AamulehtiPAAKUVANEWEST

Aamulehti geokohdennuksella kesän ajan ilmaiseksi Särkänniemen asiakkaille

Alma Media pilotoi Tampereen Särkänniemessä geokohdennukseen perustuvaa palvelua, joka tarjoaa Aamulehden lukuoikeuden veloituksetta huvipuistoalueella vieraileville asiakkaille. Geokohdennuksella voidaan jatkossa toteuttaa myös muita sisältöpalveluita.
 

Uuden geokohdennukseen perustuvan ratkaisun ansiosta Särkänniemen alueella vierailevat asiakkaat voivat älypuhelimillaan vapaasti lukea Aamulehden sovellusta, joka on muutoin vain tilaajien käytössä.

“Särkänniemessä vierailevat pääsevät pulahtamaan sisältöömme maksutta näillä näkymin koko kesän ajan”, kertoo Alma Regionsin markkinointipäällikkö Marika Schugh.

Palvelu on pilottivaiheessa. Alma etsii nyt erilaisia tapoja hyödyntää uutta paikkatietoon perustuvaa palvelua.

“Tässä kehitystyössä vetoapua tarjoavat sekä kaupalliset kumppanit että muut mediatalot, jotka ovat ilmaisseet kiinnostusta geokohdennettua viestintää kohtaan.”

Alma Regionsin digitaalisen liiketoiminnan johtaja Jussi Maaniitty kertoo, että jatkossa kahvilat, leikkipuistot ja erilaiset odotustilat voisivat olla geokohdennuksen kannalta kiinnostavia paikkoja. Palvelulla voidaan esimerkiksi uutisoida ja vinkata lähellä tapahtuvista asioista, ja tarjota erilaisia asiakkaille hyödyllisiä palveluita ja tuotteita.  

“Paikkatiedon hyödyntämisessä ensisijaisen tärkeää on säilyttää asiakkaan luottamus. Siksi palvelun pitää myös tuottaa selkeästi lisäarvoa käyttäjälleen”, Maaniitty korostaa.

  • Päivämäärä: 19.6.2017, 00:00
  • Uutisen tyyppi: Uutinen
  • Teema: Digitaalisuus
  • Teksti: Vesa Brandt

Jaa artikkeli:

Lue seuraavaksi:

Mies, jolla on puhelin kädessä

Älypuhelinten yleistyminen vaikuttaa lukutottumuksiin

Muutama viikko sitten julkaistun Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan suomalaisten lukutottumukset ovat kääntymässä yhä mobiilimmaksi. Vaikka painettu sanomalehti on edelleen kaikista suosituin lukumuoto, ensimmäisen kerran matkapuhelinten suosio sanoma- ja aikakauslehtien lukemisessa ohitti tietokoneet.

Digitaalisuus
AlmaSeanSullivanTHUMB1

Mainoshuijaukset kuppaavat mainostajien rahaa ja ärsyttävät kuluttajaa

Klikkibotteja, väärennettyjä IP-osoitteita, keinotekoista liikennettä, kopioituja sivustoja, kadonneita mainosnäyttöjä… Muun muassa tätä kaikkea pitää sisällään verkkorikollisuuden muoto, joka tunnetaan nimellä mainoshuijaukset (ad fraud). Ongelma on kasvanut erityisesti verkkomainonnan ohjelmallisen ostamisen yleistyttyä.

Digitaalisuus
BrandbastionTHUMBNAIL

Kohti parempaa vuorovaikutusta verkossa

Nettikiusaamista, trollausta, vihapuhetta, asiattomuuksia. Keskustelut verkossa tuntuvat käyvän aina vain rankemmiksi. Anonyymien kommenttien lisäksi myös omalla nimellä ja profiilikuvalla saatetaan laukoa rajuja mielipiteitä vähemmistöjen edustajista, maahanmuuttajista, poliitikoista, julkisuuden henkilöistä ja jopa yrityksistä. Tyrehdyttääkö nettiviha pian verkkokeskustelut kokonaan?

Digitaalisuus
Jussimaaniittythumbnail2

Alma madaltaa mediatalojen reviirirajoja – kehitysputkessa uusia digipalveluja

Alman alue –ja paikallismedioihin keskittynyt Alma Regions vahvistaa asemiaan vauhdilla muuttuvassa mediakentässä. Reviiri-hankkeessa kehitetään yhä parempia digitaalisia palveluita.

Digitaalisuus