Tavallista parempi ruokakauppa
-realityartikkelisarja
K-Supermarketin brändin tarinaa ei kerrota tarjouslehdissä tai bannereissa, vaan sitä eletään joka päivä laadun, huippuvalikoiman sekä suurella sydämellä töitä tekevien kauppiaiden ja henkilökunnan kautta. Pääosassa ovat asiakkaat ja heidän siteensä oman kaupungin tai kaupunginosan kauppaan.
Videota ja reportaasihenkistä tekstiä yhdistävien realityartikkeleiden tavoitteena on vahvistaa yleisön sidettä ja brändiuskollisuutta K-Supermarketiin kertomalla asiakkaista sekä kauppiaiden vahvuuksista paikallisuuden ylläpitäjänä, kohtaamispaikkana ja yllätysten tuottajana.
Tavoitteena jokaisella artikkelilla on ollut Iltalehti.fi:n natiiviartikkeleiden keskimääräinen lukijamassa. Nuo lukemat ylitettiin kirkkaasti: kaksi artikkeleista ylsi 170 % yli tavoitteen ja kaksi muutakin yli 90 % tavoitetta parempaan lukijamäärään.
Muutosta nähdään myös K-Supermarketille tärkeissä ja hitaasti liikkuvissa brändimittareissa. Alkuvuoden aikana ketjun asiakaslupauksen ”Tavallista parempi ruokakauppa” toteutuminen ketjulle tärkeimmissä kohderyhmissä on noussut jopa 3 prosenttiyksikköä.
”Yhteistyö Alma Brand Studion kanssa on ollut alusta loppuun sujuvaa ja ammattimaista. He onnistuivat kiteyttämään briefistämme heti kättelyssä tärkeimmän tahtotilamme ja viemään sen onnistuneesti toteutukseen. Tuotantotiimi toi sisältöihin upeasti tunnetta ja syvyyttä, mikä erottuu erityisesti asiakkaiden ja kauppiaiden haastattelujen laadusta – ne ovat todella oivaltavia ja onnistuneita.”
– Sanna Helsto, markkinointipäällikkö K-Supermarket
”Kuvien ja videoiden laatu ansaitsee täyden kympin, ja olemme sisältöihin todella tyytyväisiä. Tulosten perusteella myös asiakkaamme ovat rakastaneet niitä. Emme ainoastaan toteuttaneet alkuperäistä visiota yhdessä, vaan onnistuimme nostamaan sen uudelle tasolle ja luomaan arvoa kaikille osapuolille.”
– Sanna Helsto, markkinointipäällikkö K-Supermarket
”Tuotantotiimi toi sisältöihin upeasti tunnetta ja syvyyttä”
”Kuvien ja videoiden laatu ansaitsee täyden kympin, ja olemme sisältöihin todella tyytyväisiä”





Tavallista parempi ruokakauppa -realityartikkelit 2025
“Kuin kotiin tulisi” – Anjalle, 90, on järjestetty lähikaupassa jopa syntymäpäivät
Joutomiestä, Raaka-arskaaja 2000 juoman valikoima – ”Ei tällaista ole missään muualla Suomessa”
Kuopiosta löytyy yllättäen makumaailmojen kohtaamispaikka, joka haastaa maailman metropolit
Kittilän K-Supermarket on valmiina ruskaryntäykseen – Turisteja palvellaan seitsemällä kielellä
”Niin kuin aikuisten hoplop!” – K-Supermarket Toppila vyöryttää ihastusta kaikille aisteille








