Alma Careerin tytäryhtiö LMC on ostanut tšekkiläisen startupin vahvistamaan IT-alan rekrytointipalvelujaan

Alma Media Oyj                                         Lehdistötiedote                          7.1.2021

ALMA CAREERIN TYTÄRYHTIÖ LMC ON OSTANUT TŠEKKILÄISEN STARTUPIN VAHVISTAMAAN IT-ALAN REKRYTOINTIPALVELUJAAN

Alma Media -konserniin kuuluvan Alma Career Oy:n tytäryhtiö ja Tšekin johtava rekrytointipalveluyritys LMC s.r.o on ostanut tsekkiläisen start-up-yrityksen Quantiq s.r.o:n. Yhtiön SAAS-pohjainen rekrytointipalvelu Techloop.io on IT-alan ammattilaisille ja yrityksille suunnattu palvelu. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Vuonna 2016 perustetun Quantiqin liikevaihto oli vuonna 2020 noin 0,3 miljoonaa euroa.

Algoritmipohjainen, työhakemusten koneellista analysointia hyödyntävä rekrytointipalvelu Techloop yhdistää nopeasti ja tehokkaasti taidoiltaan sopivimmat, palveluun rekisteröityneet työnhakijat avoimena oleviin IT-tehtäviin. Palvelu myös vertaa algoritmien avulla avoimien työpaikkojen kuvauksia työnhakijan hakukriteereihin ja suosittelee näiden pohjalta hakijan osaamista parhaiten vastaavia työtehtäviä. Techloopin ansainta perustuu tilausmaksuihin, työpaikkailmoitteluun sekä suorarekrytointipalveluihin.

- Perinteisestä työpaikkailmoittelusta poikkeavat disruptiiviset liiketoimintamallit ja erikoistuneet, erityisesti IT-sektoria, palvelevat rekrytointipalvelut ovat hyvin mielenkiintoisia ja voivat tarjota meille kasvumahdollisuuksia eri Alma Career-maissa. Digitalisaation edetessä IT-ammattilaisten kysyntä kasvaa ja uskomme, että Techloopin kaltaisilla, erikoistuneilla rekrytointivertikaaleilla on yhä merkittävämpi rooli työnhaussa, Alma Markets-liiketoimintasegmentin johtaja Vesa-Pekka Kirsi sanoo.

Techloop-palvelun hankinta vahvistaa LMC:n digitaalisia rekrytointipalveluita, yhtiöllä on vakiintunut myyntiverkosto yrityksille sekä merkittävä kävijävirta työpaikkaportaaleissaan Tšekeissä.

Lisätietoja:
Vesa-Pekka Kirsi, johtaja, Alma Markets, puh. 010 665 2587

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva digitaaliseen palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Alma Media toimii 11 Euroopan maassa. Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista. Alma Median vuoden 2019 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 250,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi. 

  • Julkaistu: 7.1.2021, 09.00
  • Uutisen tyyppi: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli: