Laadukkaita sisältöjä, tarkkoja tavoitteita

Hyvin toteutettu sisältömarkkinointi on tehokas keino päästä asiakkaan mieleen ja pysyä siellä, sanoo Alma Median sisältömarkkinointijohtaja Hanna Repo.

 

Miten sisältömarkkinointi eroaa muusta mainonnasta?

Sisältömarkkinointi on mainostavan yrityksen asiakkailleen välittämää kiinnostavaa sisältöä, artikkelin tai videon muotoon tehtyä tarinallista mainontaa. Sisältömarkkinoinnissa mainostaja luo ja tarjoaa ihmisille viihdyttävää tai hyödyllistä sisältöä vastikkeetta ylläpitääkseen asiakkuuksia ja saadakseen uusia. Sisältömarkkinointi ei ole tuotekuvausta tai tarjoushinnan alleviivaamista tai piilomainontaa. 

Sisällön pitää olla niin hyvää, että yritys on ylpeä julkaistessaan sitä. Sisältö kohdennetaan tavoitteen mukaan. Se tavoittaa oikeat asiakkaat ja saa aikaan halutun vaikutuksen. Alma Medialle sisältömarkkinointi on tapa saada asiakkaidemme asiakkaat sitoutumaan yrityksen tuotteisiin ja palveluihin. 

Alma Media julkaisee sekä asiakkaiden valmistamia että itse tuottamiaan kaupallisia sisältöjä. Jälkimmäisten tulokset ovat usein parempia, koska sisällön ammattilaisina tunnemme yleisömme ja tiedämme, millainen otsikko tai lähestymistapa missäkin mediassa vetää. 

Miten sisältömarkkinointia tehdään vastuullisesti?

Huolehdimme siitä, että toimimme Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti ja noudatamme alalla vallitsevia suosituksia. Kiinnitämme huomiota sivustojen käyttäjäkokemukseen ja toimimme vastuullisten kumppaneiden kanssa. Mediatalona meillä on mahdollisuus panostaa sisällön laatuun ja jättää julkaisematta kyseenalaiset markkinointiaineistot. Julkaisemme kaupalliset sisällöt erinäköisenä kuin toimitukselliset jutut. Lisäämme sisältöihin merkinnän kaupallisesta yhteistyöstä ja yrityksen nimen. Merkitseminen palvelee niin lukijaa, yritystä kuin mediaa.

Miten Alma Media kehittää sisältömarkkinointia?

Seuraamme tiiviisti analytiikkaa eli sitä, mikä yleisöjämme kiinnostaa. Nykypäivänä kaupallisia sisältöjä luetaan siinä missä muutakin sisältöä. Kiinnostavuus, laatu ja sisällön merkityksellisyys ratkaisevat, ei tekijä. 

Miten arvelet sisältömarkkinoinnin kehittyvän lähivuosina?

Koska kilpailu ihmisten ajasta ja huomiosta on kova, laadukkaalle sisällölle on kysyntää. Yritys saa yhteyden asiakkaisiinsa paremmin, kun se tarjoaa hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä. Uskon, että sisältömarkkinointi paitsi kasvaa myös monipuolistuu. Artikkeleiden ja videoiden rinnalle tulee podcasteja. Tekstin, kuvan, äänen ja liikkuvan kuvan yhdistäminen uusilla tavoilla on jo täällä. Seuraavaksi voimme hyödyntää laajennettua todellisuutta ja esimerkiksi tekoälyn tuomia mahdollisuuksia. 

  • Päivämäärä: 11.4.2019, 10:30
  • Uutisen tyyppi: Uutinen
  • Teema: Markkinointi
  • Teksti: Helen Partti

Jaa artikkeli:

Lue seuraavaksi:

Alma Talk marraskuu

Kolme vinkkiä parempaan sisältömarkkinointiin

Sisältömarkkinoinnin määrä ja sen parissa käytettävä aika ovat kasvussa. Samalla kasvaa myös kilpailu yleisöjen ajasta, mikä korostaa sisällön laadun merkitystä. Kuinka juuri oikeat kohderyhmät imaistaan sisältöjen pariin?

Markkinointi
HannaTHUMB

Kaupallisen yhteistyön avoimuus on kaikkien etu

Olen journalismin suurkuluttaja, kannatan medialukutaidon opettamista alakoulusta alkaen ja uskon yritysten tuottamiin hyviin sisältöihin. Päästäni nousee höyryä, kun kuulen sanan piilomainonta väärässä paikassa.

Markkinointi
HyotylainenTHUMBNAIL

Paremmalla mittaamisella markkinointi muuttuu kuluerästä investoinniksi

Markkinointi nähdään tyypillisesti kustannuksena, jota yritysten johtoryhmät haluavat leikata, väittää Nesteen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen. Mutta miten leikkauspaineista päästään eroon?

Markkinointi
LARSthumbnail

Merkitys = menestys

Haluatko lisää uskollisia asiakkaita ja uutta kasvua? Menestyvimmät brändit ja yritykset toimivat vastuullisesti ja tuovat sen myös markkinoinnissaan esiin. Lars Holm kansainvälisestä Dentsu Aegis -mediatoimistosta johdattaa merkitykselliseen markkinointiin.

Markkinointi