sosiaalinen media, älypuhelin, internet, some, mobiili, verkko,
Yhteiskuntavastuu

Mediakasvatusta koululaisille

Kulutamme enemmän sisältöjä internetissä ja sosiaalisessa mediassa kuin koskaan aiemmin. Sen vuoksi kyky erottaa erilaiset sisältötyypit toisistaan ja perusymmärrys tietosuojasta sekä datasta ovat muuttuneet tärkeiksi kansalaistaidoiksi.

Alma Media käynnisti Suomessa vuoden 2018 alussa kolmivuotisen mediakasvatushankkeen, jonka tavoitteena on, että Alma Median työntekijät tekevät vuosittain vähintään 50 mediakasvatusvierailua kouluihin. Ensimmäisenä vuonna vierailuja tehtiin yli sata.

- Tavoitteenamme on antaa vierailuilla koululaisille työkaluja sisältöjen arviointiin ja auttaa heitä toimimaan verkossa turvallisemmin, kuvaa Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen ja jatkaa:  

- Vierailuista saamamme palaute onkin ollut pääosin hyvin positiivista. Sekä vierailuille osallistuneet Alman työntekijät että vierailuluokat ovat pitäneet konseptista ja antaneet meille hyviä kehitysideoita. Monet yläkoulujen opettajat ovat pyytäneet vierailuja useisiin opetusluokkiinsa.