Kuopion Energia toteutti Alman verkostossa alueellisesti kohdennetun display-kampanjan, jolla haluttiin kehittää kaukolämpötuotteen mielikuvaa ja ohjata liikennettä verkkosivuille.
Testi houkutteli liikennettä verkkosivuille
Kampanjan tavoitteena oli kertoa ajankohtaisesta tuoteuudistuksesta ja kehittää kaukolämpötuotteen mielikuvaa ekologisena lämmitysmuotona. Lisäksi haluttiin ohjata liikennettä Kuopion Energian verkkosivuille. Kampanjalla tavoiteltiin sekä nykyisiä että uusia asiakkaita, joita haluttiin aktivoida verkkosivuille lisäämään tietoisuuttaan kaukolämmön hyödyistä ja ekologisuudesta ja testaamaan, mikä uusista kaukolämpötuotteista sopii omaan kotiin parhaiten.
Mainonta kohdennettiin Alma-verkostossa Kuopion alueelle
Tulospohjainen mainonta sopii erinomaisesti silloin, kun tavoitteena on saada liikennettä verkkosivuille ja aktivoitua käyttäjiä toimintaan. Kuopion Energialle toteutettiin tulospohjainen display-kampanja Alman digiverkostossa Kuopion alueelle kohdennettuna, jolloin saatiin laaja näkyvyys juuri omalla alueella ja tavoitettiin paikalliset asiakkaat. Kampanja toi myös brändille tehokkaasti näkyvyyttä alueellisesti.
– Digitaalinen mainonta oli osa monikanavaista markkinointikokonaisuutta. Alma Median kanavissa haluttiin erityisesti kasvattaa tietoisuutta uusista 100 % uusiutuvista kaukolämpötuotteista sekä saavuttaa laaja yleisö. Kampanjan edetessä tuloksista viestittiin avoimesti puolin ja toisin, joka teki yhteistyöstä mielekästä ja loi tunteen, että mennään aidosti kohti yhteistä tavoitetta, kertoo Essi Heikkilä, markkinointipäällikkö, Kuopion Energia.
Kuopion Energian kaukolämpötuotteen uudistus astui voimaan 1.1.2023. Kampanja toteutettiin kahdessa osassa, joulukuussa ennen uudistusta ja helmikuussa uudistuksen astuttua voimaan.
https://www.kuopionenergia.fi/kaukolampotesti/
https://www.kuopionenergia.fi/kotitaloudet/lampoa-kotiisi/valitse-kotiisi-sopivin-kaukolampotuote/
”90 % Kuopion keskeisen kaupunkialueen asukkaista asuu kaukolämmitteisissä taloissa. Tähän joukkoon mahtuu siis kaiken ikäistä porukkaa, joilla kaikilla on omat arvot, mielenkiinnon kohteet ja tavoitteet. Siksi toisto ja monikanavaisuus nousi kampanjasuunnittelussa keskiöön. Markkinoinnille asetetut vuositavoitteet uusien tuotteiden osalta ylitettiin, jolle Alma Median digimarkkinointi rakensi hyvän perustan. Anterolle kiitokset aktiivisesta viestinnästä kampanjan etenemisestä ja tuloksista”
”Kuopion Energian alueellisella kampanjalla saavutettiin iso brändinäkyvyys ja saatiin tavoitteen mukainen kävijämäärä Kuopion Energian verkkosivuille sisältöjen ja testin pariin. Asiakkaan sisällöt ja kampanjaviestit olivat mielenkiintoisia ja kampanja saavutti sille asetetut tavoitteet. Yhteistyömme jatkuu.”