Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Talouselämä uudistuu

Talouselämä uudistuu

Alma Media Oyj                        Lehdistötiedote 4.10.2017

TALOUSELÄMÄ UUDISTUU

Alma Talentin kustantama, Pohjoismaiden suurin talouden viikkolehti Talouselämä uudistuu. Uusi verkkopalvelu avataan tänään keskiviikkona 4.10.2017 ja ensimmäinen uudistunut lehti ilmestyy ylihuomenna perjantaina.

Talouselämä-lehti ja sen verkkopalvelu ovat sisällöltään aiempaa runsaammat, ja ne seuraavat yhä tiiviimmin talouden ja yhteiskunnan uutisia niitä taustoittaen. Talouselämän analyysit ja selvitykset tuovat ainutlaatuista tietoa päättäjistä ja yrityksistä, minkä lisäksi se tarjoaa lukijoilleen avaimia työssä menestymiseen ja työelämän ilmiöiden ymmärtämiseen.

Jatkossa kaikki Talouselämän sisällöt on koottu luettavaksi talouselama.fi-sivustolle, joka toimii tietokoneella, tabletilla ja älypuhelimilla. Uudistuksen myötä osa sivuston artikkeleista muuttuu maksullisiksi ja on vain tilaajien luettavissa.

”Talouselämä vastaa jatkossa entistä tarkemmin lukijan tarpeeseen ymmärtää tapahtumien ja ilmiöiden syyt ja seuraukset. Monimutkaistuvassa maailmassa yhä harvempi asia on mustavalkoinen, ja asioiden taustojen ymmärtäminen auttaa niin yrityksiä kuin yksittäisiä ihmisiä tekemään parempia päätöksiä, sanoo vastaava päätoimittaja Emilia Kullas.

”Talouselämän uudistus seuraa Alma Talentin medioiden strategiaa: uskomme Alma Talentissa vahvasti maksulliseen digitaaliseen sisältöön ja laatujournalismiin. Tuomme sisällöt helposti käytettäväksi eri kanaviin, jotta asiakas voi päättää, missä muodossa sisältöjämme haluaa kuluttaa: printtinä vai digitaalisena. Talous- ja ammattisisällöt tehdään hyödyttämään lukijaa, joten lukijan on helppo mieltää ne tilauksen arvoisiksi, myös digitaalisena”, kertoo Alma Talentin toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.

Alma Talent kehittää jatkuvasti myös uusia markkinointiratkaisuja mainostaja-asiakkailleen. Talouselämän lanseerauksen yhdessä on ensimmäistä kertaa käytössä mainosratkaisu, jossa lukija voi lunastaa itselleen ensimmäisen tilauskuukauden maksutta katsomalla LähiTapiolan mainosvideon. Lisäksi Talouselämän sivustolla otetaan käyttöön uusia sisältömarkkinoinnin ratkaisuja, jotka tuovat mainostajan sisältöjä osaksi uutisvirtaa. Mainostajan sisällöt erotetaan kuitenkin selkeällä omalla tunnuksellaan.

Talouselämä on vuonna 1938 perustettu talousmedia, joka tavoittaa viikoittain 335 000 lukijaa (KMT kevät 2017). Talouselämä kuuluu Alma Talentiin, joka julkaisee 20 talous- ja ammattimediaa Suomessa ja Ruotsissa, mm. Kauppalehteä, Talouselämää, Affärsvärldeniä, Tekniikka&Taloutta ja Tiviä. Monipuolisen mediaperheen lisäksi Alma Talent on laaja-alainen tietopalvelu ja tehokas liiketoiminnan ja osaamisen kehittäjä.

Lisätietoja:

Alma Talent Oy, toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori, puh. +358 500 511 036
Talouselämän vastaava päätoimittaja Emilia Kullas, puh. +358 40 342 4484

Alma Media lyhyesti  

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 300 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2016 liikevaihto oli 353,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi. 

  • Julkaistu: 4.10.2017, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli