Vastuullisuus on tekoja

    Alma Media > Vastuullisuus Almassa > Vastuullisuus on tekoja

Muutumme askel kerrallaan

Vastuullisuus Alma Mediassa tarkoittaa pieniä ja suuria vastuullisuustekoja ja sitä, että työntekijämme toimivat vastuullisesti jokapäiväisessä työssään.

Tälle sivulle olemme keränneet listaa vastuullisuuteen liittyvistä hankkeistamme ja toimintaamme tekemistämme muutoksista, jotka auttavat kehittämään Alma Mediaa yrityksenä koko ajan vastuullisemmaksi.

Päivitämme listaa koko ajan, koska parannettavaa riittää aina.    

Vastuullinen kumppani

Alman toimitilat päästöttömän sähkön piiriin

Alma Media on vähentänyt Suomessa hallinnassaan olevien kiinteistöjen kasvihuonepäästöjä siirtymällä päästöttömän sähkön käyttöön ja kehittämällä kiinteistöjensä energiatehokkuutta.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Talouselämästä hiilineutraali

Talouselämän ensimmäinen täysin hiilineutraalisti painettu numero ilmestyi 25. syyskuuta ja samalla Talouselämästä tuli Suomen ensimmäinen hiilineutraali journalistinen printtijulkaisu.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Paremman koulutuksen puolesta

Yksi Profesian vastuullisuuden kulmakivistä on Slovakian koulutusjärjestelmän parantaminen, joka toteutetaan muun muassa koulujen omalla rekrytointiportaalilla sekä rehtorien esimiestaitoja kehittävällä akatemialla.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Yhdenvertaista ja monimuotoista työelämää

Alma Mediaan kuuluva slovakialainen rekrytointipalveluyritys Profesia käynnisti vuonna 2018 hankkeen, joka pyrkii helpottamaan vammaisten työllistymistä.

Vastuullinen kumppani

Dobro.cz yhdisti auttajat ja avuntarvitsijat kriisiaikana

Koronaviruksen ensimmäisen aallon aikana Alma Median tšekkiläinen tytäryhtiö LMC kehitti Dobro.cz alustan, joka yhdisti vapaaehtoiset auttajat ja apua tarvitsevat yritykset tai yksityishenkilöt.

Vastuullinen kumppani

Hiilidioksidipäästöt pienemmiksi

Alma Media on yksi suomalaisista edelläkävijöistä, jotka ovat laatineen omat tieteeseen perustuvat hiilidioksidipäästöjen vähennystavoitteensa.

Hyvä työnantaja

Täsmävalmennusta tositarpeeseen

Mediaalan nopea digitalisoituminen on asettanut uusia vaatimuksia myös työntekijöiden valmennukselle. Alma Mediassa niihin on vastattu uudella, ketterien valmennusten konseptilla.

Hyvä työnantaja

Sitoumus muistuttaa monimuotoisuuden tärkeydestä

Alma Media allekirjoitti vuonna 2016 yritysvastuuverkosto FIBS:n monimuotoisuussitoumuksen ja sitoutunut työnantajana kehittämään työntekijöidensä yksilöllisiä vahvuuksia ja ymmärtämään heidän tarpeitaan.

Vastuullinen kumppani

Kotimaisen työn tukeminen on vastuullisuusteko

Tuotteiden ja palvelujen ostaminen kotimaisilta yrityksiltä on vastuullisuusteko. Alma Media on aina painottanut hankintojen tekemistä paikallisilta tavaran- ja palveluntoimittajilta kaikissa yksiköissään.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Työpajoista elämänkipinää nuorille

Joukko haastavassa elämäntilanteessa olevia helsinkiläisnuoria osallistui Alman, Lasten ja nuorten säätiön ja Helsingin kaupungin toteuttamaan kolmikuukautiseen taidetyöpajaan.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Tulevaisuuden työelämää tuumailemassa

Alma Media on yhdessä yhteistyökumppaniensa kanssa järjestänyt tulevaisuuden työelämää käsittelevää Future Forerunners -tapahtumaa vuodesta 2018 alkaen.

Älyvaloilla pienemmät päästöt

Alma Median Tampereen toimipisteessä toteutetussa laajassa valaistusremontissa uudet, älyohjatut ja energiapihit led-lamput korvasivat vanhat loisteputkilamput.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Mediakasvatusta koululaisille

Alma Media käynnisti Suomessa vuoden 2018 alussa kolmivuotisen mediakasvatushankkeen, jonka päämääränä on kannustaa almalaisia vapaaehtoisille mediakasvatusvierailuille kouluihin.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Parempien koulujen puolesta

Koulut kaipaavat parempaa johtamista, arvioi Alma mediaan kuuluva Slovakialainen rekrytointipalveluyritys Profesia perustaessaan vuonna 2018 kotimaassaan koulujen rehtoreille tarkoitetus työelämänakatemian.

Laadukas palveluntarjoaja

Laadukkaampaa markkinointia

Alma Media ja joukko muita markkinointiviestintäalan johtavia suomalaistoimijoita käynnisti vuonna 2016 yhteisen #siksimarkkinointia-hankkeen.

Vastuullinen kumppani

Vastuullinen veronmaksaja

Liiketoimintansa läpinäkyvyyttä kasvattaakseen Alma Media ryhtyi vuonna 2017 kehittämään systemaattisesti verojalanjälkensä raportointia.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Kaivostyöläisistä koulutettiin koodareita

Alma Mediaan kuuluva tšekkiläinen rekrytointiyritys LMC käynnisti vuoden 2016 lopulla koulutusprojektin Koillis-Tshekissä, jossa alueen perinteinen työllistäjä kaivosteollisuus on ajautunut rakennemuutoksen kouriin.

Yhteistyössä Alma Media ja Amos Rex

Alma Media ja Helsinkiin vuona 2018 avattu taidemuseo Amos Rex solmivat kolmivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on tuoda monipuolisesti nuorten ääntä kuuluviin.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Eletään ihmisiksi

Alma Media ja Lasten ja nuorten säätiö järjestivät kesällä 2017 Porin SuomiAreenalla yhdessä paneelikeskustelun, jonka nimi oli “Vihapuhe, valemedia ja vastakkainasettelu – nuorten ohjeet suomalaisille”.

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

Faktana, kiitos!

Alma Median toimitukset perustivat vuoden 2018 presidentinvaalien alla yhteisen faktantarkistustoimituksen, jonka tehtävänä oli tarkistaa presidenttiehdokkaiden

Kestävän yhteiskunnan rakentaja

1 euro

Alma Mediaan kuuluva tshekkiläinen rekrytointiyritys LMC tarjoaa kansalaisjärjestöille rekrytointipalvelunsa käyttöön yhden euron nimellistä korvausta vastaan, mikä merkitsee vuosittain miljoonaluokan taloudellista kädenojennusta järjestöille.

Laadukas palveluntarjoaja

GDPR on iso muutos

EU:n uusi tietosuoja-asetus, GDPR, tuo yrityksille paljon uusia tietojen käsittely- ja hallintavelvoitteita.

Laadukas palveluntarjoaja

Data on työkalu

Alma Median verkkopalvelut keräävät käyttäjistään tietoa tietosuojasääntelyn sallimilla tavoilla kehittääkseen palveluistaan entistä laadukkaampia.

Laadukas palveluntarjoaja

Markkinointioppia, olkaa hyvä!

Ohjelmallinen ostaminen on tullut muutamassa vuodessa osaksi digitaalisen mainonnan tavanomaista työkalupakkia myös Suomessa, mutta monet yritykset ottavat edelleen ohjelmallisen ostamisen ensiaskeleitaan.