Alma Media haastaa rakentamaan Suomesta maailman onnellisinta työmaata

Alma Media Oyj                        Lehdistötiedote 27.4.2021 

ALMA MEDIA HAASTAA RAKENTAMAAN SUOMESTA MAAILMAN ONNELLISINTA TYÖMAATA 

Alma Media haastaa suomalaiset yritykset ja yksilöt rakentamaan Suomeen maailman parasta työhyvinvointia. Työhyvinvoinnin edistämiseksi, työn imun lisäämiseksi kaikille suomalaisille tarjotaan maksuton Onni työssä -verkkokurssi.  

Suomalainen työelämä käy läpi merkittävää murrosta, jossa toimintaympäristön nopea muutos ja uudenlainen työ haastaa suomalaiset joka päivä.  Yksi suurimmista muutosvoimista on teknologian vauhdittama digitalisaatio, jota koronapandemia on entisestään kiihdyttänyt.  

Suomi on listattu kansainvälisessä vertailussa neljättä vuotta peräkkäin maailman onnellisimmaksi kansaksi, mutta esimerkiksi Tilastokeskuksen useat työhyvinvoinnin mittarit osoittavat toisin: työn kuormittavuuden, väsymyksen ja univaikeuksien koetaan lisääntyneen. Heikentynyt työkyky aiheuttaa merkittäviä yhteiskunnallisia kustannuksia ja laskee työn tuottavuutta. Suomen kilpailukyvyn ja yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta on ratkaisevaa, että tunnistamme mahdollisuudet ja keinot osaamisen kehittämisen, työmotivaation ja työhyvinvoinnin parantamiseksi. Tulevaisuuden menestyjiä ovat ne yritykset, joiden työhyvinvointi ja työn tuottavuus ovat korkealla.

Konkreettisia ratkaisuja työhyvinvointiin  

Muutos parempaan tapahtuu arjessa: työntekijöiden ja työnantajien yhteistyöllä oppimisen ja osaamisen systemaattisella kehittämisellä sekä johtamis- ja työyhteisötaitojen kartuttamisella.  

- Koulutusta tarvitaan digi- ja datataitojen kartuttamiseen ja toimintatapojen kehittämiseen. Lisäksi ratkaisukeskeisten koulutussisältöjen avulla myös ajattelumalleja voidaan muuttaa ja luoda edellytyksiä paremmalle työelämälle. Haluamme tarjota konkreettisia ratkaisuja ja tarjoamme nyt avoimen ja maksuttoman verkkokurssin, jonka avulla jokaisen on mahdollista kehittää omaa itsetuntemustaan ja vahvuuksiaan sekä sisäistää tulevaisuuden työelämätaitoja. Tavoitteena on, että Suomi on jatkossa maailman onnellisin kansa myös työelämässä, kertoo henkilöstöjohtaja Virpi Juvonen.  

Verkkokurssi koostuu kahdeksasta noin puolen tunnin jaksosta. Verkkokurssi toteutetaan Alma Talentin Seduo -koulutusalustalla, joka mahdollistaa aktivoivat kysymykset koulutussisällöistä ja suoritetusta koulutuksesta saa todistuksen. Kurssin kouluttajat ovat oman erikoisalansa edustajia, kuten organisaatiopsykologi Jaakko Sahimaa, mentaalivalmentaja Katja Pasanen, muutoskouluttaja Totti Karpela ja työpäivämuotoilija Paula Helle. Lisäksi mukana ovat tunne- ja vuorovaikutuskouluttaja Iida Mäkikallio, hyvinvointivalmentaja Joni Jaakkola, kokeilemalla kehittämisen asiantuntijat työelämäprofessori Lauri Järvilehto ja Paavo Järvilehto sekä jatkuvan oppimisen kouluttaja teknologiayrittäjä Daniel Rahman  

Avoimen verkkokurssin lisäksi Onni työssä -sivustolla jaetaan ratkaisuja, konkreettisia esimerkkejä ja työkaluja siihen, kuinka yrityksissä työhyvinvointia on parannettu, työmotivaatio ja työn tuottavuus saatu kasvuun. 

- Haastamme sekä jokaisen suomalaisen että työnantajat mukaan kehittämään huomisen parempaa työelämää. Työantajat voivat tarjota verkkokurssin työntekijöilleen suoritettavaksi myös työajalla. Haasteessa on jo mukana Alma Median lisäksi Aalto-yliopisto, sanoo Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen. 

 

Lisätiedot 
Elina Kukkonen, viestintä- ja brändijohtaja, puh. 010 665 2333 
Virpi Juvonen, henkilöstöjohtaja, puh. 010 665 2046 

Onni työssä -projekti 

Onni työssä on Alma Median käynnistämä yhteiskunnallinen viestintäprojekti, jonka tavoitteena on parantaa ja kehittää suomalaista työelämää. Projekti rohkaisee työhyvinvointiin vaikuttavien ratkaisukeskeisten tekojen ja konkreettisten esimerkkien jakamiseen. Suomi on maailman onnellisin kansa, ja Onni työssä -projektin tavoitteena on, Suomesta tulee maailman onnellisin kansa myös työelämässä.  
www.onnityössä.fi  
#onnityössä #onnellisintyömaa 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva monikanavainen mediayhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com, Nettiauto sekä Nettimoto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 27.4.2021, 13.01
  • Uutisen tyyppi: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli: