alma_autoilu_warsawroute_570x270

Yrittäjien näkymiä loppuvuodelle

Koronan kurittama Suomen talous on puhuttanut talousmediassa päivittäin. Viime päivien yleiseksi puheenaiheeksi on muodostunut toinen aalto ja sen vaikutukset talouteen ja ylipäätään yhteiskuntaan. Me kysyimme yritysten vaikuttajilta, mitä he ovat tällä hetkellä mieltä.
 
Kyselyn mukaan lähtökohdat syksyyn ovat jokseenkin lupaavat peräti 44 % vastaajista kokee, että tilanne on hyvä verrattuna aiempaan kolmeen kuukauteen. Oman yrityksen taloudelliset lähtökohdatkin ovat 62 % mielestä hyvät, 4 %:n mielestä jopa erittäin hyvät. Tuohon neljään prosenttiin mahtunevat alat, jotka ovat löytäneet uusia liiketoimintamahdollisuuksia kriisin ansiosta. 
 
Miten yritykset sitten pärjäävät syksyllä? Tärkeimmiksi toimiksi nähdään nykyisiin asiakkuuksiin keskittyminen ja niiden kehittäminen. Voisikin ajatella, että parhaiten kriisin jälkeen tulevat pärjäämään ne yritykset, jotka ovat herkimmin kuunnelleet asiakkaittensa tilannetta ja onnistuneet kehittämään tarjoamaansa vastaamaan nopeasti muuttuneisiin tarpeisiin. Ketteryys on viimeistään nyt jokaiselle yritykselle tärkeä ominaisuus, on kyseessä sitten raskas teollisuus tai palvelutoimiala. Kyselyn tuloksissa nousee esiin toki myös kannattavuuden parantaminen - peräti 60 % vastaajista pitää sitä tärkeänä tai erittäin tärkeänä. Syksyn yt-uutiset kertovatkin omaa tarinaansa jo keväällä alkaneista sopeutustoimista.
 
Me Alman mainosratkaisuissa seuraamme tilannetta tarkalla silmällä ja pyrimme reagoimaan markkinan muutoksiin nopeasti niin, että asiakkaillemme löytyy jatkossakin parhaat markkinointiratkaisut tarjoomastamme. Mainostaja-asiakkaamme ovatkin jo ilahduttavissa määrin ottaneet käyttöönsä mm. sisältömarkkinointiratkaisumme, joiden avulla voi tehokkaasti viestiä esimerkiksi yrityksen reagoinnista koronakriisiin. Myös digitaalinen valtakunnallisesti tavoittavata Alman mainosverkosto tarjoaa edelleenkin kustannustehokkaan tavan tavoittaa suomalaiset kuluttajat ja vaikuttajat.

Kyselyn tuloksia:

Vastaajista:

  • 29 % yrittäjiä

  • 39 % ylempiä toimihenkilöitä

  • 25 % johtajia

  • 4 % toimihenkilöitä

  • 3 % muut

  • 79,5 % miehiä

  • 20,5 % naisia

» 44 % kokee Suomen tilanteen hyvänä verrattuna aiempaan 3 kuukauteen

» 62 % kokee oman yrityksen lähtökohdat hyvinä loppuvuodelle
» 4 % kokee oman yrityksen lähtökohdat erittäin hyvinä
» 74 % yrittäjistä kokee uusiin asiakkuuksiin keskittymisen tärkeänä tai erittäin tärkeänä
» 60 % yrittäjistä pitää kannattavuuden parantamista tärkeänä tai erittäin tärkeänä
» 57 % Uusasiakashankinta on tärkein toimenpide loppu vuodelle
» 53 % yrittäjistä kokee digitaalisuuden edistämisen omassa yrityksessä tärkeänä tai erittäin tärkeänä
» 47 % pitää uusien tuotteiden lanseerausta tärkeänä tai erittäin tärkeänä
» 47 % kokee markkinointitoimenpiteiden kehittämistä tärkeänä tai erittäin tärkeänä

Lähde: Alma Talentin kysely 18.-26.8.2020, N=283

  • Päivämäärä: 9.10.2020, 16.00
  • Uutisen tyyppi: Mainostajalle

Jaa artikkeli: