Alma Media > Mainostajalle > “Testaa oletko…” – Sitouta asiakkaasi osallistavalla testillä tai kyselyllä

“Testaa oletko…” – Sitouta asiakkaasi osallistavalla testillä tai kyselyllä

Haluatko saada asiakkaasi viettämään pidemmän tovin brändisi parissa? Osallistavan kyselyn tai testin avulla ohjaat ihmisiä pohtimaan juuri niitä aiheita, joihin brändisi tarjoaa ratkaisuja. Samalla voit kerätä
arvokasta dataa siitä, mitä asiakas tietää, ajattelee tai pitää tärkeänä kyseiseen aiheeseen liittyen.

Alma tarjoaa mainostajille mahdollisuuden toteuttaa erilaisia kyselyitä ja testejä osana muita sisältömarkkinoinnin ratkaisuja. Esimerkiksi Vattenfall osallisti potentiaalisia asiakkaitaan energiafiksuutta testaavalla kyselyllä:

Vattenfallin testi tarjoaa lukijalle paljon hyödyllistä tietoa mielenkiintoisessa ja tiiviissä paketissa. Testin tehtyään lukija osaa paitsi arvioida omaa energiankulutustaan, saa myös vinkkejä tehostaakseen sitä.

Haasta oma energiatehokkuutesi ja tee Vattenfallin testi tästä.

Testit ovat myös oivallinen keino hupailla ja viihdyttää yleisojä mainostajan sisältöjen parissa. Näin teki esimerkiksi TPS, joka testautti ihmisten kiekkotietäjyyttä:

Testin tehtyään kiekkofani saa vielä aimo annoksen kisafiiliksen nostatusta TPS:n videon parissa.

Testaa oletko ilmaveivin arvoinen kiekkotuntija.

Almalla tuotetun testin saat aina yrityksesi brändi-ilmeen mukaisena. Voit myös ohjata testin tehneen lukijan omien sisältöjesi pariin ja kerätä näin suoria liidejä. Halutessasi voit myös kerätä lukijoiden yhteystietoja testin yhteydessä. Tällöin Alman sisällöntuottajat huolehtivat GDPR-lausekkeen testin yhteyteen.

Mitä asioita sinä haluaisit potentiaalisilla asiakkaillasi testauttaa? Ideointiapua saat mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi tai suoraan sisältömarkkinointitiimistämme.

  • Julkaistu: 10.4.2019, 12:00
  • Kategoria: Mainostajalle

Jaa artikkeli