Alma Media > Uutinen > Tutkimus: Ammattiostajat arvostavat Alman sisältömarkkinointiosaamista – mainostaja hyötyy ideoista, asiantuntemuksesta ja oikeista ratkaisuista

Tutkimus: Ammattiostajat arvostavat Alman sisältömarkkinointiosaamista – mainostaja hyötyy ideoista, asiantuntemuksesta ja oikeista ratkaisuista

Tutkimustoimisto IRO Research Oy:n tammi-helmikuussa 2020 jo 17. kerran toteuttamassa Mediamyyntiorganisaatiot -tutkimuksessa Alma Median tarjonta ja osaaminen sisältömarkkinointiratkaisuissa nousivat kärkeen. Tutkimuksessa haastateltiin puhelimitse 240 vastaajaa, heistä 200 oli mainostajia ja 40 mediatoimistojen päätöksentekijöitä. Arvioitavaksi oli valittu 17 merkittävintä Suomessa toimivaa mediataloa, myös Facebook ja Google.

Tuloksista käy ilmi, että Alman sisältömarkkinoinnin arvosana on vuoden aikana noussut mainostajien ja erityisesti mediatoimistovastaajien osalta. Alman mediatalo-ominaisuuksia verrattaessa sisältömarkkinointi saa korkeat arvosanat ja se koetaan yhdeksi Alman ehdottomista vahvuuksista.

Tutkimuksen mukaan mediapäättäjät arvostavat kumppanissaan aktiivisuutta, positiivisuutta, idearikkautta ja ratkaisukeskeisyyttä sekä omien tuotteidensa ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärrystä. Lähes 30% mainostajavastaajista oli sitä mieltä, että Alma Talentin toiminta on näiden osalta kehittynyt. Mainosvastaajista yli 20% arvioi Alma Totalin toiminnan parantuneen ja 13% Alma Consumerin.
 
– Luovuusosaamisen ja konsepti-ideoinnin esille tuominen on saatu meillä uudelle tasolle. Sisältömarkkinointitiimin asiantuntija mukana myyntikäynneillä on parantanut tuloksia. Kun mietitään asiakaskohtaisia ratkaisuja, luova tuottaja saa ideoitua asiakkaalle näkökulmaa saman tien ja homma lähtee ihan eri tavalla liikkeelle, Alma Median sisältömarkkinointijohtaja Hanna Repo kertoo.

Myös poikkeusaikaan ja sen aiheuttamiin haasteisiin mainostajat ovat hakeneet apua sisältömarkkinoinnin keinoin.

– Yrityksillä on tarve kertoa asiakkailleen enemmän siitä, miten asiat heillä ovat muuttuneet, mitä voi tehdä uudella tavalla tai mikä on tärkeää tilanteesta huolimatta. Sisältömarkkinointi on tähän loistava keino, Repo summaa. 
Sisältömarkkinointiratkaisuissa tulokset puhuvat puolestaan. Innostavat ideat ja luovat toteutukset täyttävät niille asetetut tavoitteet ja saavat aikaan halutun vaikutuksen. Pisteostoista kasvaa pitkäaikaisia asiakassuhteita. 

Alma Medialla sisältömarkkinointikonseptin salaisuus on oikealle kohderyhmälle ideoitu toimiva ja luova toteutus. Sisältömarkkinoinnin ostaminen on tehty mahdollisimman helpoksi. Helppous kulkee läpi koko ketjun ideasta suunnitteluun, toteutukseen, julkaisuun ja tulosten raportointiin.

Repo kiittää tiimiään ja asiakkaita, jotka ovat uskaltaneet ajatella rohkeasti: 

– Innostus syntyy uteliaisuudesta ja kasvaa oivalluksesta. Ihanan hullujakin kokonaisuuksia on jalkautettu artikkeleiden, videoiden ja vaikuttajayhteistöiden kautta. Näissä vain mielikuvitus on luovuuden rajana!

Lähde: Medioiden mediamyyntiorganisaatiot 2019 -tutkimus, IRO Research Oy 1-2/2020.

 
  • Julkaistu: 27.4.2020, 13:07
  • Kategoria: Uutinen

Jaa artikkeli