä! Pidimme todella paljon yhteistyöstä Iltalehden ja Piritan kanssa. Olimme erittäin tyytyväisiä artikkelikokonaisuuteen. Sisältö oli erinomaista ja saimme monia inspiroivia ja rehellisiä tarinoita eri naisilta.”
”Onnistuimme yli odotusten! Suurimman vaikutuksen itseeni sekä asiakkaaseen teki se, miten avoimia Iltalehden Hyvä olon lukijat olivat kertoessaan haastavasta tilanteestaan, ja miten moni eri ikäinen halusi meille avautua. Useampi kirjoitus alkoi: ”en ole tästä oikein kenellekään puhunut, mutta nyt haluan kertoa avoimesti…” Ja kun artikkelit kertovat aidoista lukijoiden kokemuksista, ne herättävät kaivattua lämpöä ja luovat vahvan muistijäljen.
Myös kuvaukset Alma Brand Studion videotiimin kanssa sujuivat kivalla fiiliksellä, ja avoin tunnelma jatkuu videoissa. Artikkelien lukuajat olivat erinomaiset, sisältöön oli oikeasti paneuduttu ja luettu. Yhteistyö sekä asiakkaan, että mediatoimiston kanssa sujui erinomaisesti tuottajan suunnitelmien ja aikataulun mukaan.”
Irina Seppälä, avainasiakaspäällikkö, Alma Media
Onko sinullakin tarina kerrottavana?
Voisiko vaikuttajayhteistyö toimia tehokeinona? Haluaisitko osallistaa ihmiset mukaan? Ota meihin yhteyttä niin ideoidaan yhdessä!