Anne_Korkiakoski

Markkinoidaan markkinointia!

Meillä, jotka teemme töitä markkinoinnin ja median parissa, on yhteinen tehtävä: saada suomalaiset yritykset lisäämään panostuksia markkinointiin. Mitä nopeammin tämä tapahtuu, sitä nopeammin osaamisemme, teknologiamme ja tuotteemme saavat ansaitsemansa kaupallisen menestyksen maailmalla. Ja kaiken tämän seurauksena Suomen talous kasvaa ja kehittyy, ja siten hyvinvointimme paranee.  Markkinointi nimittäin lisää tuotteiden ja palveluiden kysyntää, kauppaa ja vaihdantaa. Tämä luo edelleen työpaikkoja, kasvua, hyvinvointia ja varallisuutta koko yhteiskuntaan. 

Markkinointipanokset ovat Suomessa kuitenkin vain noin puolet siitä, mitä ne ovat vastaavilla yrityksillä kilpailevissa maissa. 

Siksimarkkinointia

Me markkinoinnin, viestinnän ja median ammattilaiset tiedämme tuon edellä mainitun hyvin, mutta on hämmästyttävää, kuinka harva yrityspäättäjä Suomessa tämän oivaltaa!  Siksi me päätimme lähteä markkinoimaan markkinointia, eli kertomaan markkinoinnin hyödyntämättömistä mahdollisuuksista ja vaatimaan yritysten ylintä johtoa tuplaamaan markkinointibudjettinsa.

Mikä onkaan luontevampi keino suomalaisille toimijoille edistää asiaa kuin perustaa teeman ympärille talkoot, Siksi markkinointia -hanke. Jokainen siis tekee mitä osaa, tekee parhaansa, hyvässä yhteistyössä ja hyvällä fiiliksellä.  Mediataloilla on keinonsa ja kanavansa tavoittaa yritysten päätöksentekijät, alan asiantuntijat ja luovat suunnittelijat tuottavat mielenkiintoista ja vaikuttavaa sisältöä, ja jokainen tahoillaan tilaisuuksissa ja tapaamisissa vie samaa sanomaa nurkkahuoneisiin.

Talkoisiin ovat jo keväästä alkaen osallistuneet markkinointialan kolme liittoa, kaksi yliopistoa, muutama alan seniori – ja lisää talkoolaisia ilmoittautuu koko ajan.  Mukaan ovat lähteneet myös suuret mediatalot, mediatoimistot ja alan tutkimuslaitokset.  Meillä on yhteinen intressi, ja yhdistämällä voimamme saamme enemmän aikaan.

Reilun puolen vuoden aikana yksin minä, markkinoinnin kummitäti olen käynyt puhumassa lähes 60 tilaisuudessa, yli 5000 päätöksentekijälle kasvotusten.  Samaa viestiä ovat julistaneet myös useat muut markkinoinnin saarnamiehet ja –naiset. Tämän lisäksi teemalta ja teeseiltä ei ole voinut välttyä julkisuudessa.  Asiamme on nostettu jopa Eduskunnan keskusteluihin ja poliittiselle agendalle. 

Jos me markkinoinnin, viestinnän ja median ammattilaiset emme osaa itse hommaamme ja saa viestejä läpi, niin kuka sitten?  Me ammattilaiset olemme itse keskeisessä roolissa markkinoinnin arvostuksen nostamisessa.  Näihin talkoisiin tarvitsemme teitä jokaista – ja tästä hyötyy meistä jokainen.  Erityisesti koko Suomi.

Markkinoidaan markkinointia – talkoovoimin!


Anne  Korkiakoski
Hallitusammattilainen
Siksi markkinointia –hankkeen kummitäti

Lue lisää www.siksimarkkinointia.fi

  • Päivämäärä: 10.10.2016, 00:00
  • Uutisen tyyppi: Uutinen
  • Teema: Trendit
  • Teksti: Anne Korkiakoski

Jaa artikkeli:

Lue seuraavaksi:

Monster_thumbnail

Mobiilityönhaku on nykypäivää – Työnhaku halutaan tehdä mobiilissa, mutta järjestelmät hidastavat kehitystä

Mobiililaitteiden käyttö on laajentunut lähes jokaiselle elämänalueelle – myös työelämään ja rekrytointialalle.

Trendit
JARITHUMB

Tekoäly mullistaa markkinoijan maailmankuvan

Illalla nukahdin scifisarja Westworldiin, jossa tekoäly oli juuri ottamassa ihmisistä vallan. Aamulla heräsin Alma Talkin stagelle, jossa esitelmöin miten markkinointi-ihmiset voivat ottaa tekoälyä härkää sarvista. Hämmentävää. Mutta niin on tekoälykin.

Trendit
Autoilun_tulevaisuus_Kutila_thumbnail

Kuinka kauan auton rattiin tarvitaan ihminen?

Robottiautot kurvailevat liikenteessä jo muutaman vuoden kuluttua. Suomen lumiset olot tai lainsäädäntö eivät estä niiden yleistymistä, mutta muutamia eettisiä kysymyksiä on vielä ratkottava.

Trendit
uutishuoneen luetuimmat jutut 2017 - 270x203

Alman uutishuoneen luetuimmat jutut 2017

Listasimme vuoden 2017 suosituimmat jutut Alma Median uutishuoneella. Luetuimpien artikkelien joukkoon mahtui juttuja tietosuoja-asetuksesta, somemarkkinoinnista, chatboteista, työmarkkinatilanteesta sekä työelämän vastuun ja vapauden tasapainosta. Katso viime vuoden suosituimmat jutut alta.

Trendit