Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Alma Media ulkoistaa lehtiensä varhaisjakeluliiketoiminnan Pirkanmaalla ja Satakunnassa Posti Groupille

Alma Media ulkoistaa lehtiensä varhaisjakeluliiketoiminnan Pirkanmaalla ja Satakunnassa Posti Groupille

Alma Media Oyj                        Sisäpiiritieto    20.6.2019 klo 9.00

ALMA MEDIA ULKOISTAA LEHTIENSÄ VARHAISJAKELULIIKETOIMINNAN PIRKANMAALLA JA SATAKUNNASSA POSTI GROUPILLE

Alma Mediaan kuuluvat Alma Media Kustannus Oy ja Alma Manu Oy sekä Posti Oy ovat sopineet 20.6.2019 liiketoimintakaupasta ja jakelupalvelusopimuksesta, jolla Alma Manun suorittama Alma Media Kustannuksen julkaisemien lehtien varhaisjakelu Pirkanmaalla ja Satakunnassa ulkoistetaan siirtymäajan jälkeen arviolta 1.1.2020 alkaen Postille. Järjestelyn piiriin eivät kuulu lehtikuljetukset, ostettu jakelupalvelu ja ulkoinen jakelu, joiden järjestäminen jää Alma Manu Oy:n tehtäväksi. 

Ulkoistuksen myötä Alma Manun noin 800 jakeluliiketoiminnan työntekijää siirtyy Posti Groupille arviolta 1.1.2020 alkaen.

Kaupan myötä siirtyvän, Alma Media konsernin sisäisen jakeluliiketoiminnan liikevaihto oli vuonna 2018 noin 18,1 miljoonaa euroa. Alma Media arvioi saavuttavansa jakelun ulkoistuksen myötä 5-6 miljoonan euron vuotuiset kustannussäästöt. Alma Media kirjaa liiketoimintakaupan osalta arviolta 8 milj. euron myyntivoiton vuoden 2020 ensimmäisen vuosineljänneksen tulokseen.

– Tavoitteemme on turvata Alma Media Kustannuksen lehtien jakelu tilaajille tehokkaasti ja laadukkaasti myös jatkossa, sanoo Alma Consumerin liiketoimintajohtaja Kari Kivelä.

– Uskomme, että jakelun tuottavuutta lisäämällä voidaan pidentää tilatun paperilehden elinkaarta mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen. Tämä jakeluratkaisu mahdollistaa asiakkaille myös tulevaisuudessa laadukkaan varhaisjakelupalvelun, jossa sanomalehti tuodaan asiakkaalle jatkossakin kuten tähän saakka, sanoo Postin lehtipalveluista vastaava johtaja Risto Savikko.

Muutoksella ei ole välittömiä vaikutuksia Alma Media Kustannuksen lehtien ilmestymispäiviin tai jakeluun.

Lisätietoja
Kari Kivelä, liiketoimintajohtaja, Alma Consumer, 010 665 2032

Juha Nuutinen, Talousjohtaja, Alma Media, 010 665 3873

Alma Media Oyj
Elina Kukkonen
Viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset mediat, www.almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 1900 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2018 liikevaihto oli 354,6 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 20.6.2019, 09:00
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli