Alma Media > Mainostajalle > Uusi tietosuoja-asetus tarkoittaa muutoksia myös mainostajan näkökulmasta

Uusi tietosuoja-asetus tarkoittaa muutoksia myös mainostajan näkökulmasta

25.5.2018 sovellettavaksi tuleva EU:n yleinen tietosuoja-asetus eli GDPR (General Data Protection Regulation) vaikuttaa kaikkiin organisaatioihin, joissa käsitellään EU-jäsenmaiden kansalaisten henkilötietoja. Almalle medioiden käyttäjien yksityisyydensuoja ja käyttäjäkokemus ovat ensiarvoisen tärkeitä, ja kaikessa toiminnassa pyritäänkin toteuttamaan kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön vaatimukset sekä noudattamaan tietojen käsittelyssä korkeaa tietosuojan ja tietoturvan tasoa.

Uuden asetuksen myötä henkilötiedon käsite on entistä laajempi, ja henkilötietojen kerääminen verkkomainonnan tarkoituksiin edellyttää laillista käsittelyperustetta sekä käyttäjän antamaa suostumusta. Myös mainonnan eri osapuolten roolit ja niihin liittyvät velvoitteet määritellään aiempaa tarkemmin.

Vastuullisena mainostajan yhteistyökumppanina Alma Media on tehnyt mediamyynnin ehtoihinsa tarvittavat muutokset, joiden myötä ne päivitetään vastaamaan uuden tietosuoja-asetuksen vaatimuksia. Tehdyt muutokset koskevat mm. myyntiehtojen kappaletta 18, jossa määritellään henkilötietojen käsittelyä koskevat ehdot. Päivitetyt myyntiehdot tulevat voimaan 15.5.2018. Tutustu uusiin myyntiehtoihin täällä >>

Lue täältä lisää, mitä tietosuoja-asetus tarkoittaa mainostajalle >>

 

 

.

  • Julkaistu: 13.4.2018, 11:30
  • Kategoria: Mainostajalle

Jaa artikkeli